مراسم معنوی «ام داوود» در حرم رضوی برگزار می‌شود
کد خبر: 4196155
تاریخ انتشار : ۰۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۴

مراسم معنوی «ام داوود» در حرم رضوی برگزار می‌شود

معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی از برگزاری مراسم معنوی«ام داوود» هم‌زمان با روز پانزدهم ماه رجب‌المرجب در حرم مطهر رضوی خبر داد.

حرم رضویبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی و به نقل از آستان‌نیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین حسین شریعتی‌نژاد، معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی اظهار کرد: مراسم معنوی «ام داوود» همچون سال‌های گذشته در آخرین روز اعتکاف و با حضور مؤمنان خداجو و معتکفان حاضر در مسجد گوهرشاد حرم مطهر رضوی بعد از اقامه نماز ظهر و عصر آغاز می‌شود.

وی با بیان اینکه قرائت بیش از چهار جزء از قرآن کریم از جمله اعمال ام داوود است، بیان کرد: برنامه قرائت قرآن توسط قاریان برجسته و ممتاز دارالقرآن الکریم حرم مطهر رضوی، رضا عابدین‌زاده، مهدی حسنی، رضا گلشاهی، مسعود پنجه، احسان محمدی، سعید قره‌داشی، جواد سلیمانی، امید حسین‌نژاد، محمد مهدوی، سید علی مؤمنیان، محمدمهدی گریوانی، جواد پناهی و روح‌الله هاشمی قرائت می‌شود.

دعای روح‌بخش «ام داوود» در این مراسم توسط مداح و ذاکر اهل بیت(ع)، حاج رضا بذری قرائت می‌شود و با قرائت فرازهای این دعا مؤمنان خداجو و معتکفان خانه دوست به مناجات و راز و نیاز با معبود یگانه می‌پردازند و برای فرج امام عصر(عج) و رفع گرفتاری از قاطبه مسلمین و به‌ویژه برای پیروزی مردم مظلوم غزه دست به دعا برمی‌دارند.

پس از پایان این مراسم با طنین‌انداز شدن صدای اذان مغرب و اقامه نماز مغرب و عشاء مراسم معنوی که از سحرگاه سیزده ماه رجب آغاز شده به پایان می‌رسد و معتکفان بعد از سه روز خلوت‌گزینی و عبادت در خانه خدا، با کوله‌باری از معنویت مسجد گوهرشاد را ترک می‌کنند.

انتهای پیام
captcha