مشارکت دانش‌آموزان و فرهنگیان در ایجاد شور انتخاباتی اثرگذار است
کد خبر: 4200548
تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۴
استاندار خراسان‌جنوبی:

مشارکت دانش‌آموزان و فرهنگیان در ایجاد شور انتخاباتی اثرگذار است

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه مشارکت دانش‌آموزان و فرهنگیان در ایجاد شور انتخاباتی اثرگذار است، گفت: برگزاری انتخاباتی پرشور، آگاهانه و با مشارکت حداکثری منافع ملی را تأمین کرده و در تقویت اقتدار نظام بسیار مؤثر است.

جواد قناعت،استاندار خراسان جنوبیبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، جواد قناعت، استاندار خراسان‌جنوبی امروز، 29 بهمن‌ماه در جلسه شورای آموزش و پرورش استان با اشاره به اهمیت انتخابات پیش‌ رو اظهار کرد: آموزش و پرورش می‌تواند در تهییج مردم برای افزایش مشارکت و فضای پرشور انتخاباتی مؤثر باشد.

وی بر آماده‌سازی فضای شهر و مدارس برای ایجاد شور و نشاط انتخاباتی نیز تأکید کرد و گفت: برگزاری انتخاباتی پرشور، آگاهانه و با مشارکت حداکثری منافع ملی را تأمین کرده و در تقویت اقتدار نظام بسیار مؤثر است.

قناعت اظهار کرد: یکی از مؤلفه‌‌هایی که براساس آن متوجه می‌شویم کار نظام و دولت درست است، موضع‌‌گیری دشمن است. امام راحل(ره) فرمودند: وقتی دشمن از شما تعریف می‌کند، ببینید چه اشتباهی کرده‌اید، اما اگر از کار شما ناراحت و عصبانی بود، بدانید کارتان درست است.

استاندار خراسان جنوبی افزود: در سال ۲۰۲۴، در بیش از ۵۰ کشور جهان رؤسای جمهور و پارلمان‌ها انتخاب می‌شوند، اما جای سؤال است چرا اینقدر به انتخابات ایران پرداخته می‌شود و توجه دارند؟ چون اینها عظمت و پیشرفت ملت ایران اسلامی را علی‌رغم همه تحریم‌ها و فشارها فهمیده‌اند.

وی با اشاره به پشتوانه مردمی نظام اسلامی در راهپیمایی‌ها و انتخابات تصریح کرد: دشمن می‌‌خواهد با کم رونق کردن انتخابات پیش‌ رو مشروعیت نظام را زیر سؤال ببرد. درواقع دشمن به‌ دنبال تأثیرگذاری بر روی ذهن و افکار مردم برای رأی ندادن در انتخابات است و چنین القا ‌می‌کند که حضور مردم در انتخابات اثر ندارد، این در حالی است که انتخابات در جمهوری اسلامی ایران، موجودیت نظام است.

قناعت با اشاره به اینکه کاهش مشارکت رمز فتنه دشمن برای انتخابات امسال است، یادآور شد: مشارکت آمریکایی‌ها در انتخابات‌ها هیچ‌گاه به ۵۰ درصد نرسیده، اما در ایران اسلامی پس از پیروزی انقلاب اسلامی و در ۴۵ سال گذشته، همواره درصد مشارکت‌ها بالا بوده است.

وی در ادامه به جایگاه و نقش ایران در معاهده‌های جهانی اشاره کرد و افزود: دشمنان در طی این سال‌ها بحث تجزیه‌طلبی، نفوذ، حمله به رهبری و... را شروع کرده‌اند، اما به نتیجه‌ای نرسیده‌اند و الان هدف‌‌گذاری دشمن بر روی مردم و افکار مردم است تا نظام اسلامی پشتوانه مردمی خود را از دست بدهد. راهبرد دشمن خارج کردن مردم از صحنه است، که در این راستا راهبرد ما باید این باشد که مانند گذشته مردم همچنان در صحنه باشند چون در این صورت دشمنان هیچ غلطی نمی‌توانند، بکنند.

استاندار خراسان‌جنوبی با تأکید بر قدرت نقش‌آفرینی مردم افزود: غزه مصداقی عینی از این قدرت عظیم مردم است که گروه کوچکی از مردم در زمینی کوچک با قدرت صبر و ایستادگی خود، آمریکا و رژیم صهیونیستی با آن همه ادعا را عاجز کرده‌اند.

قناعت با ذکر این نکته که انتخابات پیش‌ رو، جنگ تمام عیار با دشمنان است که جنبه امنیتی برای ما دارد، ادامه داد: دشمن می‌خواهد مردم را دلسرد کند که پای صندوق رأی نیایند، اما همه ما وظیفه داریم امیدآفرینی کنیم.

استاندار خراسان‌جنوبی با بیان سه مرحله‌ تبیینی، تبلیغی و تهییجی برای انتخابات تصریح کرد: اکنون از مرحله تبیین عبور کرده‌ایم و باید به تبلیغ و تهییج و ایجاد شور و نشاط برای افزایش مشارکت در انتخابات بپردازیم.

انتهای پیام
captcha