غدیر تکمیل‌کننده بعثت است
کد خبر: 4202337
تاریخ انتشار : ۰۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۳
حجت‌الاسلام صدیقی:

غدیر تکمیل‌کننده بعثت است

دبیرکل بنیاد بین‌المللی غدیر با اشاره به اینکه غدیر تضمین و تکمیل‌کننده بعثت نبی مکرم اسلام است، گفت: اگر غدیر نبود برنامه اسلام ناقص می‌شد، همانا که اسلام برنامه زندگی است. 

حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم صدیقیبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی، دبیرکل بنیاد بین‌المللی غدیر، هشتم اسفندماه در دومین همایش «امام زمان(عج) وارث غدیر» در دانشگاه پیام نور تبریز با بیان اینکه وقایع بعثت، غدیر، شهادت حضرت فاطمه زهرا(س)، عاشورا و ظهور یک زنجیره به هم متصل هستند، گفت: اهداف بعثت در قرآن کریم آمده است که بخشی از آن را رهبر معظم انقلاب در روز مبعث بیان فرمودند: بعثت یک حادثه تاریخی منقضی نیست، بلکه یک چشمه جوشان و همیشه روان است. 

وی با بیان اینکه بعثت خورشیدی است که غروب ندارد و همواره روشنایی و حرارت آن مشکلات انسان‌ها را در حدی که خودشان می‌خواهند و استعداد دارند برطرف می‌کند، افزود: غدیر تضمین و تکمیل‌کننده بعثت نبی مکرم اسلام است، اگر غدیر نبود برنامه اسلام ناقص می‌شد، همانا که اسلام برنامه زندگی است. 

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه دین ما دین فردی نیست بلکه یک دین جهانی است، اظهار کرد: دین فرانژادی، فرامرزی و فرازمانی است که در منطقه جغرافیایی محدود نیست و در نسلی هم خلاصه نشده بلکه مثل طلوع خورشید است. این دین از نور، انرژی و آب اهمیت بالاتری دارد که همانا برای شما حیات ابدی فراهم می‌کند.  

وی مطرح کرد: خداوند هندسه زندگی و نقشه راه را توسط دین و به‌وسیله انبیا در اختیار انسان قرار داد و با قرآن، دین را در شریان حیات انسان تزریق کرد تا تشنگان عدالت سیراب شوند.

صدیقی با اشاره به اینکه خداوند غدیر را قرار داد که دین عینیت خود را ثابت کند، گفت: غدیر ویترین همه خوبی‌های یک دین زندگی‌ساز پرجاذبه است که پیامبر خدا مأمور شد با یک تشریفاتی سه روز مردم را در بیابان متوقف کند تا حضرت علی(ع) را ببینند، کسی که علی را می‌بیند خدا را می‌بیند. حضرت علی(ع) آینه همه صفات خداوند است. 

دبیر بنیاد بین المللی غدیر با بیان اینکه غدیر آغاز است نه پایان، گفت: امیرالمؤمنین علی(ع) در این باره می‌فرمایند: علم را من آغاز کردم ولی مهدی من، اختتام آن را به دست دارد. 

وی سیره امام علی(ع) را سبک زندگی مطلوب، غدیر را شروع خط سعادت و انقلاب اسلامی ایران را نیز زمینه‌ساز ظهور دانست و گفت: ولایت یعنی سرپرستی جامعه توحیدی که بدون حکومت امر به معروف یک شوخی جلوه داده می‌شود و اجرای قانون امکان‌پذیر نیست.

صدیقی با اشاره به اینکه امام(ره) این انقلاب را مقدمه ظهور امام زمان(عج) می‌دانستند، ادامه داد: ثبات قدم مردم در این ۴۵ سال نشان می‌دهد که غدیری که منزوی بود قرار است جهانی شود. 

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه ما دو نوع ظهور داریم، تشریح کرد: ظهور صغری یعنی انقلاب اسلامی، ظهور کبری یعنی آمادگی همه جوامع برای حضور امام زمان(عج) تا غدیر واقعی خود را به عالم نشان دهد و اثبات کند که قرآن کتاب زندگی است. 

وی در پایان گفت: اسلام یک حکومت مستقلی را به عالم نشان می‌دهد که اگر بتوانیم در این مدت به اسلام خود عمل کنیم و در ولایت‌مداری پیش قدم باشیم، ان‌شاءالله امام زمان(عج) ظهور خواهد کرد.

انتهای پیام
captcha