فعالیت ۶ کانون قرآنی در دفاتر کمیته امداد ایلام
کد خبر: 4198766
تاریخ انتشار : ۱۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۸
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان ایلام:

فعالیت ۶ کانون قرآنی در دفاتر کمیته امداد ایلام

ناصر مرادی‌پویانی با بیان اینکه در یک سال اخیر ۴ هزار و ۴۵۰ نفر از آموزش‌های قرآنی بهره‌مند شدند، افزود: در حال حاضر ۵ کانون دائم در سطح شهرستان‌ها و یک کانون قرآنی در مرکز استان داریم که آموزش قرآن را به صورت جدی دنبال می‌کنند.

ناصر مرادی پویانی، مدیرکل کمیته امداد ایلامبه گزارش ایکنا از ایلام، ناصر مرادی‌پویانی مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان ایلام در گفت‌وگو با ایکنا در خصوص فعالیت کانون قرآنی ویژه مددجویان، اظهار کرد: در اکثر شهرستان‌ها و دفاتر کمیته امداد امام در سطح استان با همکاری آموزش و پرورش و دستگاه‌های متولی آموزش در بحث اوقات فراغت، کانون‌های موقت و دائمی تشکیل شده است و توسط اساتید صاحب‌نام حوزه قرآن آموزش می‌بینند.

مرادی‌پویانی با بیان اینکه در یک سال اخیر، ۴ هزار و ۴۵۰ نفر از آموزش‌های قرآنی بهره‌مند شدند، افزود: در حال حاضر ۵ کانون دائم در سطح شهرستان‌ها و یک کانون قرآنی در مرکز استان داریم که آموزش قرآن را به صورت جدی دنبال می‌کنند.

وی در ادامه در پاسخ به سوال ایکنا در خصوص توانمندسازی مددجویان و خروج از چرخه‌ حمایتی کمیته امداد، گفت: توانمندسازی مددجو به این معنا نیست که آنها را خودکفا اعلام کنیم و از چرخه حمایت خارج شوند، در واقع هدف ما، توانمندسازی مددجو در حوزه‌های فرهنگی، مسکن و اشتغال و... است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان ایلام اضافه کرد: در خصوص اعلام خودکفایی مددجو، کارشناسان متخصص کمیسیونی را تشکیل و تشخیص بدهند که مددجو بعد از خدماتی که گرفته است آیا توان خودکفایی دارد و از چرخه خارج می‌شود یا نه؟ یا اینکه  یکی دو خدمت حذف بشود اما از چرخه حمایت خارخ نشوند.
 
مرادی‌پویانی با ذکر اینکه ۱۱ درصد جمعیت استان تحت پوشش کمیته امداد هستند، تصریح کرد: حدود ۲۷ هزار و ۵۰۰ خانوار در قالب ۶۱ هزار نفر تحت پوشش کمیته امداد استان هستند که بر اساس میزان نیازمندی از یک یا چند حمایت شاخص کمیته امداد برخوردار خواهند شد.
 
وی با اشاره به اینکه کمیته امداد چهار خدمت موثر و ریشه‌ای در بحث خدمات‌رسانی به افراد تحت پوشش دارد، افزود: خدمت شاخص کمیته امداد، ساخت و تهیه مسکن است که در روستاها این طرح بسیار موفق بوده است  و در حال حاضر در روستاها در خانواده‌های دو نفر به بالا مشکل مسکن نداریم. یکی دیگر از خدمت‌های شاخص کمیته امداد، اشتغال است که با توجه به تورمی که وجود دارد به لطف پرودگار و با همکاری دستگاه‌های مرتبط و بانک‌های عامل استان و پیگیری استاندار، امسال ۷۰۰ میلیارد تومان و سال گذشته ۴۳۰ میلیارد تومان به مددجویان پرداخت شده است.
 
مرادی پویانی با تاکید بر اینکه در سال ۱۴۰۰ حدود  ۱۲۰۰ خانوار و سال ۱۴۰۱ تعداد ۲۲۰۰ خانوار تحت پوشش خودکفا شده‌اند، گفت: سهمیه امسال نیز ۲ هزار خانوار است که در سال جدید این ۲ هزار خانوار با شناسایی ۱۵ دفتر امداد سطح استان به عنوان خودکفا اعلام می‌شوند.

انتهای پیام
captcha