افتتاح کتابخانه عمومی شهدای لتحر کاشان
کد خبر: 4198767
تاریخ انتشار : ۱۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۵

افتتاح کتابخانه عمومی شهدای لتحر کاشان

کتابخانه عمومی بنیاد قلم‌چی شهدای لتحر، روز گذشته، ۱۸ بهمن‌ماه در منطقه لتحر کاشان افتتاح شد.

آیین افتتاح کتابخانه عمومی شهدای لتحر کاشانبه گزارش ایکنا از اصفهان و به نقل از اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان کاشان، در آستانه چهل‌وپنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و عید بزرگ مبعث پیامبر اکرم(ص)، کتابخانه عمومی بنیاد قلم‌چی شهدای لتحر، روز گذشته، ۱۸ بهمن‌ماه در منطقه لتحر کاشان افتتاح شد و به بهره‌برداری رسید.

آیین گشایش این کتابخانه با حضور نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه شهرستان کاشان، سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان، فرماندار و شهردار کاشان، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اصفهان، اعضای شورای شهر و رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کاشان، تولیت مدارس علمیه آیت‌الله اعتماد کاشانی و جمعی از خانواده معزز شهدا، فعالان فرهنگی و اهالی فرهنگ‌دوست منطقه لتحر کاشان برگزار شد.

زینب‌سادات واسعی، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی کاشان در این آیین ضمن تبریک و تهنیت عید سعید مبعث و ایام‌الله دهه فجر اظهار کرد: طبق نظر کارشناسان حوزه فرهنگ، کتاب و کتابخوانی، امروزه رشد و بالندگی هر جامعه‌ای با تعداد کتابخانه‌ها و سرانه مطالعه آنها سنجیده می‌شود. به همین دلیل، کتاب و کتابخوانی از مقوله‌های مهم و قابل توجه فرهنگی است که ترویج آن از مسائل ضروری جامعه تلقی می‌شود.

وی افزود: متأسفانه منطقه لتحر با جمعیت حدود ۱۲ هزار نفری فاقد کتابخانه عمومی بود و با توجه به ظرفیت فرهنگی این منطقه، مصوب شد که از محل اعتبارات تملک دارایی شهرستان، بنیاد علمی و آموزشی قلم‌چی و شهرداری کاشان، یک باب کتابخانه عمومی در این منطقه احداث شود.

یادآور می‌شود، کتابخانه عمومی شهدای لتحر در سال ۱۳۸۹ در زمینی به متراژ ۳۰۰ متر مربع کلنگ‌زنی و عملیات اجرایی آن با زیربنای ۹۰۰ متر مربع به همت نهاد کتابخانه‌های عمومی آغاز شد و در سال ۱۳۹۸ بعد از چند سال وقفه، با همکاری بنیاد علمی و آموزشی قلم‌چی، این پروژه ادامه یافت و نهایتاً با ورود و تلاش مدیریت شهری کاشان به سرانجام رسید.

این کتابخانه در سه طبقه بنا شده و اولین کتابخانه شهرستان کاشان است که بخش مستقل کودک و نوجوان دارد.

انتهای پیام
captcha