31 مسجد شهرستان طبس میزبان معتکفان است
کد خبر: 4195636
تاریخ انتشار : ۰۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۶

31 مسجد شهرستان طبس میزبان معتکفان است

رئیس اداره تبلیغات اسلامی طبس با اشاره به میزبانی 31 مسجد این شهرستان از معتکفان گفت: امسال تعداد دو هزار و 665 نفر جهت شرکت در مراسم معنوی اعتکاف در مساجد شهری و روستایی ثبت‌نام کرده‌اند.

حجت‌الاسلام رضا بهشتی‌فر، رئیس اداره تبلیغات اسلامی طبسحجت‌الاسلام والمسلمین رضا بهشتی‌فر، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان طبس در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی با اشاره به اهمیت و جایگاه مراسم معنوی اعتکاف بیان کرد: اعتکاف سنت حسنه‌ای است که تمامی پیامبران و ائمه(ع) آن‌را بجا می‌آورده‌اند و خداوند متعال نیز بهترین نقطه در زمین که خانه خداست را برای برگزاری اعتکاف تعیین کرده و به دو پیامبر خود حضرت اسماعیل و حضرت ابراهیم(ع) دستور داد تا زمینه حضور معتکفان را برای بندگانش فراهم کنند.

وی با اشاره به ثبت‌نام دو هزار و 665 نفر در مراسم معنوی اعتکاف امسال در ۳۱ مسجد شهری و روستایی شهرستان طبس گفت: از نظر تعداد آمار ثبت‌نام‌شدگان، شهر طبس با یک هزار و 300 نفر بیشترین آمار را به خود اختصاص داده است و در بخش اعتکاف دانش‌آموزی نیز یک هزار و 600 دانش‌آموز دختر و 550 دانش‌آموز پسر ثبت‌نام کرده‌اند که با استقبال گسترده‌ مردم، پیش‌بینی ما این است که بیش از سه هزار نفر در این مراسم معنوی شرکت کنند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی طبس بیان کرد: ختم قرآن و ختم صلوات، ایستگاه‌های مطالعه کتاب، دعوت از مبلغان مؤثر، برپایی حلقه‌های معرفت، جلسات احکام، ایستگاه‌های تصحیح قرائت قرآن و ایستگاه‌های پاسخ به شبهات دینی از جمله برنامه‌های مراسم اعتکاف امسال است.

حجت‌الاسلام احمد اسماعیلی، مسئول اداره تبلیغات اسلامی خضری دشت بیاض

برگزاری مراسم اعتکاف در 10 مسجد بخش خضری دشت بیاض

حجت‌الاسلام احمد اسماعیلی، مسئول اداره تبلیغات اسلامی خضری دشت بیاض با بیان اینکه ماه رجب ماه پيوند بندگان با معبود مهربان، رسيدن به سر منزل مقصود، و اُنس با شب زنده‌داران هميشه بيدار با محبوب و معبود بی‌همتا است، گفت: ماه رجب فرصت خوبى برای دعا، توسل، توجه و استغفار است.

اسماعیلی با اشاره به اینکه یکی از این فرصت‌های زندگی، نعمت ماه رجب است، افزود: این ماه در خود، ایام‌البیض را دارد که پیامبر اکرم(ص) فرمودند همه گناهان گذشته كسى كه از روى ايمان و براى رسيدن به ثواب الهى معتكف شود، آمرزيده مى‌شود.

مسئول اداره تبلیغات اسلامی خضری دشت بیاض با بیان اینکه اعتکاف معجونی از عبادت‌هاست، گفت: تعداد 10 مسجد در این بخش پذیرای معتکفان هستند و تا به این لحظه 508 معتکف در این مساجد ثبت‌نام کرده‌اند.

انتهای پیام
captcha