برگزاری نخستین دوره «کنشگری در حوزه زنان» در کرمان
کد خبر: 4199934
تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۰

برگزاری نخستین دوره «کنشگری در حوزه زنان» در کرمان

آیین افتتاحیه نخستین دوره «کنشگری در حوزه زنان» با محوریت آموزش و تربیت مربی با همکاری دفتر حفظ و نشر آثار مقام معظم رهبری و کارگروه بانوان تمدن ساز دفتر نماینده ولی فقیه در استان کرمان برگزار شد.

حجت الاسلام حسن علیدادی سلیمانی امام جمعه کرمانبه گزارش ایکنا از کرمان، آیین افتتاحیه نخستین دوره «کنشگری در حوزه زنان» با محوریت آموزش و تربیت مربی با همکاری دفتر حفظ و نشر آثار مقام معظم رهبری و کارگروه بانوان تمدن‌ساز دفتر نماینده ولی فقیه در استان کرمان عصر امروز، ۲۵ بهمن‌ماه در کرمان برگزار شد. این دوره به مدت دو روز( ۲۵ و ۲۶ بهمن‌ماه) برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام حسن علیدادی‌سلیمانی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان در آیین افتتاحیه این دوره با بیان اینکه در طول تاریخ افراط و تفریط‌هایی در جامعه زنان رخ داده که شامل تهجرگرایی‌ها، ولنگاری و غرب‌زدگی است، گفت: در برخی جوامع نگاه به زنان به قدری بالاست که زن را از واقعیت خود خارج کرده و در تاریخ داریم که از روی نسب مادری، شاهزاده تعیین می‌شد و برخی تمدن‌ها زن را تا جایگاه تقدس خاص در حد پرستش می‌شمردند.

وی با اشاره به جایگاه پایینی که در بعضی جوامع برای بانوان قائل بودند، افزود: جریان فمینیسم از آمریکا و به دلیل ظلم بی‌حدی که به جامعه بانوان می‌رفت، آغاز شد و بعد به کشورهای اروپایی سرایت کرده و جهشی در جامعه زنان برای ایستادگی در برابر بی‌عدالتی‌ها آغاز شد اما از سوی دیگر آزادی بی‌حد و حصر و ترویج شکستن قید و بند در دستور کار قرار گرفت.

امام جمعه کرمان با بیان اینکه در میدان فعالیت زن دو محور متصور است که محور خانه و خانواده و اجتماع را شامل می‌شود، اظهار کرد: دین اسلام وقتی آمد در هر دو صحنه تکلیف زن را مشخص کرده؛ در محیط خانه همه خطاب آیات و روایات عام است و هیچکدام اختصاصی به زن و مرد ندارد. هر دو باید مراقب فرزندان باشند و البته نقش مادر ضریب می‌خورد و تأثیر یک مادر موفق چند برابر پدر موفق است.

وی افزود: در صحنه اجتماع، سیاست، کار، تدریس، خدمت به مردم، فعالیت فرهنگی اجتماعی و... نیز خطاب شرع، عام است. اسلام افراط و تفریط را برداشته و می‌گوید در مسئولیت‌های فردی و اجتماعی فرقی بین مرد و زن نیست و در مسئولیت‌های محیط خانه که بستر و مرکز تربیت انسان و مهمترین دانشگاه در جامعه انسانی است، نقش زن چند برابر است.

امام جمعه کرمان با اشاره به جایگاه والای بانوان در اسلام، تصریح کرد: این جایگاه وقتی می‌خواهد به اجتماع ورود کند، باید یک سری حدود را رعایت کند. به لحاظ دینی زن هم در خانه و هم در اجتماع مسئولیت دارد و هر کجا دین به حکومت نزدیک شده، این مسئله پیاده شده است. جمهوری اسلامی در حوزه زنان برتر در حوزه‌های مختلف، دست خیلی بالایی دارد و زنان با استعداد و ظرفیت زیادی در کشور داریم.

وی هدف از برگزاری دوره کنشگری زنان را علمی و آموزشی دانست و گفت: بیش از این، نیاز جامعه در بحث عمل است؛ یکی از مشکلات این است بخشی از جامعه را اول سیاسی کردیم و بعد می‌خواهیم متدین کنیم. برخی افراد تخریب و خلاف شرع مرتکب می‌شوند و از آن به عنوان مصالح انقلاب یاد می‌کنند که اصلاً اینگونه نیست. باید دین فرد اینقدر قوی شود که با روش دینی به سیاست برود و سیاستی به درد می‌خورد که زیر سایه دین باشد.

نماینده ولی‌فقیه در استان در پایان با بیان اینکه افرادی که مبانی دینی قوی ندارند و سیاسی می‌شوند، در سیاست منحرف می‌شوند، اظهار کرد: برگزاری این دوره باید منتج به کار عملی شود زیرا شدیداً در استان به این مسئله نیازمندیم.

انتهای پیام
captcha