آئین اختتامیه جشنواره «اعتکاف» در خرم‌آباد برگزار شد + عکس
کد خبر: 4194554
تاریخ انتشار : ۲۸ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۷

آئین اختتامیه جشنواره «اعتکاف» در خرم‌آباد برگزار شد + عکس

آئین اختتامیه هفتمین دوره جشنواره علمی، فرهنگی و هنری «اعتکاف» در خرم‌آباد برگزار شد و از ۲۲ نفر از منتخبان این جشنواره تجلیل به عمل آمد.

آئین اختتامیه جشنواره اعتکاف در خرم‌آبادبه گزارش ایکنا از لرستان، آئین اختتامیه هفتمین دوره جشنواره علمی، فرهنگی و هنری اعتکاف امروز، ۲۸ دی‌ماه در سالن ایثار بنیاد شهید و امور ایثارگران استان لرستان با سخنرانی حجت‌الاسلام خسروپناه، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد.

این آئین با حضور چهره‌های بین‌المللی، ملی و استانی برگزار شد و با توجه به اتفاقات اخیر در منطقه، بخش علمی جشنواره که قرار بود در بیروت برگزار شود به همراه بخش ادبی هنری با حضور مهمانانی از کشورهای آفریقایی و آسیایی در خرم‌آباد انجام گرفت.

در این جشنواره نمایندگان ولی‌فقیه در استان‌های لرستان و زنجان، استاندار لرستان، دبیر جشنواره اعتکاف کشور، چهره‌هایی از علما و اساتید حوزه و دانشگاه، محققین و پژوهشگران داخلی و سایر کشورهای مسلمان نیز حضور داشتند.

با فراخوان این جشنواره اعتکاف که با هدف فرهنگ‌سازی و نقش‌آفرینی برای ترسیم فرهنگ نوین اسلام برگزار شده است، یک‌هزار و ۶۰۲ اثر به دبیرخانه هفتمین دوره جشنواره علمی، فرهنگی و هنری اعتکاف ارسال شد که امروز در آئین اختتامیه از ۲۲ نفر تجلیل به عمل آمد.

همچنین، از زمان برگزاری اولین جشنواره اعتکاف در سال ۱۳۹۱ تا کنون شش جشنواره برگزار شده که اختتامیه آنها در این مدت در اقصی‌ نقاط کشور برگزار شده‌اند.

در این جشنواره و در بخش علمی و ادبی آثاری شرکت داده شده‌اند که در قالب ۱۱ جلد به زبان‌های فارسی و عربی گردآوری شده و رونمایی شدند و آثار هنری حاضر در این جشنواره نیز در قالب نرم‌افزار آماده استفاده می‌باشند.تاکنون و در قالب شش جشنواره گذشته ۹۵۰۰ اثر با موضوع اعتکاف منتشر شده‌اند.

جشنواره اعتکاف با هدف فرهنگ سازی و نقش آفرینی برای ترسیم فرهنگ نوین اسلام برگزار شده است.

 

انتهای پیام
captcha