ضامن حفظ استقلال انقلاب اسلامی، مشارکت مردم در انتخابات است
کد خبر: 4198609
تاریخ انتشار : ۱۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۲

ضامن حفظ استقلال انقلاب اسلامی، مشارکت مردم در انتخابات است

جانشین فرماندهی سپاه امیرالمؤمنین(ع) استان ایلام با اشاره به اینکه نمایندگان کارآمد موجب شکل‌گیری یک مجلس کارآمد می‌شوند، گفت: در واقع استقلال که از ویژگی‌های انقلاب ماست با مشارکت مردم در انتخابات تضمین می‌شود.

قدرت کریمیان، جانشین فرماندهی سپاه امیرالمومنین ایلامبه گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی سپاه امیرالمؤمنین(ع) استان ایلام، قدرت کریمیان، جانشین فرماندهی سپاه امیرالمؤمنین(ع) استان، امروز، 18 بهمن‌ماه در نشست «جهاد تبیین و بصیرت‌افزایی» با بیان اینکه اراده جمعی وقوع انقلاب اسلامی، محصول ایمان به خداست و امام خمینی(ره) این ایمان را در مردم تقویت کرد، گفت: انقلاب اسلامی با سایر انقلاب‌ها قابل‌ قیاس نیست، چون خواست خداوند بود که نور ایمان در کشورمان روشن باشد.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی نه انقلاب کارگری و نه انقلاب برای معاش و نان بود، افزود: انقلاب اسلامی برای احیای الگوهای دینی فراموش شده بود؛ چون از دین فقط یک ظاهر باقی‌مانده بود. از عدالت خبری نبود، ظلم و فساد بیداد می‌کرد و این سنگینی همه‌جانبه مردم را آزار می‌داد و انقلاب اسلامی همه این مسیرهای رو به تباهی را عوض کرد. 

کریمیان با تأکید بر اینکه در حوزه آسیب‌های اجتماعی و مددکاری به‌جای پرداختن به آسیب‌های اجتماعی باید دنبال راهی باشیم برای به‌ وجود نیامدن آسیب‌های اجتماعی، اظهار کرد: برای کاهش یا مهار آسیب‌های اجتماعی اولین راهکار این است که مسیرهای ایجاد آسیب‌های اجتماعی آینده را کم یا حذف کنیم و یک مدیر توانمند باید قدرت درک تأثیر و تأثر آسیب‌های اجتماعی بر روی همدیگر را داشته باشد.

جانشین فرماندهی سپاه امیرالمؤمنین(ع) استان ایلام تصریح کرد: امروزه آسیب و تهدید نوپدید، فضای مجازی است، این آسیب بر جامعه حکمرانی می‌کند. فضای مجازی با نقش‌آفرینی رسانه‌ها، مؤثر بر افکار عمومی است و خود افکار عمومی برای حاکمان قانون وضع می‌کنند. حال می‌توان درک کرد که فضای مجازی و رسانه‌ها چقدر قوی هستند که مؤثر بر افکار عمومی با این‌همه قدرت هستند. 

کریمیان ادامه داد: فضای مجازی مرزها را برداشته و فرهنگ‌ها، هنجارها و ارزش‌ها را به‌ هم‌ ریخته است و برای مقابله با تأثیرهای مخرب این آسیب به لحاظ سخت‌افزاری نمی‌توانیم برابری کنیم و تنها سلاح باقیمانده آگاهی‌سازی و آینده‌نگاری است. 

جانشین فرمانده سپاه امیرالمؤمنین(ع) با اشاره به جنگ ادراکی، شناختی و ترکیبی اظهار کرد: بستر این جنگ هوشمندانه فضای مجازی است. جنگ ادراکی شکل سازمان‌یافته جنگ نرم است با این تفاوت که دشمن تلاش کرده ذهن‌ها را در اختیار گیرد و اگر این اتفاق بیافتد همان‌طور فکر می‌کنیم و همان‌طور عمل می‌کنیم که آنها می‌خواهند.

وی افزود: روی‌آوردن به اخلاق، معنویت، قرآن و ادعیه، بالابردن سطح سواد رسانه‌ای والدین، آگاهی‌سازی و اشراف شگردهای دشمن و همچنین کار میدانی مدیران می‌تواند آسیب چنین معضلاتی را کاهش دهد. 

کریمیان با اشاره به اینکه قوانین محکم و کارآمد از یک مجلس کارآمد برمی‌آید و مردم می‌توانند نمایندگان کارآمد را تحویل مجلس کارآمد دهند، گفت: در واقع استقلال که از ویژگی‌های انقلاب ماست با مشارکت مردم در انتخابات تضمین می‌شود.

انتهای پیام
captcha