آغاز آئین معنوی اعتکاف در اردبیل
کد خبر: 4195897
تاریخ انتشار : ۰۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۴

آغاز آئین معنوی اعتکاف در اردبیل

مسئول روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی اردبیل گفت: آئین معنوی اعتکاف از نماز صبح امروز ۱۳ رجب با حضور ۴ هزار نفر از خواهران و برادران معتکف در ۵۰ مسجد استان اردبیل آغاز شد.

آغاز آئین معنوی اعتکاف در اردبیلمرتضی قبادی، مسئول روابط عمومی تبلیغات اسلامی استان اردبیل در گفتگو با ایکنا از اردبیل گفت: مساجد شهر اردبیل میزبان ۱۶۰۰ نفر از خواهران و برادران معتکف هستند که از شب گذشته در ۱۶ مسجد محل اعتکاف در شهر اردبیل حضور یافته و به مدت سه روز معتکف خانه خدا خواهند بود.

وی افزود: در شهرستان‌های تابعه استان اردبیل نیز در مجموع ۲۴۰۰ نفر معتکف در ۳۴ مسجد با همکاهنگی ادارات تبلیغات اسلامی آئین معنوی اعتکاف با اقامه نماز صبح در ۱۳ رجب و قرائت دعای عهد آغاز شد و معتکفین تا ۱۵ رجب با حضور در مساجد به راز نیاز و خلوت با معبود خویش می‌پردازند.

قبادی گفت: برنامه‌های مختلف فرهنگی و قرآنی با عنوان جلسات سخنرانی، مشاوره، پاسخ به شبهات و سوالات دینی، مولودخوانی، مداحی، محافل انس با قرآن و ... تدوین شده تا با حضور سخنرانان، مشاوران، قاریان و اساتیدقرآن و مداحان اجرا خواهد شد.

مسئول روابط عمومی تبلیغات اسلامی استان اردبیل افزود: در آئین استقبال از معتکفین، حجت‌الاسلام محمدباقر غلامی، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان اردبیل و جمعی از مسئولین با حضور در مساجد محل اعتکاف از معتکفین استقبال کردند.

قبادی با اشاره به ارتباط مستمر و بازدید حضوری از مساجد محلف اعتکاف، افزود: در راستای برگزاری شایسته، سهولت عبور و مرور و برف‌روبی مسیر‌های منتهی به مساجد اعتکاف طبق هماهنگی که مجموعه شهرداری اردبیل انجام شد، شهردار اردبیل از نحوه خدمات‌رسانی نیرو‌های شهرداری در محوطه مساجد اعتکاف بازدید کرد.

انتهای پیام
captcha