انقلاب اسلامی عطیه الهی برای دنیا بود
کد خبر: 4199212
تاریخ انتشار : ۲۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۷
رئیس قوه قضائیه:

انقلاب اسلامی عطیه الهی برای دنیا بود

رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه انقلاب اسلامی نه تنها برای ایران، بلکه برای دنیا عطیه الهی بود، گفت: این انقلاب، ایران را مستقل کرد و به مردم عظمت، سرافرازی و آزادی بخشید و دست بیگانگان را از همه امور کشور قطع کرد.

محسنی اژه‌ای رئیس قوه قضائیهبه گزارش ایکنا از اصفهان، حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی‌اژه‌ای، امروز، ۲۲ بهمن‌ماه در مراسم راهپیمایی و جشن پیروزی انقلاب اسلامی در میدان امام(ره) اصفهان، با اشاره به ماه‌های مبارک رجب، شعبان‌ و رمضان اظهار کرد: رجب، ماه ریزش‌ رحمت الهی و ماه شعبان متعلق به پیامبر اکرم(ص) است. ان‌شاءالله بتوانیم در این دو ماه شریف، خودمان را منزه کنیم تا با دل و فکری پاک و شایسته، وارد ضیافة‌الله یعنی ماه رمضان شویم.

وی افزود: مردم انقلابی و متدین استان اصفهان همراه علما و شهدای بزرگ این استان از ابتدای نهضت امام(ره) تا پیروزی انقلاب و پس از آن، در هشت سال دفاع مقدس و تا امروز در به ثمر رسیدن آرمان‌ها و اهداف مورد نظر اسلام عزیز پیشتاز بوده‌اند. 

رئیس قوه قضائیه بیان کرد: مردم و بزرگان استان اصفهان، امام خمینی(ره) را در زمان نهضت و پیروزی انقلاب یاری کردند. آنها به حکومت نظامی بی‌اعتنا بودند. مردم این استان در مقطع پیروزی انقلاب برای استقرار این نظام کمک شایانی کردند. در دوران دفاع مقدس، بخش قابل توجهی از مسئوليت‌های جنگ به عهده مردم این استان بود. سرداران و شهدای بزرگ و بنامی از این استان در جبهه و جنگ حضور داشتند.

وی ادامه داد: در قوای مجریه، مقننه و قضائیه و نیروهای مسلح کشور، از استان اصفهان، شهدای بزرگ و بنامی حضور داشتند. مردم این استان، شایسته هرگونه خدمت بی‌منت هستند و امروز کارگزاران نظام باید خدمت شایسته به این مردم انجام دهند.

محسنی اژه‌ای گفت: قبل از انقلاب، دنیا به سمتی می‌رفت که دو قطب کاذب غرب و شرق در جهان ایجاد شده بود. هر کشوری که خارج از این دو قطب‌ حرکت می‌کرد، به انحای گوناگون سد راه آن می‌شدند. اجازه بسیاری از امور کشورها به عهده خودشان نبود و بسیاری از نظام‌های به اصطلاح بین‌المللی که خودشان تعریف کرده بودند، کشورها را وادار می‌کردند تا از اصولی که عمدتاً بر مبنای اومانیسم بود، تبعیت کنند. اگر کشوری می‌خواست مستقل باشد یا از منافع خود استفاده کند و فناوری داشته باشد، به آن اجازه نمی‌دادند.

وی افزود: این قدرت‌ها فناوری‌های روز، علم و امکانات پیشرفته و بالفعل و بالقوه دنیا را در سیطره خود داشتند و با وجود یک نظام سلطه، عده‌ای به شرق و عده‌ای به غرب وابسته بودند.

انقلاب اسلامی شبه‌معجزه بود

رئیس قوه قضائیه تصریح کرد: قدرت‌های شرق و غرب در این شرایط نمی‌توانستند باور کنند که کشوری روی پای خود باشد و استقلال و پیشرفت پیدا کند. در این زمان ملتی باید با آرمان و اراده‌ای بسیار قوی به میدان می‌آمد تا بدون وابستگی به شرق و غرب، کشور خود را اداره کند. امام خمینی(ره) در این مقطع تاریخی، با اتکا به خداوند و مردم و با آموزه‌هایی که از نهضت رسول گرامی اسلام و غدیر آموخته بود و همچنین با تکیه بر آموزه‌های قرآن و نهضت امام حسین(ع) قیام کرد.

وی ادامه داد: این مردم با تأسی از این فرهنگ، قرآن، مکتب و با این آموزه‌ها و رهبری امام(ره) توانستند کشوری را که بیگانگان در تمام تار و پود آن رخنه کرده بودند، به‌طور کامل به استقلال برسانند و این یک شبه‌معجزه بود که در سال ۵۷ اتفاق افتاد.

محسنی اژه‌ای افزود: سیاستمداران دنیا و پادشاهان نقاط گوناگون تا مدت‌ها باور نمی‌کردند که انقلاب ایران وابسته به شرق و غرب نباشد. دیدگاه آنها این بود که یک روحانی بدون هیچ سازوکار و پشتوانه مالی و حزبی و بدون داشتن نیروی مسلح مگر می‌تواند بر یک نظام شاهنشاهی پیروز شود؟ آن هم نظامی که هم از غرب و هم از شرق به او کمک می‌کردند.

وی اظهار کرد: سه عامل سبب پیروزی انقلاب اسلامی در بهمن ۵۷ شد؛ اولین عامل تکیه بر اسلام ناب بود. دومین عامل، وجود رهبری که ایمان به خدا، نبوت، امامت و عمل به قرآن داشت. سومین عامل نیز مردم متدین، اسلام‌‌دوست و معتقد به ولایت بودند. آنها با چنین اعتقاد راسخی پشت سر امام‌شان ایستادند و انقلاب در ۲۲ بهمن‌ماه با همه خطراتی که متوجه آن بود، به پیروزی رسید.

رئيس دستگاه قضا گفت: نظام جمهوری اسلامی ایران در کوتاه‌ترین زمان ممکن، با رهبری امام(ره) و ایمان، تفکر و اطاعت مردم از ولایت، مستقر و قانون اساسی آن تدوین و مجلس و دولت آن نیز تشکیل شد. این موضوع توجه مردم دنیا و نهضت‌هایی را که در آن مقطع وجود داشت، به خود جلب کرد. این یعنی آیات الهی، باورکردنی و وعده‌های الهی محقق‌شدنی است.

وی افزود: با پیروزی انقلاب اسلامی، روحی تازه‌ در جان نهضت‌های مقاومت آن زمان دمیده و دنیا متوجه ایران، امام(ره) و پیام انقلاب و اسلام ناب شد. به دنبال پیروزی انقلاب اسلامی ایران، بسیاری از ملت‌های جهان بیدار شدند. ایران بدون وابستگی به قطب شرق و غرب و بدون داشتن تجهیزات، از نظر سیاسی مستقل شد و این موضوع برای نظام سلطه، بسیار سنگین بود.

محسنی‌ اژه‌ای تأکید کرد: نظام سلطه پس از پیروزی انقلاب، به دنبال جلوگیری از صدور پیام آن به سایر کشورها بود و به همین دلیل در حالی که یک سال و نیم از انقلاب نگذشته بود، جنگی تمام عیار را به ایران اسلامی تازه انقلاب‌کرده، تحمیل کردند.

وی ادامه داد: رژیم صدام به نیابت از دو قطب شرق و غرب به ایران حمله کرد و باورشان این بود که ظرف سه روز، تهران را اشغال می‌کنند و طی چند هفته نیز کشور را از پا درمی‌آورند. نظام سلطه، پیشرفته‌ترین هواپیماها، موشک‌های دوربرد، سلاح میکروبی و... را در اختيار صدام قرار داد. در کنار همه این‌ها، یک جنگ تمام‌عیار داخلی نیز به راه انداختند. جنگی که جریان‌های مختلف مارکسیستی، سلطنت‌طلب، نفاق، التقاطی و... در آن دست به دست هم داده بودند. 

رئیس قوه قضائیه اضافه کرد: نظام سلطه در  ۴۵ سال اخیر، با وجود جنایت‌ها، تاکتیک‌ها و اندیشکده‌های خود، نتوانست راهی برای منکوب کردن ایران پیدا کند و دلیل اصلی آن نیز حضور و نقش‌آفرینی مردم در صحنه‌ها و عرصه‌های گوناگون است.

وی توضیح داد: اکنون ۴۵ سال از انقلاب گذشته است. البته مردم مشکلاتی دارند و از لحاظ معیشت در تنگنا هستند، جوانان نیز در راستای اشتغال و ازدواج‌شان زیر فشار قرار دارند، اما چه کسی این جمعیت پیر و جوان را هر سال و در روز ۲۲ بهمن و سالروز پیروزی انقلاب، به میدان می‌آورد؟ در طول ۴۵ سال اخیر، مردم برای دفاع از اسلام، نظام و کشورشان در همه صحنه‌ها حضور داشته‌اند. جنگ بدون حضور مردم اداره نشد و باز این مردم هستند که مشکلات اقتصادی را تحمل کردند و برای تعيين سرنوشت خود و دفاع از اسلام و کرامت خودشان در همه صحنه‌ها حضور داشتند. 

انقلاب اسلامی ایران عطیه الهی برای جهانیان بود

محسنی‌ اژه‌ای بیان کرد: انقلاب اسلامی نه تنها برای ایران، بلکه برای دنیا عطیه الهی بود. این انقلاب، ایران را مستقل کرد و به مردم عظمت، سرافرازی و آزادی بخشید و دست بیگانگان را از همه امور کشور قطع کرد. این انقلاب سبب شد تا امروز مجاهدین و جریان مقاومت، آمریکا و اسرائیل را ذلیل و ناتوان کنند. یک جریان کوچک از مقیاس بزرگ مقاومت به نام حماس، حدود چهار ماه است که در برابر رژیم غاصب صهیونیستی ایستاده و این نشئت‌گرفته از نهضت امام حسین(ع) و نهضت امام خمینی(ره) است.

وی ادامه داد: امروز اسرائیل غاصب بیش‌ از هر زمان دیگری در طول حیات جعلی خود، مستأصل شده و مشکلات داخلی پیدا کرده است. رژیمی که روزی داعیه نیل تا فرات داشت، امروز ذلیل شده و نمی‌داند چگونه از بقای خودش دفاع کند. آمریکا نیز یک روز در مقام این بود که دنیا را به دهکده‌ای تبدیل کند و خودش کدخدای این دهکده شود، اما امروز می‌بینید که آمریکا در مقابل ایران اسلامی کم آورده است، زیرا امروز ایران اسلامی دارای قدرت، بازدارندگی و نفوذ در منطقه و دنیاست و حرف برای گفتن دارد.

رئیس قوه قضائیه افزود: توطئه امروز آمریکا و اسرائیل علیه ایران، ترکیبی از مسائل ناامنی داخلی است. امروز کسانی که با حجاب و عفاف با مردم مقابله می‌کنند، باید بدانند که دشمن پشت این قضیه است. امروز دشمنان می‌خواهند بر اثر فشار اقتصادی مردم را از میدان خارج کنند.

وی خطاب به مردم حاضر در میدان امام(ره) گفت: امروز مسئولان و کارگزاران نظام بیشترین دین را به تک تک شما و نسل جوان دارند و امیدواریم خدا با فضلش کمک کند تا با یاری شما مردم، مشکلات را مرتفع کنیم.

محسنی اژه‌ای اضافه کرد: امروز یکی از مسائل مهم کشور در حوزه فرهنگ و مسئله روز ما، اقتصاد و معیشت مردم است. در ذیل این مسائل، مسئله اشتغال نیز وجود دارد که زیرمجموعه مسئله اقتصاد است. یکی از مسائل مهم در ارتباط با تولید، اشتغال و معیشت مردم، مسئله آب محسوب می‌شود. بحمدالله در استان اصفهان نیز قدم‌های خوبی در این حوزه برداشته شده است. ما با خشکسالی مواجهیم و باید منابع آب را مدیریت کنیم.

وی گفت: بدون حمایت از تولید و بخش خصوصی، رفع بیکاری و ایجاد اشتغال ممکن نیست. مسئله آب، هوا، اشتغال، امنیت و فرهنگ به يکديگر مربوط هستند و اگر هریک لطمه بخورد، دیگری نیز آسيب می‌بیند. باید دست به دست هم دهیم و این مشکلات را رفع کنیم.

زهرا مظفری‌فرد

انتهای پیام
captcha