پیش‌بینی ۴ صندوق اخذ رأی در دانشگاه فردوسی مشهد
کد خبر: 4202220
تاریخ انتشار : ۰۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۲

پیش‌بینی ۴ صندوق اخذ رأی در دانشگاه فردوسی مشهد

سرپرست دانشگاه فردوسی با بیان اینکه چهار صندوق اخذ رأی در این دانشگاه پیش‌بینی شده است، گفت: از ۲۵ هزار دانشجو تعداد ۲۳ هزار دانشجو در دانشگاه فردوسی واجد شرایط رأی هستند.

مسعود میرزایی، سرپرست دانشگاه فردوسی مشهدبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، مسعود میرزایی، سرپرست دانشگاه فردوسی مشهد، امروز، 8 اسفندماه، در استودیو انتخابات در محل استانداری خراسان رضوی، اظهار کرد: همواره این سؤال مطرح است که دانشگاه تزار چه دانشگاهی است، ما شاهد هستیم که دانشگاه کشورهای پیشرو در جریانات مهم و جریانات کف جامع نقش آفرینی بسزایی دارند. همواره در کشورهای پیشرفته به نخبگان و دانشگاهیان در مباحث مختلف اعتماد دارند و خوشبختانه اعتماد به نخبگان و دانشگاهیان در کشور ما هست و در امور جامعه دانشگاهی و نخبگانی مرجع مهمی محسوب می‌شوند.

وی در خصوص اقدامات این دانشگاه در راستای ایجاد فضای انتخاباتی و شور انتخاباتی در بین دانشجویان، ادامه داد: در دانشگاه فردوسی از اواخر آذرماه فعالیت در حوزه انتخابات آغاز شد و در این راستا ۶۳ فعالیت در حوزه دانشگاه، هیئت رئیسه، معاونت فرهنگی و مجموعه دانشگاهی در دستور کار قرار گرفت که نیمی از این فعالیت‌ها در فضای مجازی انجام شده است.

سرپرست دانشگاه فردوسی مشهد تصریح کرد: فضای دانشگاه فردوسی از اواسط دی ماه فضای انتخاباتی به خود گرفته و در انتهای دی‌ماه  و اوایل بهمن‌ماه تبیین مسائل حوزه انتخابات با رویکرد علمی صورت گرفت و جلساتی با رؤسا و مسئولان فرهنگی در این خصوص برگزار شد، ضمن پرهیز از القای هیجانات احساسی سعی کردیم، محتوایی وزین را تهیه کنیم که در این خصوص محتوای علمی در اختیار جامعه دانشگاهی گذاشته شد.

میرزایی افزود: نظر به حساسیت دنیا برای انتخابات کشور ما در این خصوص نیز با بیان منطقی برای دانشجویان موضوعات مدنظر تبیین شد، بر این اساس از دیدگاه بصری و علمی محتوای وزین تهیه شد، البته در اوج فعالیت انتخاباتی با توجه به تعطیلات بین ترم حضور دانشجویان را کمتر داشتیم، اما با این وجود نشست‌های انتخاباتی و مناظرات دانشجویی در سطح دانشگاه برگزار شد.

وی بیان کرد: با برگزاری ۱۲ کرسی آزاداندیشی و جلسات مناظره در انتخابات فعالیت خوبی داشتیم و تلاش ما این بوده از بیانات احساسی خودداری کنیم، ضمن اینکه در این راستا دانشجویان انتقادات خود را داشتند و در فضای دانشگاه این موارد مطرح شد. علاوه بر این نیز تهیه کلیپ‌های زیر یک دقیقه از دیگر اقدامات ما بوده است.

سرپرست دانشگاه فردوسی مشهد تصریح کرد: معمولاً در انتخابات گذشته دو شعبه اخذ رأی در دانشگاه پیش‌بینی می‌شد، اما در انتخابات امسال چهار شعبه اخذ رأی در دانشگاه در نظر گرفته شده است و براساس سیاست افزایش صندوق‌های أخذ رای امکان افزایش صندوق در دانشگاه نیز وجود دارد.

میرزایی اظهار کرد: انتخاب شخص مدنظر نیست، بلکه ما باید به برنامه‌ها رأی دهیم، ایران و ایرانی در دنیا صاحب احترام است. لذا با تولید محتوا‌های وزین علمی به دور از هیجانات احساسی به تبیین تأثیر انتخابات و رأی دادن و ندادن پرداخته شده است. ۲۵ هزار دانشجو در دانشگاه فردوسی مشغول به تحصیل هستند که از این تعداد 3000 نفر دانشجوی بین‌المللی هستند، لذا ۲۳ هزار دانشجو واجد شرایط رأی هستند.

وی گفت: آخرین نشست دانشجویی با حضور چهار کاندیدای مجلس شورای اسلامی روز گذشته برگزار شد. ضمن اینکه در مناظراتی که در سطح دانشگاه برگزار شد، سعی بر این بود که از همه تفکرات و طیف‌های سیاسی حضور داشته باشند. علاوه بر اقدامات صورت گرفته نیز با همه تشکل‌های دانشجویی نشست انتخاباتی  برگزار شد و در خصوص انتخابات از تمام ظرفیت‌های دانشگاهی استفاده شده است.

انتهای پیام
captcha