تدارک مردم فارس برای جشن مهدویت
کد خبر: 4201654
تاریخ انتشار : ۰۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۸

تدارک مردم فارس برای جشن مهدویت

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس برنامه‌های شب و روز نیمه شعبان را در سطح استان اعلام کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسین ملک‌مکان، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارسبه گزارش ایکنا از فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین حسین ملک‌مکان، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس، امروز، پنجم اسفندماه در جمع خبرنگاران با اشاره به فرارسیدن نیمه شعبان، سالروز ولادت حضرت مهدی موعود(عج) گفت: به این مناسبت سه برنامه مهم و محوری در سطح استان فارس پیش‌بینی شده است که برخی از آن‌ها همزمان با سراسر کشور اجرا خواهد شد.

وی افزود: امشب، پنجم اسفندماه همزمان با سراسر کشور در ساعت 21 قرائت دعای فرج در منازل و مساجد خواهیم داشت و ندای «لبیک یا مهدی(عج)» از پشت بام مساجد و منازل رأس ساعت 21 طنین‌انداز خواهد شد.

ملک‌مکان همچنین از برگزاری مراسم شب احیای نیمه شعبان، امشب در حرم مطهر سیدعلاءالدین حسین(ع) و تعدادی از مساجد محوری و استان فارس خبر داد و گفت: طی دو شب جشن مردمی نیمه شعبان در محوطه بیرونی مسجد وکیل شیراز برگزار خواهد شد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس اظهار کرد: این برنامه طی روزهای شنبه و یکشنبه، پنجم و ششم اسفندماه همراه با اقامه نماز مغرب و عشا به امامت آیت‌‌الله دژکام، نماینده ولی فقیه در استان فارس و با مولودی‌خوانی جواد مقدم، حسین سیب‌سرخی، حسن عطایی، محمدحسین حدادیان برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه در این مراسم حامد شاکرنژاد، قاری بین‌المللی کشورمان تلاوت خواهد کرد، گفت: در این برنامه مهران رجبی، بازیگر سینما و تلویزیون مجری خواهد بود و صابر خراسانی نیز به شعرخوانی خواهد پرداخت.

ملک‌مکان بیان کرد: برنامه سوم و محوری دیگر نیز جشن خیابانی و کاروان شادی در روز نیمه شعبان یعنی یکشنبه، ششم اسفندماه است که این برنامه در شیراز از ساعت 10 صبح آغاز شده و به سمت چهارراه پیروزی، خیابان 9 دی ادامه خواهد یافت و اجتماع پایانی هم در مقابل حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) همراه با اجرای برنامه‌های شاد و مولودی‌خوانی و سخنرانی حجت‌الاسلام والمسملین ماندگاری خواهد بود.

سیدمحسن  علوی، دبیر ستاد بزرگداشت دهه مهدویت و ولایت فارس نیز در این رابطه گفت: به مناسبت نیمه شعبان در روزهای شنبه و یکشنبه مراسم جشن‌هایی با حضور آیت‌الله سیدعلی‌اصغر دستغیب و حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا حدائق، رئیس بنیاد مهدویت فارس در شیراز برگزار خواهد شد.

وی افزود: با توجه به برنامه‌های مردمی گسترده‌ای که از طرف مردم و هیئت‌های مذهبی در این ایام در شیراز برگزار می‌شود، این شهر  به‌عنوان شهر شور و شعور مهدوی(عج) معروف است، لذا در تلاش هستیم تا این عنوان را برای شیراز ثبت ملی کنیم. بنابراین، از همه اهالی ولایتمدار و مهدوی شیراز جهت شرکت باشکوه در این برنامه‌ها دعوت به‌عمل می‌آید.

انتهای پیام
captcha