3 هزار دانش‌آموز فردیسی بهار تکلیف خود را جشن گرفتند
کد خبر: 4198112
تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۶

3 هزار دانش‌آموز فردیسی بهار تکلیف خود را جشن گرفتند

سه هزار دانش‌آموز دختر پایه سوم ابتدایی شهرستان فردیس در مصلای امام خمینی(ره) این شهرستان رسیدن به سن تکلیف را جشن گرفتند.

جشن تکلیفبه گزارش ایکنا از البرز، حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابراهیم حسینی، امام جمعه فردیس، صبح امروز، 16 بهمن‌ماه در مراسم جشن تکلیف سه هزار دانش‌آموزان دختر این شهرستان اظهار کرد: خوشحال باشید که مورد عنایت و لطف و محبت الهی قرار گرفته‌اید. سن تکلیف یعنی مورد دعوت الهی قرار گرفتن و امروز خداوند شما را در این سن به نماز و روزه دعوت کرده است.

وی افزود: در سوره مبارکه فرقان آمده است که انسان ر زندگی اگر ارتباط با خدا و نماز نداشته باشد، سعادتمند نمی‌شود بنابرای جشن آغاز بندگی، کسانی که به سن بلوغ شرعی می‌رسند، در آیین‌های گروهی با خدایشان عهد می‌بندند و دستورات دین مبین اسلام را برای رسیدن به تعالی و اوج بندگی تمرین می‌کنند.

این مسئول از جشن تکلیف به‌عنوان آغاز یک مأموریت الهی یاد کرد و گفت: سود و زیان واجبات و محرمات، تنها مربوط به جسم ما نیست، بلکه برخی از آثار تکلیف‌ها به فکر، روان و اخلاق ما مربوط می‌شود، چون انسان ترکیبی از جسم و جان است. لذا، نیازهای او هم در دو بخش جسمی و روحی است.

امام جمعه فردیس با اشاره به اینکه فرد مکلف اگر از ابتدای رسیدن به سن تکلیف در انجام فرایض و واجبات تلاش کند، هیچ‌گاه اسیر هوای نفس و وسوسه‌های خناسان و ابلیس‌های زمانه نخواهد شد، بیان کرد: شما دانش‌آموزان با ورود به سن تکلیف دینی، موظف به انجام احکام الهی هستید بنابراین باید اقامه نماز، رعایت محرم و نامحرم، اهمیت حفظ حجاب، خواندن قرآن و گرفتن روزه را سرلوحه کارهای خود دهید.

در این آیین معنوی کارشناسان برای دانش‌آموزان در زمینه نماز، تلاوت قرآن، روزه گرفتن، دروغ‌گویی، مهربان بودن و غیبت نکردن و حجاب داشتن به زبان شعر، دکلمه، داستان و مسابقه سخن گفتند.

در پایان هدایایی از سوی اداره‌ آموزش و پرورش ناحیه ۲ کرج و شهرستان فردیس به دانش‌آموزان اهدا شد.

انتهای پیام
captcha