همایش مدیران بنیادهای مهدی موعود(عج) خوزستان برگزار شد + عکس
کد خبر: 4201351
تاریخ انتشار : ۰۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۴
به میزبانی رامشیر

همایش مدیران بنیادهای مهدی موعود(عج) خوزستان برگزار شد + عکس

همایش فعالان مهدوی و مدیران بنیادهای فرهنگی مهدی موعود(عج) استان خوزستان، امروز، سوم اسفندماه به میزبانی شهرستان رامشیر برگزار شد.

همایش مدیران بنیادهای مهدی موعود(عج) خوزستانبه گزارش ایکنا از خوزستان، عبدالرضا احسانی‌نیا، فرماندار رامشیر در همایش فعالان مهدوی و مدیران بنیادهای فرهنگی مهدی موعود(عج) استان خوزستان که امروز، سوم اسفندماه به میزبانی شهرستان رامشیر برگزار شد ضمن قدردانی از بانیان و حاضران در این برنامه گفت: در آستانه سالروز ولادت قطب عالم امکان، حضرت حجت بن الحسن(عج) هستیم، این ایام را تبریک عرض می‌کنم. این ایام به نام هفته سربازان گمنام امام زمان(ع) هم نامگذاری شده است که نام برازنده‌ای است. این عزیزان به راستی گمنام هستند و امنیت و سلامت ما مرهون تلاش‌های آنهاست.

وی با تأکید بر اینکه باید جشن‌های نکوداشت نیمه شعبان را هر چه بیشتر برگزار کنیم، اظهار کرد: در گذشته به مناسبت میلاد امام زمان(ع) در خانه‌ها را می‌زدیم و از آنها به این مناسبت چیزی می‌خواستیم. این کار صفا و صمیمیت خاصی داشت و باعث آشنایی ما با امام شد. متأسفانه امروز بعضا برنامه‌هایی برگزار می‌شود که دل امام زمان(ع) را می‌رنجاند.

احسانی‌نیا تصریح کرد: متأسفانه ما نسبت به امام بیگانه هستیم. تنها می‌دانیم نیمه شعبانی هست که فرزند امام حسن عسکری(ع) در آن روز متولد شده‌اند که منجی بشریت هستند، اما هنوز به واقعیت‌های امام زمان(ع) پی نبرده‌ایم.

فرماندار رامشیر با اشاره به جهانی بودن آموزه منجی موعود و اعتقاد همه ادیان به ظهور ایشان، تأکید کرد: باید تمام تلاش ما این باشد که معلمان، استادان و فرهنگیان با مهدویت آشنا بشوند چون این افراد هستند که نسل آینده را می‌سازند. کوچک‌ترین، در عین حال مهم ترین گروه هر جامعه، خانواده است و باید آموزش را از خانواده شروع کرد، اما دوران رشد و شکوفایی فرزندان ما در مدارس شروع می‌شود، آنجا است که باید بتوانیم امام عصر(ع) را به فرزندان خود بشناسانیم.

وی با تصریح به اینکه عده‌ای ائمه(ع) را مربوط و منحصر به گذشته می‌دانند، گفت: ائمه(ع) در تمام سخنان خود ما را به انسانیت فراخوانده‌اند و این ارزشمند است و ما آن را می‌پذیریم. فعالیت بنیادهای فرهنگی مهدی موعود(ع) تحول خوبی ایجاد کرده‌اند، اما باید همچنان ادامه داشته باشد.

کارگزاران دولتی برای مهدویت وقت و اعتبار بیشتری اختصاص دهند

فرماندار رامشیر بیان کرد: ما دولتی‌ها هم باید به خود بیاییم و برای موضوعات فرهنگی وقت بیشتری بگذاریم. اعتبارات خوبی قرار دهیم. در شهرستان رامشیر  آقای حمیداوی، مسئول بنیاد با دست خالی اما با همت بلند کارها را دنبال می‌کند و با همکاری دوستان دیگر، بدون چشم داشت این برنامه‌ها را ‌برگزار می‌کنند. با همت این دوستان است که رامشیر از رتبه آخر استان، به جایگاه بالاتری در کشور دست یافته است.

حجت‌الاسلام عبدالکریم سلطانی، رئیس قرارگاه فرهنگی خاتم الاوصیا(ص) نیز در این همایش با اشاره به آیه پنجم سوره قصص «وَ نُرِیدُ أَن نَّمُنَّ عَلَی الَّذِینَ اسْتُضْعِفُوا فِی الْأَرْضِ وَ نَجْعَلَهُمْ أَئِمَّةً وَ نَجْعَلَهُمُ الْوَارِثِینَ» گفت: ظهور امام عصر(عج)، وعده قطعی الهی است. حق مظلوم و مستضعف در این دوران از ظالم ستانده می‌شود، ولیکن ما کجای این کار هستیم؟ امروز در منطقه، تنها ایران، مرگ بر استکبار نمی‌گوید، تمام عالم در این شعار یک صدا شده است.

وی اظهار کرد: هر چه چهره آمریکا و اسرائیل را بزک کردند، نقشه‌هایشان، نقش بر آب شد. انسان می‌تواند دست خدا را در این وقایع می‌بیند. وعده الهی قطعی و نزدیک است.

رئیس قرارگاه فرهنگی خاتم الاوصیا(ص) تصریح کرد: اگر امروز دشمن مخالف انتخابات ماست و 110 شبکه ماهواره‌ای تلاش می‌کنند که مردم ایران در انتخابات شرکت نکنند و این کار، یک پیام دارد و آن این است که چشم همه مستضعفان به شما مردم ایران است و ایرانی‌ها نقش بسزایی در ظهور حضرت حجت بن الحسن(عج) دارند.

حضور ما در انتخابات می‌تواند نقشه‌های استکبار را نقش بر آب کند

سلطانی گفت: هیچ انتخاباتی این‌گونه نبود که رهبر معظم انقلاب، از ابتدای سال بر آن تأکید کنند. این تأکید نشان می‌دهد که این انتخابات دعوای حق و باطل است. اتفاقی در عالم در حال وقوع است. این یک تکلیف شرعی است. حضور ما در انتخابات می‌تواند نقشه‌های استکبار را در ظلم به فلسطین و غزه نقش بر آب کند.

وی در پایان بیان کرد: از زحمات آقای حمیداوی، مسئول بنیاد فرهنگی مهدی موعود(ع) شهرستان رامشیر در این برنامه تشکر می‌کنم. همدلی که در این شهرستان وجود دارد، کمتر در جاهای دیگر هست، این همدلی را قدر بدانید.

آیت‌الله محسن حیدری، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری نیز در این همایش گفت: همه آمال و آرمان‌های انبیاء و ائمه(ع) در وجود امام عصر(ع) تجلی پیدا می‌کند و این موضوعی است که مؤیدات آن در روایات وجود دارد. شیخ مفید نقل می‌کند که اجماع علمای شیعه بر این است که بعد از پنج تن اهل بیت(ع)، مرتبه بالاتر متعلق به امام زمان(ع) است و مؤید این معنا سخن امام صادق(ع) است که فرمودند اگر وجود ایشان را درک می‌کردم، تمام عمر به او خدمت می‌کردم. آرزوی امام صادق(ع) خدمت به ایشان است.

وی اظهار کرد: طبق سوره مبارکه والعصر، همه انسان در معرض خسارت هستند، مگر کسانی که به عقاید حقه ایمان داشته و اهل عمل صالح باشند. صفت دیگر آنها این است که همدیگر را به حق توصیه می‌کنند و به صبر و پایداری و مقاومت فرامی‌خوانند، زیرا راه حق، دشمن و مشکلات دارد و تا انسان صبر نکند، نمی‌تواند این راه را بپیماید.

حیدری در ادامه سخنانش با بیان اینکه انتخابات از مصادیق حق است، گفت: حضور در انتخابات حق است. بدون انتخابات حفظ نظام میسر نیست. انتخابات مظهر جمهوریت نظام و به ویژه انتخابات خبرگان رهبری، مظهر اسلامیت نظام است.

وی بیان کرد: وظیفه قانونی مجلس خبرگان مشخص است و آن تعیین رهبر است، آیا غیر از این وظیفه دیگری دارد؟ از نظر قانونی وظیفه دیگری ندارد و تقنین و نظارت بر مسئولان و قضا و اجرا بر عهده آن نیست. منتها مجلس خبرگان ظرفیت‌هایی دارد که اگر به فعلیت در بیاید به عنوان یک پشتوانه قوی در کنار نظام منشأ حل بسیاری از مشکلات مردم می‌شود.

محمود حمیداوی، مسئول بنیاد فرهنگی مهدی موعود(ع) شهرستان رامشیر نیز در این همایش ضمن تبریک فرا رسیدن نیمه پربرکت شعبان، گزارشی از فعالیت‌های این شهرستان در حوزه مهدویت ارائه و برنامه‌های پیش روی بنیاد را تشریح کرد.

اجرای گروه سرود و تواشیح مهدوی ریحانه النبی و تقدیر از جوانان فعال فرهنگی از دیگر برنامه‌های این همایش بود.

انتهای پیام
captcha