نیروهای پای کار انقلاب در بستر گفتمان مهدوی تربیت می‌شوند
کد خبر: 4199980
تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۲
نماینده ولی‌ فقیه در چهارمحال‌وبختیاری:

نیروهای پای کار انقلاب در بستر گفتمان مهدوی تربیت می‌شوند

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام با تصریح اینکه نیروهای پای کار انقلاب در بستر گفتمان مهدوی و ولی‌محوری پرورش می‌یابند، گفت: یکی از وظایف شورای فرهنگ عمومی این است که این جهت‌دهی‌ها را به دستگاه‌های فرهنگی از جمله دانشگاه یا آموزش‌وپرورش و ... بدهد و عمق‌بخشی به کارهای فرهنگی در همه عرصه‌ها باید مدنظر متولیان قرار گیرد.

محمدعلی نکونام نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی‌ فقیه در استان عصر روز گذشته، ۲۵ بهمن‌ماه در دهمین نشست شورای فرهنگ عمومی استان با تبریک اعیاد شعبانیه و با اشاره به اینکه در نشست ماه قبل نیز از مسئولان خواسته شد تا رفت و آمد به مناطق مختلف استان و پیگیری میدانی مطالبات مردم را در دستور کار قرار دهند، اظهار کرد: اینکه مسئولان در مناطق مختلف مردم را گرد هم آورند و حرف آنان را بشنوند، باعث افزایش امید و نشاط در جامعه می‌شود لذا انتظار می‌رود این نشست‌های مردمی بیشتر شود.

وی با ذکر اینکه امیدبخشی در تمام صحبت‌ها و جلسات مسئولان باید با جدیت دنبال شود، ادامه داد: البته این به معنی امید کاذب دادن نیست چرا که دست ما برای امیدافزایی پُر است و آنقدر پیشرفت و دستاورد داریم که امید صادق به مردم ببخشیم؛ مردم نیز به حول و قوه الهی مثل همیشه در صحنه هستند و به میدان می‌آیند.

نکونام در ادامه با تأکید بر اینکه مهدویت، تمدن نهایی جامعه و انقلاب اسلامی است، بیان کرد: ما به سمت تحقق این تمدن پیش می‌رویم که ولایت‌پذیری به‌صورت عملی در جامعه نهادینه خواهد شد تا مردم به این امر عادت کنند، نقض عهد با ولایت صورت نگیرد و تعبیر «ما اهل کوفه نیستیم علی تنها بماند» در سطح یک شعار باقی نماند بلکه از شعار عبور کرده و زمینه عملی شدن آن‌را بیش از پیش فراهم کنیم که البته اتفاقات مبارک فراوانی در راستای عمل به این شعار رقم خورده است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان با اشاره به رویش‌های فراوان قرآنی در انقلاب اسلامی، گفت: در زمینه جلسات خانگی و هیئت‌های قرآنی حقیقتاً رویش‌های بزرگی در درون انقلاب پرورش یافته است؛ بنده جوانانی را سراغ دارم که حتی پدر و مادرشان هم در این وادی نیستند اما فرزند در یک فضای تمدنی و انقلابی و مؤمنانه حضور دارد و کار می‌کند و نظیر این رویش‌ها کم نیستند.

نکونام تأکید کرد: بنابراین کارهای فراوانی شده است اما در برابر فضای مسموم مجازی و کارهای شدیدی که از جانب دشمن در جریان است، ما به سربازان بیشتر و نیروهای پای کار منسجم‌تری برای همه عرصه‌ها نیاز داریم.

وی با تصریح اینکه نیروهای پای کار انقلاب در بستر گفتمان مهدوی و ولی‌محوری پرورش می‌یابند، توضیح داد: این یکی از وظایف شورای فرهنگ عمومی است که این جهت‌دهی‌ها را به دستگاه‌های فرهنگی از جمله دانشگاه یا آموزش‌وپرورش و ... داشته باشد و عمق‌بخشی به کارهای فرهنگی در همه عرصه‌ها باید مدنظر متولیان قرار گیرد. 

نکونام با تأکید بر اینکه اجرای مصوبات شورای فرهنگ عمومی مدام با فراز و نشیب همراه است اما این معنی دست برداشتن از تلاش نیست، افزود: قبول داریم که کار روان نیست و مدام با موانع و مشکلات مواجه است اما روان نبودن به معنی کوتاه آمدن و منفعل شدن و دست برداشتن نیست بلکه باید مقاومت کرد و مدام گفت و تکرار کرد تا در نهایت محقق شود.

امام‌جمعه شهرکرد در پایان شبکه ولایی، عمق‌بخشی به جامعه و انسجام و وحدت را از بایسته‌های جامعه در مسیر آرمان تمدنی دانست و گفت: باید تا می‌توانیم در این زمینه کار کنیم تا این مسائل مهدوی نهادینه شود و ماه شعبان یکی از بهترین فرصت‌ها برای این مهم است.

انتهای پیام
captcha