انقلاب به حضور مردم در صحنه نیاز دارد
کد خبر: 4198893
تاریخ انتشار : ۲۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۶
در خطبه‌های نماز جمعه نایین مطرح شد

انقلاب به حضور مردم در صحنه نیاز دارد

امام جمعه شهرستان نایین گفت: انقلاب ما امروز به حضور مردم در صحنه نیاز دارد تا این قیام الهی همچنان زنده بماند.

محمد مطهرخو امام‌جمعه شهرستان نایینبه گزارش ایکنا از اصفهان، حجت‌الاسلام محمد مطهرخو، امام جمعه شهرستان نایین امروز، ۲۰ بهمن‌ماه در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان با اشاره به سه عنصر اصلی پیروزی انقلاب اسلامی ایران اظهار کرد: ترکیب سه عنصر مردم مؤمن، آگاه و در صحنه، ایمان به آموزه‌های اسلام ناب محمدی و رهبری و ولایت فقیه قدرتی به وجود آورد که توانست رژیم پهلوی را با همه پشتیبانی‌ قدرت‌های بزرگ دنیا شکست دهد.

وی ادامه داد: تا وقتی این سه عنصر در انقلاب ما باقی باشد، انقلاب ماندنی است. در سال ۱۳۶۴ سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا، اسرائیل، انگلیس، فرانسه و آلمان برای به هم ریختگی این سه عنصر برنامه‌ریزی کردند و این برنامه هنوز هم ادامه دارد تا این سه عنصر را خنثی کنند.

امام جمعه شهرستان نایین تأکید کرد: انقلاب ما امروز به حضور مردم در صحنه نیاز دارد تا این قیام الهی همچنان زنده بماند و اگر مؤمنان به وظیفه خود عمل نکردند و به هر بهانه‌ای در صحنه سیاست و اجتماع دینی حاضر نشدند، این نظام از بین خواهد رفت.

وی با اشاره به هدف انقلاب افزود: ادامه راه این انقلاب که هدف بعثت پیامبر اکرم(ص) است، از مصادیق امر جامع قرآن، تکلیف شرعی، حق بزرگ برای آحاد مردم و قدرت الهی برای تحقق اهداف الهی محسوب می‌شود و حضور نداشتن مردم به همین نسبت، گناهی بزرگ و بی‌پشتوانه گذاشتن این انقلاب و جبهه حق و رهبری است.

حجت‌الاسلام مطهرخو با بیان اینکه مردم در سال ۵۷ دعوت پیامبر اکرم(ص) را از زبان امام خمینی(ره) اجابت کردند، گفت: در پی این اجابت، تزکیه و تعلیم و رشد حاصل و وعده الهی و سنت تخلف‌ناپذیر خدا در حق مردم محقق شد که اگر دین خدا را یاری کنید، خدا شما را یاری می‌کند.

وی یادآور شد: امروز همان ندا و دعوت پیامبر اکرم(ص) از زبان رهبر معظم انقلاب صادر شده و بر همه ما و همه مؤمنان، اجابت این دعوت واجب است. اگر اجابت کردیم، وعده الهی محقق می‌شود و اگر این دعوت را اجابت نکردیم، عذابی سخت در حق ما و انقلاب ما محقق می‌شود.

امام جمعه شهرستان نایین تصریح کرد: امروز امام جامعه وظیفه و تکلیف ما را مشخص کرده است و فقط رأی دادن من و شما کافی نیست، بلکه هرکس توان، زبان و وجهه‌ای دارد، اوضاع را درست تشخیص می‌دهد، مورد اعتماد مردم و جزو خواص جامعه است، باید مردم را به رأی دادن و حضور پررنگ در انتخابات تشویق کند.

وی ادامه داد: البته برخی پای صندوق می‌روند، اما چون کاندیدای مورد نظرشان تأیید صلاحیت نشده است و یا شناختی از نامزدها ندارند، رأی سفید می‌اندازند که این اشتباه است.

مطهرخو اضافه کرد: به لطف خدا شرایط برای دشمن بسیار سخت شده است و شاهکار بزرگ وزارت اطلاعات در ضربه فرامرزی به موساد و شناسایی، کشف و ضربه زدن به عناصر اصلی و فرعی سازمان اطلاعات رژیم صهیونیستی در سه قاره آسیا، اروپا و آفریقا در ۲۸ کشور، عملیاتی مهم و راهبردی از سوی سربازان گمنام امام زمان(عج) بود که به سردرگمی و تحیر دشمنان افزود.

وی توضیح داد: در این عملیات، ایران علاوه بر به دست آوردن یافته‌های اطلاعاتی و امنیتی، از مهم‌ترین تأسیسات پنهان نظامی، کارخانجات تسهیلاتی و صنایع راهبردی غیرنظامی رژیم صهیونیستی اطلاعات ویژه‌ای کسب کرده و این اطلاعات بر قدرت ایران افزوده است.

امام جمعه شهرستان نایین افزود: این عملیات مصداق حرف سردار سلیمانی عزیز است که گفت در آنجایی که فکرش را نمی‌کنید، ما نزدیک شما هستیم و دشمن عصبانی‌تر شده است و مسئولان ما باید چندین برابر هوشیار باشند.

وی در پایان گفت: جشن‌هایی که در ایام ماه رجب و دهه فجر باعث شادی مردم شد، قابل تقدیر است و از حضور مسئولان در مساجد برای پاسخگویی به مردم و برپایی میزهای خدمت تشکر می‌کنیم.

فاطمه نصیری نایینی

انتهای پیام
captcha