برگزاری ۴۰۰ جشن تکلیف دانش‌آموزی در همدان
کد خبر: 4198775
تاریخ انتشار : ۲۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۶

برگزاری ۴۰۰ جشن تکلیف دانش‌آموزی در همدان

رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل آموزش و پرورش همدان از برگزاری ۴۰۰ جشن تکلیف دانش‌آموزی در ایام‌الله دهه فجر و جشن‌های ماه شعبان در این استان خبر داد.

جشن تکلیف دانش آموزیعباس تجری، رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل آموزش و پرورش استان همدان در گفت‌وگو با ایکنا از همدان اظهار کرد: همزمان با دهه فجر، هفته قرآن و عترت و همچنین اعیاد شعبانیه، ۴۰۰ جشن تکلیف دانش‌آموزی در استان‌ برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه این جشن تکلیف‌های دانش‌آموزی در ۲۰ منطقه از استان همدان اجرا می‌شود، یادآور شد: همزمان با دهه فجر، بیش از ۲۰ محفل متمرکز قرآن کریم با حضور منتخبان چهل‌ودومین مسابقات قرآن در سراسر استان برگزار می‌شود.

تجری با اشاره به اینکه این مراسم با حضور قاریان بین‌المللی که توسط شورای قرآن معرفی شده‌اند، برگزار می‌شود، افزود: این محافل در سطح ادارات ۲۰ منطقه استان همدان برگزار خواهد شد. 20 هزار دانش‌آموز و نخبه قرآنی که منتخب سطح آموزشگاهی مسابقات قرآن  بودند و در 12 رشته با هم‌سطح‌های خود رقابت کرده و کسب رتبه داشتند، در این محافل شرکت خواهند کرد.

رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل آموزش و پرورش استان همدان گفت: منتخبان سطح آموزشگاهی مسابقات قرآن در هر منطقه تقریباً ۳۰ نفر هستند که در این محافل قرآنی تجلیل خواهند شد.

وی همچنین از اجرای طرح بصیرت 4 با حضور سه تن از اساتید متخصص کشور در استان همدان خبر داد و یادآور شد: این طرح به‌صورت ابتکاری توسط استان همدان برگزار می‌شود که در زمینه گفتمان دینی و پاسخ به شبهات عقیدتی و اعتقادی دانش‌آموزان است. چهارمین دوره طرح بصیرت با حضور حجت‌الاسلام شهرجردی، حجت‌الاسلام عظیمی و حجت‌الاسلام رفیعی در شهرستان‌های نهاوند، تویسرکان، همدان و کبودراهنگ اجرا شده و تا پایان هفته جاری ادامه خواهد داشت.

تجری از تحت پوشش قرار گرفتن بیش از پنج هزار نفر در این طرح خبر داد و گفت: در این طرح استانی که بیش از پنج هزار دانش‌آموز و اولیای آنها در شهرستان‌های فوق تحت پوشش قرار گرفته‌اند، ضمن پاسخ‌گویی به شبهات دینی و عقیدتی دانش‌آموزان موضوعات مهدویت و آخرالزمان، شیوه‌های جذب به نماز و راهکارهای اسلامی جهت دوری از آسیب‌های اجتماعی توسط این اساتید مطرح کشوری تدریس و با دانش‌آموزان هم‌افزایی و تبادل نظر انجام شده است.

وی بیان کرد: اداره قرآن، عترت و نماز این معاونت متولی این طرح ابتکاری بوده و برای چهارمین سال متوالی به انجام این طرح اقدام کرده است. پس از پایان چهارمین دوره طرح بصیرت، مراحل بعدی آن در سال جاری در اسفندماه نیز در سایر شهرستان‌ها و مدارس هدف و پرجمعیت استان پیگیری و اجرا خواهد شد.

انتهای پیام
captcha