انقلاب اسلامی دست قدرت‌های بزرگ را از ایران کوتاه کرد
کد خبر: 4198880
تاریخ انتشار : ۲۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۷
امام جمعه تکاب:

انقلاب اسلامی دست قدرت‌های بزرگ را از ایران کوتاه کرد

حجت‌الاسلام مصطفی کوهی گفت: انقلاب اسلامی اهمیتی بسیار فوق‌العاده و استثنایی دارد، زیرا قدرت‌های بزرگ امکانی را از دست دادند که به‌هیچ‌عنوان در طول دو قرن گذشته نمی‌خواستند آن را از دست بدهند.

حجت‌الاسلام مصطفی کوهی، امام‌جمعه تکاببه گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، حجت‌الاسلام مصطفی کوهی، امام جمعه تکاب ۲۰ بهمن ماه در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اظهار کرد: فرا رسیدن چهل و پنجمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی را تبریک عرض می‌کنیم، ایران سرزمینی است که به لحاظ استراتژیک و موقعیت حساس جغرافیایی جزو چند منطقه کم‌نظیر دنیا است.

وی افزود: ایران با سه قاره آسیا، اروپا و آفریقا و اقیانوس هند مرتبط است؛ و هر دولتی که در ایران حکومت کند، روی این سه قاره و اقیانوس هند تاثیرگذار خواهد بود، به همین دلیل در طول قرن‌های گذشته، برای قدرت‌ها، تسلط بر ایران جزو اهداف اساسی و به‌اصطلاح جزو اهداف استراتژیک بوده است؛ زیرا می‌دانستند که با تسلط بر ایران به لحاظ ارتباطی با سرزمین‌های وسیعی مرتبط می‌شوند و می‌توانند تاثیرگذار باشند.

حجت‌الاسلام کوهی بیان کرد: به همین جهت به‌گواهی تاریخ پرتغالی‌ها، تزارها، فرانسوی‌ها، عثمانی‌ها، انگلیس، آمریکا و هر قدرتی که در دنیا غالب شده تسلط بر ایران جزو اهدافش بوده است.

وی ادامه داد: بنابراین انقلاب اسلامی اهمیتی بسیار فوق‌العاده و استثنایی دارد، زیرا قدرت‌های بزرگ امکانی را از دست دادند که به‌هیچ‌عنوان در طول دو قرن گذشته نمی‌خواستند آن را از دست بدهند.

امام جمعه تکاب تصریح کرد: یکی از وزرای خارجه‌ آمریکا در همان ایام پیروزی انقلاب می‌گوید:« با سقوط پهلوی آمریکا خسارتی دید که دیگر قابل جبران نیست و ما از امکان بسیار بزرگی در منطقه مهمی از دنیا محروم شدیم».

وی گفت: رئیس سازمان سیای آمریکا در دوران پیروزی انقلاب اسلامی می‌گوید:« آنچه در ایران اتفاق افتاد یک واقعه مهم و فوق‌العاده نبود، بلکه یک واقعیت عجیب و باورنکردنی بود، ما ایران را به‌گونه‌ای ساخته بودیم که قرار بود برای همیشه در ایران باشیم و نمی‌دانستیم اینگونه ما را از ایران بیرون می‌کنند».

حجت‌الاسلام کوهی عنوان کرد: چرا که ایران سرزمینی سرشار از منابع است و آمریکا به‌عنوان یکی از قدرت‌های بزرگ جهان نمی‌تواند از این منابع صرف‌نظر کند و حتی به‌جرات می‌توان گفت شاید تا صد سال دیگر قدرت‌های بزرگ از تسلط بر ایران صرف‌نظر نمی‌کنند.

وی افزود: از این رو زمانی که مردم ایران شعار استقلال را می‌دادند، قدرت‌های بزرگ می‌گفتند مگر امکان دارد که مردم در دوران ما بتوانند مستقل باشند؟! اهمیت انقلاب اسلامی در این بود که این شعار را داد و تا امروز آن را حفظ کرد؛ به‌گونه‌ای که حتی بزرگ‌ترین دشمنان ایران هم اعتراف می‌کنند که ایران مستقل است و این واقعیتی است که اصلا قابل‌انکار نیست. 

امام جمعه تکاب اضافه کرد: امسال دو انتخابات سرنوشت ساز مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری را در پیش داریم، مردم حق و تکلیف خود در انتخابات را می‌شناسند و با حضور حداکثری و انتخاب اصلح، برگ زرین دیگری را در دفتر انقلاب ثبت خواهند کرد.

وی خاطرنشان کرد: نامزدهای نمایندگی در مجلس شورای اسلامی از هم اکنون قدردان این ملت فهیم باشند و با خدای خود عهد ببندند که حق این ملت را با همه وجود بشناسند و ادا کنند.

انتهای پیام
captcha