تالار گفتمان ازدواج در دانشگاه کردستان ایجاد شود
کد خبر: 4200697
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۸

تالار گفتمان ازدواج در دانشگاه کردستان ایجاد شود

رئیس دانشگاه کردستان گفت: وجود تالار گفتمان ازدواج در دانشگاه امری ضروری است و این مهم با همکاری کانون‌های دانشجویی ایجاد می‌شود.

حامد قادرزاده، رئیس دانشگاه کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، حامد قادرزاده، رئیس دانشگاه کردستان در همایش «ازدواج بهنگام، آسان، موفق و پایدار» که به‌مناسبت هفته جوان شامگاه گذشته، 29 بهمن‌ماه در دانشگاه کردستان برگزار شد، گفت: ماه شعبان ماه شادی، ماه آمادگی برای میهمانی خداست.

وی با اشاره به اینکه امر خیر ازدواج را خداوند متعال برای رسیدن انسان‌ها به تسکین و آرامش و رحمت و دوستی قرار داده است، افزود: خداوند متعال در آیه 21 سوره روم «وَمِنْ آيَاتِهِ أَنْ خَلَقَ لَكُمْ مِنْ أَنْفُسِكُمْ أَزْوَاجًا لِتَسْكُنُوا إِلَيْهَا وَجَعَلَ بَيْنَكُمْ مَوَدَّةً وَرَحْمَةً إِنَّ فِي ذَلِكَ لَآيَاتٍ لِقَوْمٍ يَتَفَكَّرُونَ؛ و از نشانه‏ هاى او اينكه از [نوع] خودتان همسرانى براى شما آفريد تا بدانها آرام گيريد و ميانتان دوستى و رحمت نهاد آرى در اين [نعمت] براى مردمى كه مى‏‌انديشند قطعا نشانه‌هايى است» به صورت صریح اشاره کرده است.

رئیس دانشگاه کردستان، وجود انسان توانمند با شور و شعور و دارای انگیزه را لازمه داشتن دانشگاه پویا دانست و بیان کرد: یکی از رسالت‌های دانشگاه تبدیل نیروی انسانی به سرمایه انسانی است.

وی با اشاره به اینکه ما در کشوری زندگی می‌کنیم که با وجود پتانسیل‌ها و منابع خدادادی به شدت به سرمایه‌های انسانی نیاز داریم، افزود: دانشگاه باید محل شادی برای دانشجویان باشد لذا نیاز به برنامه‌های شادی آفرین وجود دارد.

قادرزاده گفت: دانشگاه بستر مناسبی برای تربیت نیروی انسانی توانمند ایجاد کرده است و دانشجویان افزون بر کسب علم و دانش، باید به شناختی از خود برسند تا یادبگیرند چگونه بهترین انتخاب را داشته باشند.

انتهای پیام
captcha