جهاد تبیین سبب خوش‌بینی مردم به نظام اسلامی می‌شود
کد خبر: 4197159
تاریخ انتشار : ۱۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۴
امام جمعه اصفهان:

جهاد تبیین سبب خوش‌بینی مردم به نظام اسلامی می‌شود

آیت‌الله سیدیوسف طباطبایی‌نژاد با بیان اینکه جهاد تبیین سبب خوش‌بینی مردم به نظام اسلامی می‌شود، گفت: کار اساسی روابط عمومی در هر اداره این است که کارهای خوب آن دستگاه را برای مردم تبیین کند تا آنها به ادارات بدبین نشوند.

دیدار اعضای انجمن روابط عمومی ایران با امام جمعه اصفهانبه گزارش ایکنا، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر نماینده ولی‌ فقیه در استان و امام جمعه اصفهان، آیت‌الله سیدیوسف طباطبایی‌نژاد در دیدار اعضای انجمن روابط عمومی ایران در استان اصفهان، ماه رجب را از ماه‌های بزرگ اسلامی خواند و اظهار کرد: از نظر عظمت و پذیرش دعا، ماه رجب، ماه بزرگی‌ است و ماه العصب به معنای ماه ریزش خوانده شده که به‌ویژه در ایام‌البیض آن مراسم اعتکاف برگزار می‌شود.

وی افزود: امسال در بین دانش‌آموزان مدارس طرح امین، 13 هزار دانش‌آموز در اعتکاف شرکت کردند که کار باعظمتی‌ است و همان‌گونه که رهبر معظم انقلاب نیز فرمود، اگر ریزش‌هایی داشتیم، در مقابل، رویش و رشد بسیاری نیز وجود داشته است.

امام جمعه اصفهان با تأکید بر بهره‌گیری از فرصت‌های پیش‌ رو، به روایتی از امیرمؤمنان علی(ع) اشاره کرد و گفت: حضرت در این روایت می‌فرماید: «لِلمُتَّقي ثَلاثُ عَلاماتٍ إخلاصُ العَمَلِ و قِصَرُ الأمَلِ و اغتِنامُ المَهَلِ؛ پرهیزکار سه نشانه دارد؛ اخلاص در کار، کوتاهی آرزوها و غنیمت شمردن فرصت‌ها.» به این معنا که مؤمن زرنگ است و اعمال خود را برای خدا، یعنی کسی که همه چیز در اختیار اوست، خالصانه انجام می‌دهد. همچنین انسان باتقوا به دنبال رسیدن به آروزهای بلند نیست و از فرصت و عمر خود استفاده می‌کند. 

وی مجال حضور و خدمت در روابط عمومی را فرصت مغتنمی برشمرد و افزود: کار اساسی روابط عمومی در هر اداره این است که کارهای خوب آن دستگاه را برای مردم تبیین کند تا آنها به ادارات بدبین نشوند. 

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان با تأکید بر لزوم تلاش روابط عمومی‌ها در تبیین مسائل و کاستن از بی‌اطلاعی و جهل عموم نسبت به اقدامات دوایر دولتی و دستگاه‌ها تصریح کرد: زمانی که اقدامات بیان نشود و مردم ندانند و درباره آن جاهل باشند، به ادارات بدبین می‌شوند؛ لذا همه کج‌روی‌ها و عقب‌افتادگی‌ها به‌دلیل جهل است. 

وی تبیین مشکلات و معضلات اقتصادی دولت و کشور برای مردم را مهم بیان کرد و ادامه داد: ما دائماً در برابر دشمن هستیم، او سعی می‌کند به کشور صدمه بزند و بسیاری از اشکالاتی که در ذهن می‌آید، به‌دلیل جهل نسبت به این امور است.

آیت‌الله طباطبایی‌نژاد اضافه کرد: در قیامت از اهل جهنم درباره علت جهنمی شدن آن‌ها سؤال می‌کنند و این افراد در پاسخ می‌گویند: «لَوْ کُنَّا نَسْمَعُ أَوْ نَعْقِلُ ما کُنَّا فی‏ أَصْحابِ السَّعیرِ؛ حرف بزرگان خود را گوش ندادیم و فکر نکردیم.»

وی به شبهه‌افکنی برخی افراد درباره این مسئله که انقلاب برای مردم چه کاری انجام داده است، اشاره کرد و گفت: برخی می‌گویند این انقلاب برای ما چه کاری انجام داده است، در حالی که به میزان جاده‌سازی‌ها، توسعه برق‌رسانی، وسعت صنعت و توانمندسازی در عرصه موشکی و موشک‌های نقطه‌زن توجه نمی‌کنند و اظهار می‌کنند اگر رژیم پهلوی هم تاکنون بود، به این پیشرفت‌ها می‌رسید، در حالی که اکنون کشورهای دیگر که رژیم‌های مشابه پهلوی دارند، به قدرتی که ما اکنون به آن دست یافته‌ایم، نرسیده‌اند.

عضو مجلس خبرگان رهبری یادآور شد: در رژیم پهلوی، شاه با دستور آمریکا از مملکت رفت و همانند عروسکی هر زمان خواستند، او را بر سر کار آوردند و برکنار کردند، در حالی که انقلاب اسلامی کاری کرد که اکنون می‌توانیم خود اسلحه بسازیم و هر نقطه‌ای که بخواهیم، هدف قرار می‌دهیم.

وی ضعف و زبونی کشورهای عربی را در برابر غرب و آمریکا سبب حقارت و پستی خواند و گفت: این کشورها که مرام و زبان یکسانی با مردم غزه دارند، جرئت کمک به آنها را ندارند.  

آیت‌الله طباطبایی‌نژاد تبیین و انتقال درست اقدامات دستگاه‌های اجرایی به مردم را سبب خوش‌بینی آنها به حکومت دانست و افزود: این کار باعث می‌شود در زمان انتخابات نیز مردم پای صندوق‌های رأی حضور یابند، چرا که یکی از کارهای اساسی، شرکت در انتخابات به‌مثابه یک واجب اجتماعی است.

در ابتدای این دیدار، حمید کشاورز، مدیر انجمن روابط عمومی ایران در استان اصفهان به بیان بعضی از مسائل مربوط به این حوزه پرداخت و اظهار کرد: انجمن روابط عمومی ایران در استان اصفهان 160 عضو دارد و از تمام دستگاه‌های اجرایی استان اعم از رسانه‌ها، دانشگاه‌ها، فرمانداری‌ها، شهرداری‌ها، ارتش و سپاه در این مجموعه عضو هستند.

وی اضافه کرد: در این مقطع زمانی که رسالت رسانه‌ها جهاد تبیین و امیدآفرینی است، روابط عمومی‌ها طرح و برنامه برای آن دارند که نتیجه‌اش، افزایش اعتماد عمومی و جلب رضایت مردم است. 

مدیر انجمن روابط عمومی ایران در استان اصفهان ادامه داد: این انجمن سعی دارد دانش و تجربه مسئولان روابط عمومی‌ها را افزایش و با برگزاری دوره‌های آموزشی، سطح آنها را ارتقا دهد و در این راستا، کارگاه‌های انتقال تجربه و دوره‌های آموزشی برگزار می‌شود.

وی ایجاد مسئولیت اجتماعی از سوی روابط عمومی‌ها و نقش‌آفرینی در این زمینه را مهم دانست و گفت: اقناع‌سازی و حرکت در این مسیر حائز اهمیت است.

انتهای پیام
captcha