ویزیت رایگان بیش از ۱۵۰ نفر در روستاهای کم برخوردار شهرستان دیواندره
کد خبر: 4200609
تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۴

ویزیت رایگان بیش از ۱۵۰ نفر در روستاهای کم برخوردار شهرستان دیواندره

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان گفت: همزمان با گرامیداشت دهه مبارک فجر و اعیاد شعبانیه، بیش از ۱۵۰ نفر در قالب کاروان سلامت در روستا های محروم شهرستان دیواندره ویزیت شدند.

کاروان سلامت هلال احمر در روستاهای کم برخوردار کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، دکتر پیام جلالی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان امروز، 29 بهمن در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان، با اشاره به اینکه همزمان با اعیاد شعبانیه، بیش از ۱۵۰ نفر در قالب کاروان سلامت در روستاهای محروم شهرستان دیواندره ویزیت شدند، گفت: در این کاروان سلامت خدماتی اعم از دندانپزشکی، پزشک زنان، دارویار و پزشک عمومی ارایه شده است.

وی افزود: در این طرح بیماران در بخش‌های مختلف، ۸۵ نفر پزشک عمومی و ۷۵ نفر دندانپزشکی، ویزیت رایگان شدند همچنین ۱۵ نفر دانش آموز و ۷۰ نفر از بزرگسالان توسط مربیان آموزش داده شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان بیان کرد: این کاروان با همکاری جمعیت هلال احمر شهرستان دیواندره و شبکه بهداشت به روستاهای یوزباشکندی و بایزید آباد بخش کرفتو از توابع شهرستان دیواندره اعزام شد.

وی افزود: در این کارگاه آموزشی با موضوع آگاهی‌رسانی خطرات و رفتار ایمن‌تر در برابر مین و مواد منفجره به جا مانده از جنگ و کارگاه آموزشی مخاطرات توسط مربیان هلال احمر برای مردم روستا اعم از کودک و نوجوانان برگزار گردید.

دکتر جلالی بیان کرد: در این برنامه جوانان و داوطلبان ‌حاضر اقدام به تست فشار خون، قند خون و همچنین ارایه ۷۵  پک بهداشتی و ۴۰ بسته آموزشی به خانواده ها و دانش آموزان این مناطق کردند.

سیدجواد حسینی، فرماندار شهرستان دیواندره گفت: جمعیت هلال احمر به عنوان یک سازمان مردمی همواره ثابت کرده در هر زمان و هر شرایطی یاور مردم و آماده خدمت رسانی به هر نحو ممکن می باشد و از امدادگران، داوطلبان و کادر درمانی تشکر و قدردانی کرد.

انتهای پیام
captcha