دست‌یابی به افق‌های روشن جمهوری اسلامی در سایه تمدن نوین
کد خبر: 4198486
تاریخ انتشار : ۱۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۰
کلانتر مهرجردی مطرح کرد

دست‌یابی به افق‌های روشن جمهوری اسلامی در سایه تمدن نوین

معاون فرهنگی جهاددانشگاهی رسیدن به تمدن نوین را لازمه دست‌یابی به افق‌های روشن جمهوری اسلامی دانست و گفت: دانشگاه اسلامی همواره باید دو اصل تولید فکر و پرورش انسان را سرلوحه خود قرار دهد.

علیرضا کلانتر مهرجردی، معاون فرهنگی جهاددانشگاهی کشوربه گزارش ایکنا از گلستان، علیرضا کلانتر مهرجردی، معاون فرهنگی جهاددانشگاهی کشور، در آئین اختتامیه نخستین جشنواره رویداد ملی «ما تمدن سازیم» با محوریت همبستگی و هویت ایرانی اسلامی که روز گذشته، 17 بهمن ماه در سالن خلیج فارس دانشگاه منابع طبیعی گرگان برگزار شد، گفت: دانشمندان و اندیشمندان غربی معترفند که انقلاب اسلامی یک رویکرد نوین در عصر مدرن است.

معاون فرهنگی جهاددانشگاهی کشور با اشاره به منویات مقام معظم رهبری تولید فکر و پرورش انسان دو مؤلفه برای تشکیل تمدن نوین اسلامی برشمرد و افزود: وجود این دو عنصر مهم در مسیر انقلاب اسلامی، زمینه‌ساز انقلاب اسلامی شد و تنظیم سند گام دوم انقلاب اسلامی توسط رهبر معظم انقلاب به آن دلیل بوده که جوامع در مسیر حرکت رو به جلو بعضاً نیاز به بازاندیشی دارند.

کلانتر مهرجردی با تأکید بر اینکه امام راحل(ره) همواره معتقد بودند که بین دین و معنویت، سیاست و پیشرفت تناسب وجود دارد، تصریح کرد: پیروزی انقلاب اسلامی مصداقی عینی از تولید فکر و پرورش انسان است که همین امر انقلاب اسلامی را به یک فرایند جاری در جامعه تبدیل کرد.

معاون فرهنگی جهاددانشگاهی رسیدن به تمدن نوین را لازمه دست‌یابی به افق‌های روشن جمهوری اسلامی دانست و تأکید کرد: دانشگاه اسلامی همواره باید دو اصل تولید فکر و پرورش انسان را سرلوحه خود قرار دهد. باید زمینه ظهور و بروز را برای نیروهای جوان آماده کنیم و فعالیت فرهنگی و مطالعه و پژوهش دو وظیفه ذاتی جهاددانشگاهی به ‌عنوان مولود مبارک انقلاب است.

معاون فرهنگی جهاددانشگاهی برگزاری جشنواره‌های تقریب مذاهب را یک ضرورت برای تمدن نوین اسلامی برشمرد و گفت: تشکیل جریان مقاومت از علائم تمدن نوین اسلامی بوده و استان گلستان مهد برگزاری برنامه‌های تقریبی است.

انتهای پیام
captcha