نقش‌آفرینی گروه‌های جهادی برای انتخاب افراد اصلح
کد خبر: 4200893
تاریخ انتشار : ۰۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۷

نقش‌آفرینی گروه‌های جهادی برای انتخاب افراد اصلح

دستیار مردمی‌سازی استانداری خراسان رضوی گفت: یکی از مرجع‌های مردم برای انتخاب اصلح و فرآیند مشارکت و انتخاب فرد صالح که می‌توانند نقش‌آفرینی داشته باشند، گروه‌های جهادی و تشکل‌های مردمی است.

حجت‌الاسلام محمدهاشم زر‌وندی، دستیار مردمی‌سازی استانداری خراسان رضویبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام محمدهاشم زر‌وندی، دستیار مردمی‌سازی استانداری خراسان رضوی امروز، اول اسفندماه، در برنامه استودیو انتخابات استانداری خراسان رضوی اظهار کرد: یکی از مرجع‌های رجوع مردم برای انتخاب اصلح و فرآیند مشارکت و انتخاب فرد صالح که می‌توانند نقش‌آفرینی داشته باشند، حلقه‌های میانی، گروه‌های جهادی و تشکل‌های مردمی هستند که ارتباط تنگاتنگ و منسجم آنها با مردم می‌تواند در نقش‌آفرینی مهم باشد.

وی با بیان اینکه اقدامات بسیار شایسته‌ای از طرف گروه‌های مردمی و جهادی محقق شده است، بیان کرد: یکی از اقدامات «کافه گفت‌وگو در حوزه جهاد تبیین» است و تشکل‌های مردمی و جهادی حلقه‌های میانی در نقاط مختلف سطح شهر و استان، گعده‌ها و حلقه‌های تبیین را در زمینه دستاوردهای انقلاب و مشارکت مردم در سطح جامعه تشکیل می‌دهند که در چند نقطه مشهد و استان این مورد رقم می‌خورد.

زروندی افزود: کافه گفت‌وگوها در هفت نقطه در سطح شهر مشهد تشکیل شده و در شهرستان‌ها نیز حداقل یک مورد شکل گرفته که در نقاط کلیدی و در جمعیت سطح شهرستان‌ها فعال هستند و از نخبگان، جوانان، دانشگاهیان و طلاب متخصص در این حوزه دعوت می‌کنیم که کمک کنند.

دستیار مردمی‌سازی استانداری خراسان رضوی ادامه داد: جشن تکلیف سیاسی برای رأی‌اولی‌ها اقدام دیگری است که در تمام سطح استان با کمک دستیاران مردمی‌سازی و فرمانداران رقم می‌خورد و این اتفاق ویژه‌ای در حوزه مشارکت و دعوت به مشارکت است. گروه‌های جهادی به جهت خدمات ویژه در مناطق محروم ارتباط تنگاتنگی با مردم و جامعه هدف خود دارند و سیل عظیمی از این گروه‌ها مسئله مهم را در انتخاب فرد صالح و تبلیغ در مشارکت محقق می‌کنند.

وی بیان کرد: ماه گذشته مقام معظم رهبری فرمودند هر کس مخاطبی در حوزه مشارکت دارد، وظیفه دارد دعوت به مشارکت داشته باشد که یکی از مهم‌ترین مرجع‌ها، گروه‌های جهادی هستند و از چند گزینه اول محل رجوع مردم برای انتخاب فرد صالح، گروه‌های جهادی و مردمی حلقه‌های میانی هستند که از این گروه‌ها دعوت می‌کنیم در این عرصه مهم و جهاد تبیین مشارکت کنند و مردم را پای کار بیاورند.

زروندی افزود: مهم‌ترین عرصه این گروه‌ها در حال حاضر جهاد تبیین است که باید نقش‌آفرینی و حضور داشته باشند، مجموعه مردمی‌سازی دولت در سطح استان‌ها و فرمانداری‌ها تحت عنوان دستیاران مردمی‌سازی فرمانداران و استانداران شکل گرفته‌ که حلقه واسط مردم و حاکمیت هستند، نقش تسهیلگری، اتصال و حل مسائل را دارند و حمایت از گروه‌های جهادی کارویژه این دستیاران است.

دستیار مردمی‌سازی استانداری خراسان رضوی با اشاره به اینکه ضرورت و اهمیت حضور و دعوت به مشارکت وظیفه مجموعه‌های مردمی و حلقه‌های میانی را مضاعف می‌کند، تصریح کرد: ماموریت اصلی گروه‌های مردمی و حلقه‌های میانی در این بازه زمانی تمرکز در حوزه مشارکت و دعوت مردم برای انتخاب اصلح و مشارکت حداکثری در انتخابات است و برای تحقق پشتوانه مردمی یعنی انتخابات خود مردم باید ورود پیدا کنند و مهم‌ترین وظیفه گروه‌های مردمی و جهادی و حلقه‌های میانی تحقق این امر مهم خواهد بود.

وی گفت: حلقه اول ما در شهرستان‌ها دستیاران مردمی‌سازی فرمانداری هستند که در ۳۴ شهرستان فعالیت می‌کنند و در استان بیش از ۴۰۰۰ تشکل و گروه مردمی و جهادی داریم.

انتهای پیام
captcha