اساتید دانشگاه‌ها با تبیین اهمیت مشارکت در انتخابات نقش‌آفرینی کنند
کد خبر: 4202331
تاریخ انتشار : ۰۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۸
مدیر گروه معارف دانشگاه علوم پزشکی لرستان:

اساتید دانشگاه‌ها با تبیین اهمیت مشارکت در انتخابات نقش‌آفرینی کنند

حجت‌الاسلام مهدی مرادیان شرکت در انتخابات را اعلام وفاداری نسبت به انقلاب دانست و گفت: اساتید دانشگاه‌ها باید معیارها و شاخص‌های انتخاب اصلح و اهمیت مشارکت حداکثری را برای مردم تبیین کنند.

حجت‌الاسلام مهدی مرادیان، مدیر گروه معارف اسلامی دانشگاه علوم پزشکی لرستانحجت‌الاسلام مهدی مرادیان، مدیر گروه معارف اسلامی دانشگاه علوم پزشکی لرستان در گفت‌وگو با ایکنا از لرستان، حضور در انتخابات را یک واجب شرعی و امری عقلانی و اخلاقی دانست و گفت: شرکت در انتخابات و رأی دادن نشانه ملی‌گرایی است و بیانگر این موضوع است که پایبند به ایران اسلامی هستیم. در‌واقع، مشارکت حداکثری مردم در انتخابات به جامعه جهانی ثابت می‌کند مردم پایبند به جمهوری اسلامی و کشور ایران هستند.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی لرستان با بیان اینکه از نظر اکثر مراجع تقلید شرکت در انتخابات جمهوری اسلامی ایران یک واجب عینی است، افزود: کسی‌ که پای صندوق رأی حاضر نمی‌شود و در انتخابات مشارکت ندارد به عقلانیت پشت کرده است. چنین فردی در واقع به نوعی به خودش ظلم کرده، چراکه خودش را از صحنه‌ای که می‌توانسته در آن قدرت‌نمایی و عرضه کند، محروم کرده است.

مرادیان شرکت در انتخابات را اعلام وفاداری نسبت به انقلاب و آرمان‌های آن دانست و ادامه داد: با مشارکت حداکثری مردم در انتخابات جایگاه کشور ایران در عرصه جهانی رشد می‌کند کمااینکه ما شاهدیم هرجا مشارکت مردم بیشتر بوده قدرت چانه‌زنی ما در سطح جهانی نیز بالا رفته است.

مدیر گروه معارف اسلامی دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: شرکت در انتخابات احترام و شخصیت قائل شدن برای خودمان است و اگر خود را از این حق محروم کنیم در واقع جایگاه خود را تضعیف کرده‌ایم و خود را از صاحب‌نظر بودن محروم کرده‌ایم.

اهمیت شرکت در انتخابات در بین مردم تبیین شود

وی بر لزوم تبیین اهمیت شرکت در انتخابات در بین مردم تأکید کرد و افزود: ما وظیفه داریم از بین کاندیداها افرادی که معیارها و شاخص‌های اصلح را دارند انتخاب کنیم و انتخاب ما نباید براساس فامیل‌گرایی، قبیله و طایفه‌گرایی باشد.

مرادیان تحقیق درباره سابقه مدیریتی و همچنین تقوا و دینداری کاندیداها برای انتخاب اصلح را لازم دانست و گفت: انتخاب افراد براساس وعده و وعیدها و بیشتر چسبانیدن عکس و پوستر، یک اشتباه بزرگ است، چراکه افراد باتجربه، باتقوا و کاردان نیازی به دادن وعده و وعید ندارند.

وی افزود: وظیفه یک نماینده کار اجرایی نیست؛ نماینده وظیفه قانون‌گذاری و نظارت دارد. لذا، باید هوشیار باشیم فریب وعده‌های برخی از کاندیداها را نخوریم.

مدیر گروه معارف دانشگاه علوم پزشکی لرستان با بیان اینکه اساتید دانشگاه‌ها باید تلاش کنند معیارها و شاخص‌های انتخاب اصلح و اهمیت مشارکت حداکثری در انتخابات و همچنین فلسفه حضور در انتخابات را برای مردم به‌ویژه دانشجویان تبیین کنند، اضافه کرد: ما وظیفه داریم ضمن مشارکت در انتخابات بر دیگران نیز اثرگذار باشیم و خانواده، همکاران و اطرافیان خود را نیز به شرکت در انتخابات تشویق کنیم.

وی با بیان اینکه باید اطرافیان و مخاطبان خود را نسبت به اهمیت مشارکت گسترده در انتخابات توجیه کنیم، به مشکلات اقتصادی و معیشتی نیز اشاره کرد و گفت: افرادی که به‌عنوان نماینده مردم انتخاب و به مجلس راه می‌یابند باید با مردم صادق باشند، تلاش خود برای خدمت به مردم و حل مشکلات اقتصادی و‌ معیشتی در کشور را به‌کار بگیرند.

انتهای پیام
captcha