رویداد پیاده‌راه حضرت ولی‌عصر(عج) در یزد برگزار می‌شود
کد خبر: 4201142
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۷

رویداد پیاده‌راه حضرت ولی‌عصر(عج) در یزد برگزار می‌شود

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد با اشاره به برگزاری رویداد پیاده‌راه حضرت ولی‌عصر(عج) برای سومین سال در محله امامشهر یزد، ویژه برنامه‌های این رویداد را اعلام کرد.

مصطفی زارع‌زاده، رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزدبه گزارش ایکنا از یزد، مصطفی زارع‌زاده، رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد، امروز، دوم اسفندماه در جمع خبرنگاران با اشاره به برنامه‌های دهه مهدویت به همت این سازمان گفت: مهمترین برنامه در این ایام، پیاده‌راه حضرت ولی عصر(عج) است که برای سومین سال برگزار می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری این برنامه از چهارم الی ششم اسفندماه اضافه کرد: برگزاری جشن‌های مختلف، برپایی غرفه‌های فرهنگی، اجتماعی و ...، برگزاری 40 ابربازی که عموماً خانواگی است، از جمله برنامه‌هایی است که در قالب این رویداد از ساعت 10 صبح تا 10 شب به مدت سه روز برگزار می‌شود.

زارع‌زاده با اشاره به برگزاری پویش‌های متعدد در مدت زمان برگزاری این پیاده‌راه اظهار کرد: پویش آزادی زندانیان جرائم غیرعمد، اهدای اسباب بازی برای کودکان محروم و تهیه جهیزیه از جمله این پویش‌هاست که با مشارکت مردم اجرا می‌شود.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد با اشاره به اینکه موسسات مردم نهاد نیز غرفه‌هایی دارند و در این رویداد به نمایش می‌گذارند گفت: تلاش شده برنامه‌ها با محوریت و مشارکت مردم برگزار شود.

وی با اشاره به اجرای طرح «قاب فیروزه‌ای» اظهار کرد: این طرح یکی از برنامه‌هایی است که در پیاده راه ولی عصر(عج) آغاز و تا نوروز ادامه دارد که در قالب آن قاب‌هایی با موضوعاتی از جمله عهد با امام زمان(عج)، دعا و سلامتی برای ظهور و امام زمان(عج)، پرده‌خوانی مهدویت و ... در نظر گرفته شده و اجرا می‌شود.

زارع‌زاده، استقرار اتوبوس‌های انتقال خون و شهروندی را از دیگر برنامه‌ها در حاشیه این پیاده‌راه برشمرد و اضافه کرد: غرفه‌ای ویژه کودکان نیز برپا و به اجرای برنامه‌های مختلف خواهد پرداخت که در این زمینه می‌توان به جشن نورچشمی‌ها اشاره کرد.

وی، اجرای گروه‌های سرود را از دیگر برنامه‌ها دانست و گفت: مدارس مناطق مختلف یزد نیز می‌توانند برای حضور دانش‌آموزان و بهره‌مندی از برنامه‌ها در روز شنبه اقدام کنند.

زارع‌زاده ادامه داد: همزمان با شروع پیاده‌راه، همایش پیاده‌روی خانوادگی را خواهیم داشت که با برگزاری دعای ندبه در کنار گلزار مطهر شهید گمنام میدان حج آغاز و به سمت بلوار ولیعصر محل برگزاری پیاده‌راه ادامه خواهد داشت و در پایان جوایزی از جمله سه کمک هزینه سفر کربلا، هشت کمک هزینه سفر مشهد مقدس، 12 کمک هزینه سفر به شهر قم و جمکران و 114 کارت هدیه به شرکت کنندگان اهدا خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه این مراسم روز جمعه، چهارم اسفندماه برگزار می‌شود یادآور شد: علاقه‌مندان برای ثبت‌نام می‌توانند عدد سه را به  سامانه 30006159 ارسال و نسبت به ثبت نام در همایش پیاده روی خانوادگی اقدام کنند.

زارع‌زاده، همایش بزرگ سربازان کوچک امام زمان(عج) برای اولین بار در روز جمعه منتهی به نیمه شعبان ویژه کودکان 6 الی 10 سال در حسینیه صاحب الزمان محمود آباد با حضور آیت الله صدیقی، امام جمعه موقت تهران را از دیگر برنامه‌ها برشمرد و از پیش بینی حضور دو هزار نفری در این همایش خبر داد.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد در بخش دیگری از سخنان خود اجرای برنامه‌های «دورت بگردم یزدمن»، آموزش شهرندی در مدارس، برگزاری سومین پارالمپیاد، برگزاری المپیاد ورزشی محلات که تاکنون 24 هزار و 500 نفر برای شرکت ثبت‌نام کردند، را از دیگر برنامه‌هایی دانست که در طول سال اجرا شده و در حال اجراست.

انتهای پیام
captcha