۸۶۸ پروژه دولتی و غیردولتی در کرمان افتتاح و کلنگ‌زنی می‌شود
کد خبر: 4197178
تاریخ انتشار : ۱۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۹
همزمان با دهه فجر

۸۶۸ پروژه دولتی و غیردولتی در کرمان افتتاح و کلنگ‌زنی می‌شود

استاندار کرمان از افتتاح و کلنگ‌زنی ۸۶۸ پروژه با ۱۹ و نیم همت اعتبار همزمان با دهه فجر در کرمان خبر داد و گفت: از این تعداد در حوزه دولتی ۵۹۴ پروژه با ۶۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار افتتاح و ۱۹۳ پروژه با بیش از ۵ هزار میلیارد تومان اعتبار کلنگ‌زنی می‌شود.

نشست خبری استاندار کرمانبه گزارش ایکنا از کرمان، محمدمهدی فداکار، استاندار کرمان پیش از ظهر امروز، ۱۱ بهمن‌ماه در نشست خبری به مناسبت فرارسیدن چهل‌وپنجمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، دهه فجر را فرصت مناسبی برای بیان دستاوردهای نظام و خدمات دولت دانست و گفت: در دو سال گذشته اتفاقات خوبی از سوی دولت رقم خورده و نرخ رشد کشور بعد از ۱۰ سال مثبت بوده و جهش صادرات نفت را داشتیم.

وی با بیان اینکه در یک سال گذشته نرخ رشد کسب و کار بهتر شده و در فصل پاییز امسال این رتبه ۱۲ است، تصریح کرد: نرخ بیکاری در استان کاهش یافته است البته این کاهش به معنای این نیست که بیکار نداریم.

فداکار در بخشی از سخنانش به اقدامات دولت نیز اشاره کرد و افزود: عضویت در شانگ‌های و بریکس، انتشار اسامی بدهکاران بانکی برای نخستین‌بار در راستای شفاف سازی، نسخه‌نویسی الکترونیکی که سبب کنترل مصرف دارو می‌شود، رسیدن بیمه ناباروری به ۹۰ درصد از جمله دستاوردهای دولت است.

استاندار کرمان در ادامه به پروژه‌های دهه فجر امسال پرداخت و از افتتاح و کلنگ‌زنی ۸۶۸ پروژه با ۱۹ و نیم همت اعتبار در کرمان خبر داد و اظهار کرد: از این تعداد در حوزه دولتی ۵۹۴ پروژه با ۶۷۰۰ میلیارد تومان افتتاح و ۱۹۳ پروژه با بیش از ۵ هزار میلیارد تومان کلنگ زنی خواهد شد.

وی با بیان اینکه تعهد اشتغال استان امسال ۴۶ هزار نفر بود اما تاکنون ۴۸ هزار مورد و معادل ۱۰۵ درصد انجام شده است، به اقدامات انجام شده در حوزه ذغال سنگ و فولاد استان و جلوگیری از بیکار شدن کارگران اشاره کرد و ادامه داد: استان ظرفیت خوبی در حوزه گردشگری دارد و مجموعه‌های گردشگری در استان جان می‌گیرد و امیدواریم این ظرفیت افزایش یابد.

فداکار با اشاره به تمهیدات اندیشیده شده برای رفع مشکلات آبی استان، گفت: در حوزه تأمین مسکن نیز حدود ۲۶۰۰ زمین در جنوب استان واگذار شده؛ در شمال استان نیز زمین‌هایی اهدا و مسکن ملی افتتاح خواهد. تا پایان سال نیز حدود ۱۰ هزار قطعه زمین واگذار خواهد شد.

انتهای پیام
captcha