کنشگران حرفه‌ای برای خدمت به جامعه در کردستان تربیت می‌شوند
کد خبر: 4203187
تاریخ انتشار : ۱۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۱:۰۶

کنشگران حرفه‌ای برای خدمت به جامعه در کردستان تربیت می‌شوند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان گفت: به‌زودی با کمک دانشگاهیان تربیت مشاور را برای خدمت به افراد جامعه خواهیم داشت و کنشگرانی را در حوزه‌های جمعیت و جوانی و عفاف و حجاب در استان شاهد خواهیم بود.

علی ‌اصغر دریایی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، علی اصغر دریایی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان شامگاه ۱۲ اسفندماه در آیین افتتاح مرحله کشوری شانزدهمین دوره مسابقات قرآنی مدهامتان گفت: کردستان دو سال است که محل تردد زائران اربعین حسینی است و در مواکب اربعین برادران شیعه و سنی در کنار هم به زوار حسینی خدمت می‌کنند و این بیانگر محبت کردستانی‌ها به اهل بیت(ع) است.

وی افزود: ارادت مردم کردستان در اشعار بزرگان اهل سنت از جمله شیخ رضای طالبانی، امام شافعی و سایر بزرگان به وضوح دیده می‌شود و این مهم پیام بزرگ را به کشور مخابره می‌کند که وحدت کردستان یک راهبرد است نه یک تاکتیک.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان از اعتماد ستاد کانون‌های مساجد کل کشور به استان کردستان که میزبانی این رویداد ملی را به شهر سنندج واگذار کردند، تقدیر کرد و یادآور شد: در کنار این برنامه‌های فرهنگی کار فعالیت‌های قرآنی از جمله مسابقات مدهامتان را در دستور کار قرار دادیم چرا که جوان امروز بیش از همه نیازمند یادگیری قرآن کریم هستند و قرآن کریم می‌تواند مانع تزلزل در اعتقادات باشد.

وی میزبانی شانزدهمین دوره مسابقات ملی مدهامتان را افتخاری برای استان دانست و اظهار کرد: این مسابقات قرآنی فرصتی برای رقابت قرآنیان در نهایت رقابت است.

دریایی بیان کرد: امروز روایتی که از کردستان هست روایتی متفاوت و زیبا و قشنگ از حضور آحاد مردمی در برنامه‌های فرهنگی و هنری است و این حضور مردم را در برنامه‌هایی از جمله مراسم «امت وحدت»، «تجمع دف‌نوازان» و «استقبال مردم از رئیس جمهور در سنندج» شاهد بودیم.

وی با اشاره به اینکه سه مسئله را در کردستان شناسایی کرده‌ایم که اگر پای این سه مسئله باشیم بسیاری از مشکلات حل خواهد شد، افزود: «تربیت» و «خانواده» دو مسئله اساسی در این بخش است.امروز تربیت حفاظ از کارهای زمین مانده است که مقام معظم رهبری نیز به آن تأکید ویژه داشته‌اند و باید به‌صورت جدی روی آن برنامه‌ریزی کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان از تربیت مشاور و تربیت کنشگر به‌عنوان برنامه‌های اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان خبر داد و گفت: به‌زودی با کمک دانشگاهیان تربیت مشاور را برای خدمت به افراد جامعه خواهیم داشت و کنشگرانی را در حوزه‌های جمعیت و جوانی و عفاف و حجاب در استان شاهد خواهیم بود.

وی خواستار مهجوریت‌زدایی از قرآن کریم شد و گفت: باید قرآن کریم به زندگی ما برگردد و در زندگی نقش‌آفرینی کند.امروز همه ما مدیون شهدا به‌ویژه شهدای کردستان هستیم و امروز اگر در امنیت زندگی می‌کنیم مدیون خون شهدایی هستیم که مظلومانه به شهادت رسیدند.

دریایی گفت: امروز در شهر غزه شهر امام شافعی امنیتی نمی‌بینیم و در کوچه پس کوچه‌های غزه شاهد نسل‌کشی و کشتار مردم هستیم و هیچ امنیتی وجود ندارد بنابراین باید قدردان امنیت این مرز و بوم باشیم.

انتهای پیام
captcha