انتخابات؛ بستر احقاق حق هر ایرانی
کد خبر: 4202305
تاریخ انتشار : ۰۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۸
در گفت‌و‌گو با ایکنا مطرح شد

انتخابات؛ بستر احقاق حق هر ایرانی

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: ما از رسانه‌ها این درخواست را داریم که نسبت به احقاق حق انتخاب که امروز برای هر ایرانی در بستری به نام انتخابات فراهم شده است، دفاعی جانانه کنند.

محمد حسین‌زاده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضویمحمد حسین‌زاده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی اظهار کرد: اگر بخواهیم درباره دستاوردهای انقلاب اسلامی صحبت کنیم باید در کوتاه‌ترین پاسخ، از بی‌نظیر بودن آن بگوییم و اگر قرار باشد پژوهشی درباره آن صورت گیرد فقط باید در ده‌ها صفحه از آنچه که انقلاب اسلامی رقم زده است، فهرست بنویسیم.

وی ادامه داد: آنچه انقلاب اسلامی رقم زده است باید در یک بستر تاریخی و تمدنی مورد پژوهش قرار گیرد، اینکه در چه بستری انقلاب به پیروزی رسید، رقبا و معاندان آن که بودند، چه کسانی از آن جلوگیری و یا به آن کمک کردند، انواع جریانات مخالف با آن در داخل و خارج کشور، تحریم‌های آمریکایی، جنگ هشت ساله، مشکلات اقتصادی و نظامی و این نکته مهم که در گذشته تاریخی ایران وضعیت فرهنگ ما چه بوده و در سالیان پس از انقلاب اسلامی چه مسیری را رفته، حائز اهمیت است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در ادامه با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی، انقلاب در قلب‌ها بوده و دل‌های مردم را به هم نزدیک کرده است، گفت: محمد حسنین هیکل عبارت مشهوری دارد که در آن می‌گوید ایرانیان دو بار در طول تاریخ به دریای مدیترانه رسیده‌اند، یک بار در دوره هخامنشیان به زور سرنیزه و سلاح و بار دیگر در دوره جمهوری اسلامی با تسخیر قلب‌ها و دل‌ها.

حسین‌زاده بیان کرد: با این حجم از مداخله رسانه‌های فارسی‌زبان خارجی که به‌طور مستمر و با بودجه فراوان سعی بر بدبین کردن مردم نسبت به ارزش‌های انقلاب و تقابل با آن را دارند، انتظار می‌رود نسل نوجوان و جوان در یک فضای ضد دین پر‌رنگ باشد، اما کاملاً برعکس آن است و نه تنها پایبندی به ارزش‌ها کم نشده است، بلکه بیشتر هم شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی تصریح کرد: برای مثال امسال مراسم اعتکاف دانش‌آموزی و دانشجویی که در کشور برگزار شد، بی‌نظیر بود و واکنش‌ها و رفتار مردم در محرم و صفر و در رمضان پیش رو نیز نشان‌دهنده همین مسئله است، علاوه بر این حضور مردم در مراسم تشییع سردار دل‌ها، حاج قاسم سلیمانی بهترین نمونه عینی به‌شمار می‌رود.

وی با اشاره به این نکته که غرب وقتی دشمنی برای خود متصور می‌شود از ایران نام می‌برد، افزود: این موضوع به خاطر قدرت رهبری، فکری و معنوی ایران است و امروز اگر در غرب علیه هولوکاست مصاحبه کنید جرم‌انگاری می‌شود، اگر علیه جریان همجنس‌گرایی محتوا تولید کنید به‌عنوان حقوق بشر جرم‌انگاری می‌شود، در این فضا یک کشور در جهان وجود دارد که ایستاده و دارد محتوای فکری تولید می‌کند و با رهبری فکری‌اش کشورهای دیگر جهان را مدیریت می‌کند و به همین دلیل است که ما در ردیف اول دشمنان غرب قرار گرفته‌ایم.

حسین‌زاده گفت: از برکات انقلاب اسلامی آن است که این انقلاب نشان داد هویت ایرانی و اسلامی دو مقوله جدا از یکدیگر نبوده و ممزوج با یکدیگرند، روحیه و هوش ایرانی با آن عزت و استقلالی که دارد در کنار تفکر توحیدی، دینی و عاشورایی از ایرانی مسلمان انسانی ساخته است که در مقابل استبداد، استعمار و ظلم می‌ایستد و از او قدرتی ساخته که اگر مظلوم دیگری هم در جهان باشد خودش را موظف می‌داند که از او حمایت کند و به همین دلیل است که پرچم انقلاب اسلامی در حوزه فرهنگی نه تنها در داخل کشور، بلکه در خارج هم حامی پیدا کرده است، ایران کشوری است که از ابرقدرت نمی‌ترسد و آزادانه حرف می‌زند و تصمیم می‌گیرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی بیان کرد: ما از رسانه‌ها این درخواست را داریم که نسبت به احقاق حق انتخاب که امروز برای هر ایرانی در بستری به نام انتخابات فراهم شده است، دفاعی جانانه کنند. در یک نظام مبتنی بر مردم‌سالاری که برای سیاست‌گذاری‌ها و حرکت جامعه نمی‌خواهد دیکتاتور مآبانه حرکت کند، همچنین نمی‌خواهد یک شخص یا یک گروه تصمیم بگیرد، مردم باید به صندوق‌های رأی مراجعه کنند و جهت حرکت حکومت را نشان دهند.

حسین‌زاده گفت: اگر کسی گله دارد و از وضع موجود ناراضی است باید پای صندوق رأی بیاید و مسیر را عوض کند، همان‌طور که اگر کسی از وضع موجود راضی است باید پای صندوق رأی بیاید و از وضع موجود دفاع کند و راه دیگر راهی است که دشمن در پی می‌گیرد، ایجاد اغتشاش و تجزیه کشور و هر کشوری که به این سمت رفته است، به جای اینکه مردم برای خودشان تصمیم بگیرند، دیگران تصمیم گرفتند و آن کشور هرگز دیگر رنگ و بوی آرامش را به خود ندیده است.

انتهای پیام
captcha