برگزاری جشن تکلیف ۱۰ هزار دانش‌آموز چهارمحال‌وبختیاری
کد خبر: 4201573
تاریخ انتشار : ۰۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۶:۵۹

برگزاری جشن تکلیف ۱۰ هزار دانش‌آموز چهارمحال‌وبختیاری

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره‌کل آموزش و پرورش چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به اینکه آیین‌های جشن تکلیف دانش‌آموزان سراسر استان در راستای تحقق ساحت اعتقادی و ایمانی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش برگزار می‌شود، گفت: این مراسم برای قریب به ۱۰ هزار دختر پایه سوم ابتدایی در سراسر استان برگزار می‌شود.

جشن تکلیف دختران دانش‌آموز

یونس اروجی، رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره‌کل آموزش و پرورش چهارمحال‌وبختیاری در گفت‌وگو با ایکنا با اشاره به اینکه آیین‌های جشن تکلیف دانش‌آموزان سراسر استان در راستای تحقق ساحت اعتقادی و ایمانی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش برگزار می‌شود، اظهار کرد: مراسم جشن تکلیف برای قریب به ۱۰ هزار دختر پایه سوم ابتدایی در سراسر استان در ۶۲۰ آموزشگاه برگزار شده یا در حال برگزاری است. از این تعداد، یک‌هزار و ۸۵ دانش‌آموز در ۴۹ مدرسه غیردولتی مشغول به تحصیل هستند.

وی با ذکر اینکه مصلی امام خمینی(ره) شهرکرد میزبان جشن تکلیف یک‌هزار نفری دختران دانش‌آموز پایه سوم ابتدایی این شهرستان در هفته گذشته بود، ادامه داد: امسال برنامه‌ریزی انجام شد که برای همه دانش‌آموزان که به سن تکلیف می‌رسند مراسم جشن تکلیف در مدارس یا به‌صورت تجمیعی در مراکز دینی و مساجد در شهرستان‌ها برگزار شود.

اروجی تصریح کرد: این آیین‌های معنوی در جهت تحقق منویات مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب و در راستای تغییر فضای فرهنگی و ایجاد نشاط دینی و فضای مطلوب فرهنگی برگزار می‌شود که اجرای برنامه‌های شاد و بانشاط و ایجاد یک روز خاطره‌انگیز در این آیین‌ها برنامه‌ریزی و اجرا می‌شود.

وی با اشاره به استقبال خوب دانش‌آموزان از برنامه‌های فرهنگی و دینی آموزش‌وپرورش، توضیح داد: به عنوان نمونه امسال در مراسم معنوی اعتکاف در ماه رجب شاهد رشد ۷۵ درصدی مشارکت دانش‌آموزان در سراسر استان بودیم که هفت هزار نفر در این مراسم شرکت کردند.

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره‌کل آموزش و پرورش استان بیان کرد: امسال در حوزه اقامه نماز نیز ۸۹ سرفصل تخصصی ناظر به این فریضه الهی برای دانش‌آموزان و فرهنگیان استان و با همکاری ستاد اقامه نماز و حوزه علمیه قم برگزار شده است که از این تعداد، هفت دوره تخصصی به مدت ۵۲ ساعت برای سه هزار و ۴۰۰ نفر از دبیران معارف، مربیان پرورشی، آموزگاران پایه سوم و مدیران مدارس برگزار شد. 

اروجی افزود: همچنین دوره‌های تخصصی نماز ویژه مدیران و مربیان مراکز پیش‌دبستانی برگزار شده است که تا کنون توانستیم نیمی از این افراد را در چهار قطب شهرکرد، فارسان، بروجن و لردگان تحت پوشش این آموزش‌ها قرار دهیم. همچنین ائمه جماعات به‌صورت مستمر و هفتگی در مدارس حضور یافته و در نمازهای جماعت به سؤالات و شبهات دانش‌آموزان پاسخ می‌دهند که در مرکز استان نماینده ولی‌فقیه هر چهارشنبه با حضور در یکی از مدارس برنامه نماز جماعت و نشست تبیینی را دارد.

وی بیان کرد: از ابتدای سال تحصیلی تا کنون طرح مدارس نمونه نماز را در ۲۰ مدرسه اجرا و برای ۱۷ مدرسه دیگر نیز برنامه‌ریزی شده است که تا پایان سال تحصیلی اجرا می‌شود؛ همچنین اجلاسیه‌های نماز شهرستان‌ها به‌نوبت در حال برگزاری است. 

اروجی تصریح کرد: از ابتدای امسال تا کنون، نمازخانه‌های مدارس به یک‌هزار و ۷۰۰ متر فرش سجاده‌ای تجهیز شده‌اند. به همه مدارس ابلاغ شده است که تغییر کاربری نمازخانه‌ ممنوع است و نماز جماعت باید باتوجه به شرایط و اقتضائات موجود برگزار شود.

وی در پایان گفت: در راستای افزایش بلوغ سیاسی رأی‌اولی‌های استان و نیز افزایش مشارکت خانواده‌ها در انتخابات ۱۱ اسفندماه، در هفته جاری از ظرفیت اساتید مجرب برای حضور در مدارس متوسطه دوم و برگزاری جلسات تبیینی استفاده می‌کنیم.

انتهای پیام
captcha