ترویج فرهنگ ایثار و شهادت مهم‌ترین عامل پایداری انقلاب اسلامی است
کد خبر: 4197026
تاریخ انتشار : ۱۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۰
معاون جهاددانشگاهی کشور:

ترویج فرهنگ ایثار و شهادت مهم‌ترین عامل پایداری انقلاب اسلامی است

علیرضا کلانتر مهرجردی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را مهم‌ترین شرط تثبیت و پایداری انقلاب اسلامی ایران دانست و گفت: بنابر فرمایش مقام معظم رهبری برای تداوم انقلاب و رسیدن به افق تمدنی حتماً سختی‌ها و مرارت‌ها لازم است، اما مسیر روشن است.

دیدار دانشگاهیان لرستان با خانواده شهید مدافع حرم اسماعیل غلامی یاراحمدیبه گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی جهاددانشگاهی واحد لرستان، علیرضا کلانتر مهرجردی، معاون فرهنگی جهاددانشگاهی کشور، 10 بهمن‌ماه در دیدار دانشگاهیان لرستان با خانواده شهید مدافع حرم «اسماعیل غلامی یاراحمدی» که در قالب نوزدهمین دوره طرح ملی «ایران، مرز پرگهر» با حضور فرهاد فرامرزیان، رئیس جهاددانشگاهی لرستان، حجت‌الاسلام حبیب حاتمی کن‌کبود، مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های لرستان، محمدکریم خورشیدوند، مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری، مدیران دستگاه‌های اجرایی و دانشگاهیان و دانشجویان استان در منزل پدر این شهید شاخص مقاومت و مدافع حرم لرستانی برگزار شد، اظهار کرد: استان لرستان در ادوار مختلف انقلاب شهدای زیادی را تقدیم آرمان‌های انقلاب کرده است.

وی با یادآوری اینکه منظومه گفتمانی رهبر معظم انقلاب در تمام ابعاد منحصر به‌فرد است، تصریح کرد: در گفتمان رهبری، انقلاب اسلامی امری مستمر و ادامه‌دار و پیش‌رونده است تا افق نهایی را تحقق بخشد.

کلانتر مهرجردی با تأکید بر اینکه مردم ایران اسلامی دهه فجر امسال، چهل‌وپنجمین بهار آزادی خود را با فریاد استکبارستیزی و با حضور خود در راهپیمایی ۲۲ بهمن جشن خواهند گرفت به قدرت بازآفرینی انقلاب اسلامی ایران در ادوار مختلف‌ اشاره کرد و گفت: انقلاب اسلامی ایران همواره خود را بازآفرینی کرده است که یکی از مؤلفه‌های بازآفرینی آن وجود فرهنگ ایثار و شهادت است که در جلوه‌های شهدای انقلاب، شهدای دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم و... جلوه یافته است.

معاون فرهنگی جهاد‌دانشگاهی کشور ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را مهم‌ترین شرط تثبیت و پایداری انقلاب اسلامی ایران دانست و با بیان اینکه خط شهادت‌طلبی شهیدان از پیروزی انقلاب تاکنون ادامه دارد، اظهار کرد: اولین نسل شهدا و ایثارگران انقلاب اسلامی با فداکاری خود پیروزی انقلاب اسلامی ایران را محقق کردند؛ نسل دوم شهدا و جانبازان دوران جنگ تحمیلی بودند که علاوه بر اداره جنگ وارد میدان سازندگی و محرومیت‌زدایی شدند.

وی با اشاره به اینکه نسل سوم شهدای انقلاب به شهدای مدافع حرم مشهور شدند، ادامه داد: بنابر فرمایش مقام معظم رهبری برای تداوم انقلاب و رسیدن به افق تمدنی حتماً سختی‌ها و مرارت‌ها لازم است، اما مسیر روشن است.

کلانتر مهرجردی با بیان اینکه مسیر تمدنی که رهبر معظم در پس از انقلاب ترسیم می‌کنند در چند مرحله‌ نظام اسلامی، دولت اسلامی، جامعه اسلامی و تمدن نوین اسلامی است، تصریح کرد: شهدای مدافع حرم مانند شهید اسماعیل غلامی یاراحمدی، سردار شهید رستمی‌مقدم از شهدای مرحله جامعه‌سازی در راه رسیدن به افق ترسیم شده از خانواده، زندگی و موطن خود گذشتند و در سوریه برای دفاع ار حریم اهل‌ بیت(ع) به مقام وصل رسیدند.

وی بر کارایی منطق تبیین در آشنایی نسل جوان با الگوها و فرهنگ ایثار و شهادت تأکید کرد و خانواده شهدا را سرمایه‌ای ارزشمند در این مسیر دانست.

معاون جهاددانشگاهی کشور با بیان اینکه زندگی شهدا و خانواده آنان الهام‌بخش است، گفت: جهاددانشگاهی مفتخر است به اینکه بیش از  یکصد شهید تقدیم آرمان‌های انقلاب کرده است به شکلی‌ که در یک مقطع زمانی ۲۲ شهید این نهاد در یک کارگاه دانشگاهی در تبریز توسط رژیم بعث عراق به شهادت رسیدند.

انتهای پیام
captcha