گروه بانوان عصر انتظار در همدان تشکیل شد
کد خبر: 4197929
تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۲

گروه بانوان عصر انتظار در همدان تشکیل شد

مسئول راهبری حلقه‌های میانی بانوان همدان با اشاره به تشکیل گروه بانوان عصر انتظار در این استان گفت: این حلقه‌ها در راستای فرمایش رهبر معظم انقلاب و به‌منظور ترویج فرهنگ مهدویت، افزایش آگاهی فتنه‌های آخرالزمان، شبهه‌زدایی و... تشکیل شده است.

مهدویتمریم جعفرپور، مسئول راهبری حلقه‌های میانی بانوان همدان در گفت‌وگو با ایکنا از همدان اظهار کرد: طی هفته گذشته گروه بانوان عصر انتظار زیر نظر یکی از گروه‌های حلقه‌های میانی واحد بانوان همدان که آن هم زیر مجموعه قرارگاه بقیةالله‌الاعظم(عج) است، تشکیل شده است.

وی افزود: این گروه در راستای فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر تشکیل حلقه‌های میانی مردمی و به‌منظور ترویج فرهنگ مهدویت، افزایش آگاهی فتنه‌های آخرالزمان، شبهه‌زدایی و... تشکیل شده است. امیدواریم تشکیل این گروه بتواند قدمی باشد در راستای اینکه بتوانیم به‌صورت هفتگی در محله‌های مختلف، فضای مساجد، حسینیه‌ها، منازل و محلات را با نام و یاد عزیز دل‌ها، منجی بشریت، مهدی قائم آل محمد(عج) عطرآگین کنیم.

جعفرپور حضور پررنگ مردم در برنامه‌های مهدوی و ارتباط آن‌ها در این زمینه با مسئولان را یکی دیگر از اهداف تشکیل این گروه برشمرد و گفت: فرهنگ انتظار همیشه یک حرکت تحول‌آفرین و امیدبخش در جامعه بوده و در تکامل انسان با اهداف شاخص الهی نقش مهم و اساسی داشته است.

وی با اشاره به نقش زنان در ترویج فرهنگ مهدوی بیان کرد: با توجه به اینکه ۵۰ درصد جامعه را زنان تشکیل می‌دهند، بنابراین علاوه بر خودسازی به این ترتیب که خود بانوان جزء منتظران واقعی باشند، می‌توانند با تربیت یک نسل مهدوی به دگرسازی نیز بپردازند. بنابراین، نقش زنان در ترویج فرهنگ مهدوی بسیار مؤثر است.

مسئول راهبری حلقه‌های میانی بانوان همدان گفت: یکی از اهداف گروه بانوان عصر انتظار برگزاری جلسات مهدویت در منازل است تا زنان و فرزندانشان با فضای معنوی مأنوس شده و در خانه‌هایشان ذکر و نام حضرت مهدی(عج) گفته شود، چراکه معتقدیم توجه به تربیت دینی فرزندان و انس با ائمه(ع) و به‌خصوص امام حاضرمان حضرت مهدی(عج) موجب آرامش و همچنین پویایی آنها می‌شود. معمار انقلاب، حضرت امام خمینی(ره) نیز به‌خوبی آن را چنین تبیین کردند که همان‌طور که قرآن انسان‌ساز است، زن نیز انسان‌‌ساز است.

وی با بیان اینکه این گروه مردمی از دل مردم و برای مردم است، افزود: برای آنکه معتقدان به مهدویت بتوانند زمینه‌ساز یک جامعه مهدوی برای نیل به جامعه جهانی باشند، رسالت‌هایی را دارند، رسالت اصلی زنان نیز حضور و شرکت در جلسات حجت‌شناسی است. در این جلسات از سخنرانان مجرب و تربیت شده در زمینه مهدویت استفاده می‌شود.

مسئول راهبری حلقه‌های میانی بانوان همدان، با اشاره به اینکه در طلیعه گام دوم انقلاب حلقه‌های میانی  بانوان عهده‌دار حرکت عمومی در متن جامعه هستند، افزود: این حرکت عمومی با محوریت جوان متعهد و میانداری بانوان به عنوان رکن اساسی خانواده می‌تواند حرکت به سمت چشم انداز انقلاب را تسریع کند.

وی اضافه کرد: نقش استراتژیک زن در خانواده ایرانی به عنوان مدیری که شناخت صحیحی از اعضای خانواده و شرایط جامعه دارد می‌تواند در جهت‌گیری این حرکت به سوی آن هدف متعالی نقشی امیدبخش، پیشران و تحرک آفرین باشد. گروه بانوان عصر انتظار حلقه‌های میانی واحد خواهران همدان نیز فعالیت خود را با کمک واحد خواهران بسیج شهیدان زارعی مسجد ابوذر منطقه باغ ایرانی آغاز کرده و در حال تشکیل گروه‌های جدید در مناطق شهید بهشتی، بلوار کاشانی و کوچه مشکی است، امیدواریم تا پایان سال این تعداد گروه‌های مهدوی به 10 گروه در مناطق مختلف همدان افزایش پیدا کند.

جعفرپور گفت: برای آموزش به گروه بانوان عصر انتظار، جلسات سخنرانی در قالب منبرهای مهدوی، ادعیه، مناسبت‌های مذهبی، مولودی‌خوانی، برنامه‌های متنوع برای جذب حداکثری برگزار می‌شود. در حال حاضر گروه بانوان عصر انتظار به تعداد ۲۰۰ نفر از بانوان در محله باغ ایرانی و با همکاری بسیج خواهران مسجد ابوذر تشکیل شده تا از طریق پویاسازی خانواده‌ها، بتوانیم جامعه و نسلی مهدوی را تشکیل دهیم.

انتهای پیام
captcha