مشارکت حداکثری در انتخابات در دستور کار آموزش و پرورش فارس
کد خبر: 4194477
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۱

مشارکت حداکثری در انتخابات در دستور کار آموزش و پرورش فارس

مدیرکل آموزش و پرورش فارس، تقویت مشارکت حداکثری را یکی از اصلی ترین ماموریت ها در انتخابات پیش رو برشمرد.

مشارکت حداکثری در انتخابات در دستور کار آموزش و پرورش فارسبه گزارش ایکنا از فارس و به نقل از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش فارس، محمدخلیل عسکری  مدیرکل آموزش و پرورش فارس، در اولین نشست شورای اندیشه ورزِ این اداره‌کل با موضوع مشارکت حداکثری در انتخابات پیش رو، با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در خصوص اهمیت انتخابات، اظهارکرد: مشارکت قوی، رقابت واقعی، سلامت انتخابات و امنیت انتخابات، چهار نکته‌ای است که رهبر معظم انقلاب بر آن تاکید دارند.
 
وی افزود: در راستای تقویت مشارکت حداکثری خصوصا در بین معلمان، دانش آموزان و اولیای آنها، هیئت اندیشه‌ورز در اداره‌کل آموزش و پرورش فارس تشکیل شده است.
 
عسکری تصریح کرد: برنامه‌هایی که در این هیات در خصوص زمینه‌سازی مشارکت حداکثری ارائه می‌شود، باید منسجم و بی‌نقص باشد.
 
مدیرکل آموزش و پرورش فارس با اشاره به اصل مدرسه‌محوری اظهار کرد: دستورالعمل تشکیل این هیات در سطح ادارات اموزش و پرورش و مدارس سراسر استان نیز به زودی ارسال خواهد شد.
 
وی با اشاره به اهمیت برگزاری مناظرات دانش آموزی در مدارس گفت: با توجه به گستردگی آموزش و پرورش در اجرای برنامه های پیش رو، نیازمند ایجاد ساختاری منسجم هستیم.
 
مدیرکل آموزش و پرورش فارس، تقویت مشارکت حداکثری را یکی از اصلی ترین ماموریت‌ها در انتخابات پیش رو برشمرد و خاطرنشان کرد: تلاش خواهیم کرد در راستای کمک به برگزاری با شکوه‌تر انتخابات، همه امکانات لازم را فراهم کنیم.
 
وی ادامه داد: نباید اجازه دهیم هیچ چیزی ما را از اهداف انقلاب دلسرد کند تا انشاالله این انقلاب به انقلاب حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف متصل شود.
 
مدیرکل آموزش و پرورش فارس با اشاره به لزوم استفاده از همه ظرفیت‌ها در تقویت و افزایش مشارکت گفت: از تمام ظرفیت‌های دانش‌آموزی و خانواده‌ها در خصوص مشارکت حداکثری استفاده شود.
 
وی اضافه کرد: باید از دهه فجر به عنوان یک فرصت در موضوع اهمیت انتخابات استفاده و به عنوان یک موضوع مهم به ان نگاه شود.
 
عسکری افزود: بهره‌مندی از ظرفیت بی بدیل رسانه و فضای مجازی یکی از بهترین راهکارها در این زمینه است.
 
وی ادامه داد: دستاوردهای آموزش و پرورش در مسیر تحول به نمایش عموم خصوصا دانش اموزان و معلمان گذاشته شود.
 
شایان ذکر است که در این جلسه، راهکارهایی در راستای مشارکت حداکثری مردم در انتخابات ارائه شد که از جمله می‌توان به مواردی همچون؛ گفت‌وگو‌ با فرهنگیان و دانش آموزان در خصوص اهمیت مشارکت حداکثری در انتخابات، رفع شبهات دانش‌آموزی، راه‌اندازی پویش‌های متعدد، استفاده از ظرفیت معلمان و دانش‌آموزان با انگیزه در بحث اجرای انتخابات، برنامه‌ریزی در خصوص مشارکت حداکثری در فضای مجازی، برگزاری جشن تکلیف سیاسی ویژه رای اولی‌ها، انتشار سرودهای حماسی و تولید آثار هنری اشاره کرد.
 
انتهای پیام
captcha