نشست‌های تبیینی در ایام دهه فجر در گلستان برگزار می‌شود
کد خبر: 4196752
تاریخ انتشار : ۱۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۵
مدیر حوزه علمیه و روحانیت گلستان:

نشست‌های تبیینی در ایام دهه فجر در گلستان برگزار می‌شود

حجت‌الاسلام ابراهیمی‌فر با بیان اینکه حوزه باید مهد دانش و علم باشد، گفت: نشست‌های تبیینی با محوریت دستاوردهای انقلاب اسلامی برای اقشار مختلف مردم در سطح استان برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام محمدرضا ابراهیمی فر، رئیس کمیته حوزه و روحانیت استان گلستانبه گزارش ایکنا از گلستان، حجت‌الاسلام محمدرضا ابراهیمی‌فر، مدیر حوزه علمیه و روحانیت استان گلستان روز گذشته، 9 بهمن ماه در نشست خبری با کمیته خبری فجر که در سالن جلسات شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گلستان برگزار شد، گفت: خبرنگاران سهم به‌سزایی در ترویج و انتشار دستاوردهای نظام انقلاب اسلامی دارند.

وی با اشاره به سخن امام راحل(ره) که فرمودند: «دهه فجر انفجار نور بود»، اظهار کرد: در این ایام نور امید در قلب آحاد مردم به‌ویژه مستضعفان و مظلومان دمید و نشان داد اگر مردم حول محور ولایت کنار یکدیگر بایستند و استقامت بورزند در برابر ابرقدرت‌ها می‌توانند مقابله کنند.

حجت‌الاسلام ابراهیمی‌فر با بیان اینکه در استان گلستان 21 حوزه علمیه و دو مرکز تخصصی در حال ارائه خدمات علمی و پژوهشی به طلاب هستند، ادامه داد: یک هزار و 300 طلبه در رشته‌های مختلف در این مراکز مشغول تحصیل بوده و از پایین‌ترین مرتبه علمی (سطح1) تا مدارج بالای علمی(سطح چهار) در این مراکز در سطح استان گلستان در حال آموزش هستند.

وی با تأکید بر اینکه حوزه یک شبکه مؤثر و گسترده در موضوع تبلیغ و تبیین دین در فضای حقیقی است، تصریح کرد: از 500 مبلغ زیر نظر حوزه علمیه، 245 نفر در طرح هجرت و سایرین در طرح امین در حال ایفای نقش هستند.

رئیس کمیته حوزه و روحانیت گلستان، ماهیت حوزه را مردمی بودن خواند و افزود: این امر سبب شده تا از مشکلات مردم با خبر بوده و خود را جدا از آنان ندانسته و مردم همواره در مشکلات، حوزه را تکیه‎‌گاه خود بدانند، لذا رسالت بروی حوزوی یعنی نفش آفرینی در زمینه فرهنگی، اجتماعی، انقلابی و معنوی مهمترین رسالت یک حوزوی به‌شمار می‌رود.

حجت‌الاسلام ابراهیمی‌فر با بیان اینکه حوزه‌های علمیه باید مهد علم و دانش باشند از تدوین درختواره دانشی در این مرکز خبر داد و گفت: حوزه‌های علمیه باید به سمت پاسخگویی بیشتر به سؤالات، قشر بیدار جامعه و نیرو انقلابی در جامعه حرکت کند.

وی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی ودیعه و میراث گذشتگان است و باید از آن به خوبی محافظت کنیم، اظهار کرد: برنامه‌های تبیینی و بیان دستاوردهای نظام انقلاب اسلامی برای طلاب جوان، مردم و دانش آموزان از برنامه‌های تدارک دیده شده در دهه فجر است.

مدیر حوزه علمیه و روحانیت گلستان «انتخابات» را عنصری‌ترین برنامه‌های حوزه علمیه از ابتدای سال تا به اکنون خواند و گفت: مردمی که با جان‌فشانی این انقلاب را به‌وجود آوردند بار دیگر با حضور پرشور و حماسی خود برای محافظت و تجدید پیمان با ولایت پای صندوق‌های رأی خواهند آمد و مشتی محکم بر دهان یاوه‌گویان خواهند زد.

انتهای پیام
captcha