تکریم خانواده شهدا موضوع قرآنی است
کد خبر: 4198636
تاریخ انتشار : ۱۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۷

تکریم خانواده شهدا موضوع قرآنی است

امام جمعه ماکو گفت: تکریم خانواده معظم شهدا یک موضوع مهم است که در قرآن کریم و توصیه‌های اولیای الهی ریشه دارد.

حجت‌الاسلام سید محمد هاشمی، امام جمعه ماکوبه گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، حجت‌الاسلام سید محمد هاشمی، امام جمعه ماکو امروز 18 بهمن در یادواره شهدای این شهرستان ضمن عرض تبریک به مناسبت دهه فجر و پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: تکریم شهدا و خانواده آنها یک موضوع مهم و حائز اهمیت است که در قرآن کریم ریشه‌های عمیقی دارد.

وی با بیان اینکه در این موضوع تردید وجود ندارد، خداوند تبارک و تعالی آیات مختلفی را در خصوص مقام و منزلت والای شهدا در قرآن کریم برای پیامبرش نازل کرده است، ادامه داد: مومنان در عالم برزخ از نعمات خداوند بهره‌مند می‌شوند اما شهدا در جوار رحمت ذات اقدس الهی از نعمات بی‌بدیل برخوردار خواهند شد.

امام جمعه ماکو با بیان اینکه مقامی بالاتر از شهادت وجود ندارد، گفت: وظیفه ما اظهار محبت به خانواده شهدا است، تا از این رهگذر بلکه بتوانیم نشان دهیم قدردان زحمات، صبر و بردباری‌شان هستیم.

حجت‌الاسلام هاشمی راه‌اندازی کاروان‌های راهیان نور را یک اقدام ارزشمند و ستودنی دانست و گفت: این رویداد تربیتی و پرورشی از جمله ابتکارات بی‌بدیلی است که بعد از دفاع مقدس شکل گرفت و برکات فراوانی را به دنبال داشت.

امام جمعه ماکو با بیان اینکه زیارت بارگاه مطهر شهدا و مناطق عملیاتی برای نسل جدید پیام‌های زیادی را در بردارد و به آنها درس ایثار، فداکاری، شجاعت و شهادت‌طلبی می‌دهد به طوری که هر دانش آموز به مبلغ فرهنگ ایثار و شهادت تبدیل می‌شود.

وی جهاد تبیین و جهاد خدمت را وظایف اصلی افراد انقلابی در برهه کنونی دانست و گفت: با توجه به اینکه در آستانه انتخابات مجلس شورای اسلامی قرار گرفته‌ایم باید در این زمینه به صورت جدی گام برداریم.

انتهای پیام
captcha