تریبون‌های نماز جمعه محلی برای امیدافزایی باشد
کد خبر: 4200969
تاریخ انتشار : ۰۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۸
امام جمعه اهل سنت نگین‌شهر:

تریبون‌های نماز جمعه محلی برای امیدافزایی باشد

آخوند خوجملی، نماز جمعه را یک مؤلفه مؤثر در جهت اعتلای فرهنگ عمومی جامعه به فرهنگ اصیل اسلامی دانست و گفت: فرهنگ ما امروز دچار فرهنگ گمراه‌کننده غرب شده لذا از تریبون‌های نماز جمعه باید برای بیان دستاوردها و امیدافزایی استفاده شود.

آخوند ابوبکر خوجملی، امام جمعه اهل سنت نگین شهر و مشاور استاندار در امور اهل سنت استانداری گلستان

به گزارش ایکنا از گلستان، آخوند ابوبکر خوجملی، امام جمعه اهل سنت نگین‌شهر، در آیین افتتاحیه گردهمایی منطقه‌ای ائمه جمعه اهل سنت استان‌های گلستان، سیستان و بلوچستان، خراسان رضوی، شمالی و جنوبی که  روز گذشته، ۳۰ بهمن‌ماه، در گرگان برگزار شد، گفت: یکی از برکات نماز جمعه، ایجاد وحدت و همدلی در بین آحاد مختلف جامعه است.

امام جمعه اهل سنت نگین‌شهر ضمن تأکید بر اهمیت نماز جمعه به آیه 9 سوره مبارکه جمعه اشاره کرد و افزود: یکی از شرایط نماز جمعه از منظر اهل سنت حنفی حضور سه فرد دیگر برای اقامه نماز جمعه به جز امام جماعت است.

مشاور استاندار امور اهل سنت استانداری گلستان با اشاره به اینکه یکی از دلایل معضلات و مشکلات جامعه همچون بی‌مهری، طلاق و...، عدم حضور در نماز جمعه است، تصریح کرد: هرگاه نماز جمعه مورد اهتمام قرار گیرد، انسان‌های عامل به عمل صالح بین آنان محبت به‌وجود آمده و بسیاری از مشکلات فی مابین آنان حل خواهد شد.

آخوند خوجملی با اشاره به منویات مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب که فرمودند: «وجود معنویت و اخلاق در محیط زندگی با وجود کمبودهای مادی، زندگی را بهشت می‌سازد و نبودن آن حتی با وجود امکانات مادی، زندگی را جهنم می‌سازد»، افزود: نماز جمعه تراز انقلاب اسلامی حول محور تقویت تقوای الهی، معنویت، اخلاق و همدلی می‌چرخد.

امام جمعه اهل سنت نگین شهر، نماز جمعه را یک مؤلفه مؤثر در جهت اعتلای فرهنگ عمومی جامعه به فرهنگ اصیل اسلامی دانست و افزود: فرهنگ ما امروز دچار فرهنگ گمراه کننده غرب شده و دشمن از همه حربه‌ها برای به حاشیه کشاندن فرهنگ اسلامی بهره برده است.

مشاور استاندار در امور اهل سنت استانداری گلستان با تأکید بر اینکه در دنیای غرب به دلیل تطابق قوانین اسلام با فطرت انسانی افراد زیادی به اسلام گرویدند، اظهار کرد: اسلام برای انسان یک زندگی با شرافت براساس آنچه که خدای متعال برنامه‌ریزی کرده، می‌خواهد.

آخوند خوجملی با اشاره به بیانات رهبری در ارتباط با امیدآفرینی، گفت: اسلام دین امید است و خداوند در قرآن علاوه بر اینکه به مؤمنان بشارت می‌دهد به گناهکاران نیز وعده امیدبخش آمرزش داده، بنابراین مسئله امیدافزایی یکی از جایگاه نشر آن تریبون‌های نماز جمعه است.

انتهای پیام
captcha