برگزاری جشنواره جوانان برتر ایران زمین در کهگیلویه‌وبویراحمد
کد خبر: 4198607
تاریخ انتشار : ۱۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۳

برگزاری جشنواره جوانان برتر ایران زمین در کهگیلویه‌وبویراحمد

سرپرست روابط عمومی استانداری کهگیلویه‌وبویراحمد از برگزاری جشنواره جوانان برتر ایران زمین در سالروز ولادت حضرت علی اکبر(ع) خبر داد.

جشنواره جوانان برتر ایران زمین

به گزارش ایکنا از کهگیلویه‌وبویراحمد، به نقل از روابط عمومی استانداری استان، محمدصادق درفشی، سرپرست روابط عمومی استانداری کهگیلویه‌وبویراحمد روز گذشته، 17 بهمن‌ماه در نشست برنامه‌ریزی جشنواره جوانان برتر ایران زمین، گفت: یکی از مهم‌ترین سرمایه‌های هر کشور نیروی انسانی آن کشور است و جوانان در این بین، نیروی محرکه جامعه هستند.

وی جوانان را مایه تحرک، پویایی و خلاقیت جامعه دانست و اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب نیز توجه ویژه‌ای به جوانان دارند و هر ساله جلسات متعددی را با جوانان و نخبگان کشور برگزار می‌کنند.

سرپرست روابط عمومی استانداری کهگیلویه‌وبویراحمد با اشاره به رویکرد دولت سیزدهم در حمایت از جوانان، افزود: جوان‌گرایی و حمایت از جوانان مؤمن و انقلابی یکی از شاخص‌های اصلی امور دولت مردمی سیزدهم در جهت تحقق اهداف انقلاب اسلامی است.

درفشی تصریح کرد: در هفته جوان که ۳۰ بهمن تا هفتم اسفندماه و در سالروز ولادت حضرت علی اکبر(ع) است برنامه‌های مختلفی با مشارکت اداره‌کل ورزش و جوانان برگزار می‌شود که از مهم‌ترین آن برگزاری جشنواره جوانان برتر ایران زمین است.

وی بیان کرد: جشنواره جوانان برتر ایران زمین به منظور شناسایی، معرفی الگوها و تجلیل از جوانان برتـر (۱۸ تا ۳۵ سال) با هدف زمینـه‌سازی بـرای توسعه ارزش‌های متعالی و روحیـه فداکاری و ایثار، خلاقیت، افزایش نشاط اجتماعی و امید به آینده، تقویت ایمان، روحیه خودباوری و اعتماد به نفس ملی، ایجاد زمینه‌های مشارکت در محورهای فرهنگی، علمی، اجتماعی و اقتصادی، حمایت از فعالیت‌های هویت‌آفرین، تقویت روحیه تحقیق، ابداع و ابتکار، الگوسازی منـاسب، شناسـایی و ارزش‌نهادن به اندیشه‌های سازنده جوانان ایـران اسلامی است.

سرپرست روابط عمومی استانداری کهگیلویه‌وبویراحمد با تاکید بر ضرورت معرفی جوانان موفق به عنوان الگو، اضافه کرد: طبیعتا الگوها در حوزه‌های مختلف اثر خود را بر روی سایر جوان‌ها به عنوان پیشرو و کسانی که در خط مقدم این حوزه حرکت کردند، خواهند گذاشت.

درفشی افزود: جوانان سرشار از انرژی، پتانسیل، خلاقیت و نوآوری هستند و هر جامعه‌ای که به عنوان جامعه‌ جوان تلقی می‌شود آن جامعه در واقع یک توان و یک ظرفیت عظیمی برخوردار است که می‌تواند با اتکا به آن در حوزه‌های مختلف پیشرفت داشته باشد و ما باید قدر این ظرفیت‌ها که هنوز هم جامعه‌ی ما یک جامعه‌ی جوان است را بدانیم.

وی در پایان گفت: شناسایی جوانان برتر از سوی دستگاه‌های اجرایی در زمینه‌های فرهنگی، هنری، علمی، فعالیت‌های داوطلبانه و خدمات اجتماعی، جهاد تبیین و کارآفرینی از رویکردهای این جشنواره خواهد بود.

انتهای پیام
captcha