جشن خودکفایی ۲۱۳۶ مددجوی کمیته امداد امام خمینی‌(ره) در خراسان جنوبی
کد خبر: 4197219
تاریخ انتشار : ۱۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۲
با حضور رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور برگزار شد؛

جشن خودکفایی ۲۱۳۶ مددجوی کمیته امداد امام خمینی‌(ره) در خراسان جنوبی

مراسم جشن خودکفایی ۲ هزار و ۱۳۶ مددجوی کمیته امداد خراسان جنوبی با حضور رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور برگزار شد.  

سید مرتضی بختیاری، رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) کشوربه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی سید مرتضی بختیاری، رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور امروز چهارشنبه ۱۱ بهمن در جشن خودکفایی ۲ هزار و ۱۳۶ مددجوی تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی‌(ره) استان با تبریک دهه فجر انقلاب اسلامی اظهار کرد: مدد جویانی که امروز جشن خودکفایی آنان را گرفته شد، نه تنها صاحب شغل و حرفه شده‌اند بلکه کارآفرین هستند.

وی بیان کرد: خوشبختانه طی عمر با برکت انقلاب اسلامی با اتکاء به خدا و همراهی مردم، دسیسه‌های دشمنان با شکست مواجه شده و امروز در بسیاری از عرصه‌ها چون پرتاب ماهواره و تجهیزات و تسلیحات نظامی رتبه جهانی داریم.

بختیاری با بیان جنایات آمریکا و اسرائیل و شهادت هزاران انسان بی‌گناه در غزه، ادامه داد: امروز هر برگ رأی در انتخابات پیش‌رو در کشور، یک «مرگ بر آمریکا» است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور با تأکید بر اهمیت حضور پرشور و مشارکت حداکثری در انتخابات، گفت: امروز دشمن برای عدم حضور مردم در انتخابات تلاش می‌کند اما از مردم خراسان جنوبی این اطمینان را دارم که مشارکت حداکثری در انتخابات خواهند داشت که همین حضور پرشور عزت و اقتدار کشور در عرصه داخلی و بین المللی را به ارمغان می‌آورد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه مددجویان با استفاده از مهارت خود و تسهیلات خودکفا شده‌اند گفت: مردم خراسان جنوبی همواره فعال، جهادی و پر تلاشند و در جبهه اقتصادی هم به خوبی درخشیده اند و امروز شاهد خودکفایی ۲ هزار و ۱۳۶ مددجوی این استان هستیم.

بختیاری با تأکید بر اینکه جشن خودکفایی ۱۰۰ هزار مددجوی کمیته امداد تا پایان سال جاری برگزار خواهد شد، افزود: همه اشتغال‌های کمیته امداد راستی‌آزمایی شده و ۹۳ درصد شغل‌های ایجاد شده به هدف رسیده است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) ادامه داد: سهم اشتغال کمیته امداد خراسان جنوبی در سال گذشته ۱۱ هزار فرصت شغلی بوده و امسال هم ایجاد ۶ هزار ۱۰۰ فرصت شغلی هدف‌گذاری شده که با کمک ۷۶۴ میلیارد تومان تسهیلات محقق شود اما تاکنون ۷۲ درصد تسهیلات جذب شده است.

وی گفت: کمیته امداد امام خمینی(ره) می‌تواند در کاهش تورم و رشد تولید سهم داشته باشد و درحال حاضر یک سوم پیله ابریشم کشور را مددجویان این نهاد تولید می‌کنند.

بختیاری یادآورشد: یکی از مطالبات مقام معظم رهبری توانمندسازی و ایجاد درآمد پایدار همراه تکریم مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره) است که نیازمند همراهی بانک‌ها بوده و تاکنون هم سهم خوبی محقق شده است.

 

از ظرفیت اقتصادی کمیته امداد امام خمینی(ره) در خراسان جنوبی استفاده شود

 جواد قناعت استاندار خراسان جنوبی نیز اظهار کرد: کمیته امداد در راستای گسترش عدالت و توجه به مناطق خاص و محروم اقدامات ارزشمندی انجام داده است.

وی گفت: توانمندی‌های ویژه مددجویان با حمایت‌های کمیته امداد امام خمینی(ره) منجر به اشتغال شده و اکنون شاهد خودکفایی بخشی از جامعه هدف هستیم که یک اقدام بزرگ و انقلابی است.

قناعت خواستار تأمین نیروی انسانی کمیته امداد امام خمینی(ره) در استان شد و افزود: از ظرفیت اقتصادی کمیته امداد امام خمینی(ره) در خراسان جنوبی استفاده شود.

 استاندار بیان کرد: جلسات فنی با هلدینگ‌های کمیته امداد امام خمینی(ره) به خصوص گروه معدن انجام شده و به توافقات اولیه هم رسیده‌ایم تا از ظرفیت و پتانسیل‌های مجتمع کمیته امداد امام خمینی(ره) در راستای سرمایه‌گذاری در خراسان جنوبی استفاده کنیم اما متأسفانه این موضوع متوقف شده و نیاز به پیگیری بیشتر دارد.

وی با اشاره به اینکه خشکسالی از مهمترین موضوعاتی است که مردم استان از آن رنج می‌برند چون بر حوزه‌های مختلف تأثیرگذار است، ادامه داد: در همین راستا طرح انتقال آب دریای عمان به خراسان جنوبی به عنوان یکی از ابرپروژه‌های کشور به دستور رئیس جمهور در استان درحال انجام است که امیدواریم زودتر به نتیجه برسد.

قناعت با بیان اینکه طول اصلی این پروژه از چابهار تا مشهد هزار و ۳۴۲ کیلومتر بوده و ۳۸۰ کیلومتر آن در خراسان جنوبی است، تصریح کرد: طول انشعاب آب به استان ۲۷۰ کیلومتر بوده و در مجموع توسط دولت سیزدهم برای خطوط اصلی و انشعابات آبرسانی، ۵۰ هزار میلیارد تومان اعتبار پیش ‌بینی شده است.

استاندار با اشاره به اینکه اکنون مصرف سالانه آب استان ۵۵ میلیون مترمکعب است، افزود: با اجرای این پروژه ۶۰ میلیون مترمکعب آب در سال وارد استان می‌شود و تا پایان سال ۱۴۰۴ آب دریای عمان به خراسان جنوبی می‌رسد که از اتفاقات بزرگ دولت سیزدهم است.

وی اظهارکرد: در افق طرح، استعداد نصب سه لوله وجود دارد که حجم انتقال آب به ۱۸۰ میلیون متر مکعب خواهد رسید.

قناعت با اشاره به اینکه راه‌آهن از دغدغه‌های جدی مردم استان است که عملیات اجرایی آن در دولت سیزدهم آغاز شده، بیان کرد: از طریق تهاتر نفتی از ۶ هزار میلیارد تومان اعتبار راه آهن، ۴ میلیارد و ۵۰۰ هزار میلیارد تومان وارد کشور شده و منابع ۱۵ پیمانکار این پروژه تأمین خواهد شد و انتقال خطوط گاز از سمت زابل به نهبندان با اعتبار ۸ هزار میلیارد تومان هم جزو پروژه‌های فعال است.

استاندار با اشاره به مسئله انتخابات امسال گفت: با توجه به اقدامات امیدبخش دولت مردمی سیزدهم انتظار می‌رود مردم استان همچنان پای نظام و انقلاب ایستادگی کنند.

وی خاطرنشان کرد: با حضور پرشور مردم در انتخابات اتفاقات بسیار خوبی در زمینه اقتصادی، فرهنگی و عمرانی در سطح کشور و استان رقم خواهد خورد و هر برگ رأی به معنای رأی به شهدا، انقلاب و جبهه مقاومت است.

انتهای پیام
captcha