آمادگی بیش از 120 مسجد گیلان برای برگزاری مراسم اعتکاف
کد خبر: 4195321
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۱

آمادگی بیش از 120 مسجد گیلان برای برگزاری مراسم اعتکاف

مسئول هماهنگ کننده قرارگاه اعتکاف گیلان با بیان اینکه تاکنون بیش از 120 مسجد استان آماده برگزاری مراسم اعتکاف است، گفت: در مراسم اعتکاف در کنار اعمال و ادعیه ویژه آن، نشست‌های تربیتی و بصیرتی و سخنرانی اساتید اخلاق و جشن‌های رجب و مشاوره برای جوانان و غیره نیز برگزار می‌شود‌.

حجت الاسلام عادلی مسئول هماهنگ کننده قرارگاه اعتکاف گیلان

به گزارش ایکنا از گیلان، حجت‌الاسلام والمسلمین ولی عادلی، مسئول هماهنگ کننده قرارگاه اعتکاف گیلان امروز، دوم بهمن‌ماه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه ایام اعتکاف از 13 ماه رجب، مصادف با سالروز ولادت فرخنده امام علی(ع) به مدت سه روز آغاز می‌شود، اظهار کرد: اعتکاف در همه ادیان وجود داشته و در دین مبین اسلام تقویت و تأکید شده است.

وی مراسم معنوی اعتکاف را امری مردمی دانست و افزود: سازمان‌ها، نهادها، دستگاه‌های فرهنگی و مذهبی در این امر عبادی و معنوی نقش هدایتگری و پشتیبانی خواهند داشت.

مسئول هماهنگ کننده قرارگاه اعتکاف گیلان با بیان اینکه تاکنون بیش از 120 مسجد استان آماده برگزاری مراسم اعتکاف است، گفت: بسیاری از هیئت‌های امنای مساجد شهری و روستایی برنامه اعتکاف دارند.

عادلی از پیش بینی حضور 12 هزار نفر در مراسم اعتکاف امسال خبر داد و تأکید کرد: 70 درصد ثبت‌نام کنندگان جوان و نوجوان از 9 تا 35 سال هستند.

وی پرداخت هزینه شرکت در مراسم اعتکاف را اختیاری دانست و گفت: در مراسم اعتکاف در کنار اعمال و ادعیه ویژه آن، نشست‌های تربیتی و بصیرتی و سخنرانی اساتید اخلاق و جشن‌های رجب و مشاوره برای جوانان و غیره نیز برگزار می‌شود‌.

مسئول هماهنگ کننده قرارگاه اعتکاف گیلان با اشاره به حضور چشمگیر جوانان و نوجوانان در مراسمات معنوی از جمله اعتکاف، تصریح کرد: علی‌رغم هجمه‌ها و تبلیغات سوء دشمنان، شاهد علاقمندی نسل جوان به امور دینی و مذهبی هستیم.

انتهای پیام
captcha