معرفی الگوهای موفق در نماز جمعه باعث همبستگی و انسجام می‌شود
کد خبر: 4200933
تاریخ انتشار : ۰۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۱
رئیس مرکز اسلامی گلستان:

معرفی الگوهای موفق در نماز جمعه باعث همبستگی و انسجام می‌شود

حجت‌الاسلام دیلم نماز جمعه را قطب فرهنگی شهر برشمرد و گفت: هدف از گردهمایی ائمه جمعه اهل سنت، معرفی الگوهای موفق در نماز جمعه و انتقال تجربیات به منظور همبستگی و انسجام است.

حجت‌الاسلام نورعلی دیلم، رئیس مرکز اسلامی گلستانحجت‌الاسلام نورعلی دیلم، رئیس مرکز اسلامی گلستان، در آئین افتتاحیه گردهمایی ائمه جمعه اهل سنت استان‌های گلستان، سیستان و بلوچستان، خراسان رضوی، شمالی و جنوبی روز گذشته، ۳۰ بهمن‌ماه در گرگان برگزار شد، گفت: استان گلستان با حضور ۱۷ قوم و دو مذهب شیعه و سنی به رنگین‌کمان اقوام و سرزمین برادری مشهور است.

رئیس مرکز اسلامی گلستان با بیان اینکه در حوزه اهل سنت بالغ بر یک‌هزار و ۷۰۰ مسجد در منطقه ترکمن صحرا و برادران بلوچ قرار دارد، اظهار کرد: در ۸۰ نقطه از سطح استان، نماز جمعه اقامه می‌شود و قریب به ۹۸ مدرسه علوم دینی و صدها مراکز قرآنی و مکاتب قرآنی مشغول خدمت‌رسانی و فعالیت به مردم شریف گلستان هستند.

حجت‌الاسلام دیلم وحدت و صمیمت به‌وجود آمده در استان را مرهون زحمت آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی، نماینده ولی فقیه در گلستان دانست و افزود: بصیرت و همراهی مردم و ائمه جمعه در پیدایش و تداوم وحدت مفید فایده واقع شده است.

وی با بیان اینکه دشمن تمام همت خود را به‌کار بسته تا بین برادران اهل سنت و اهل شیعه تفرقه بیافکند، تصریح کرد: مردم نافذ و ولایتمدار استان گلستان با حضور پررنگ خود دسیسه‌های دشمنان را نقش بر آب کردند.

رئیس مرکز اسلامی گلستان با اشاره به منویات مقام معظم رهبری، گلستان را نماد وحدت خواند و ادامه داد: وحدت و زندگی مسالمت‌آمیز موجود در گلستان را باید به کل کشور و حتی کل جهان برسانیم.

حجت‌الاسلام دیلم نماز جمعه را قطب فرهنگی شهر برشمرد و افزود: هدف از این گردهمایی معرفی الگوهای موفق در نماز جمعه و انتقال تجربیات بوده تا زمینه‌ساز همبستگی و انسجام شود.

وی با اشاره به اینکه این گردهمایی در چهار کمیسیون تعریف شده‌ است، گفت: شاخصه‌های نماز جمعه تراز انقلاب اسلامی، غزه و وظیفه مسلمین و رهبران جهان اسلام، دستاوردهای متقابل انقلاب اسلامی، اقوام و مذاهب و در نهایت انتخابات، جشن ملی، آینده روشن از جمله محورهای این کمیسیون است.

انتهای پیام
captcha