مهم‌ترین نقش اساتید دانشگاهی امیدآفرینی و صورت‌بندی افق‌های روشن است
کد خبر: 4203358
تاریخ انتشار : ۱۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۹

مهم‌ترین نقش اساتید دانشگاهی امیدآفرینی و صورت‌بندی افق‌های روشن است

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم گفت: مهم‌ترین نقش اساتید دانشگاهی امیدآفرینی و صورت‌بندی افق‌های روشن است، افق‌هایی که توسط جوانان همین مرز و بوم محقق خواهد شد.

به گزارش ایکنا از کردستان، عبدالحسین کلانتری، معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم امروز، ۱۳ اسفند در نشست هم‌اندیشی با دانشگاهیان دانشگاه کردستان، با اشاره به اینکه دانشگاه از محیط خود بیگانه نیست، گفت: کنکاش درباره محیط نهاد علمی و نسبتی که نهاد علم با آن دارد، یکی از مهم‌ترین موضوع‌های تخصصی و جدی حوزه مطالعات دانشگاه است.

وی بیان کرد: برخی علمای حوزه مطالعات دانشگاه بر این باورند که از آغاز تشکیل دانشگاه‌ها، ارتباط نزدیکی بین این نهاد و جامعه و مردم برقرار بود؛ اما بعدها فاصله‌ ایجاد شد و این یک موضوع جهانی است و فقط مربوط به کشور ما نیست.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم با بیان اینکه دانشگاه کردستان مسئولیت اجتماعی خود را تا حدودی ایفا کرده است، تأکید کرد: دانشگاه کردستان پیشران توسعه استان است و با توجه به حضور اساتید برجسته در این دانشگاه و جایگاه بالایی که در رتبه‌بندی‌های جهانی و کشوری دارد، انتظار می‌رود از فرصت‌ها استفاده و فراتر از شاخص‌های علمی، پژوهشی و فناوری وارد عرصه شود و مسئولیت اجتماعی خود را ادا کند.

وی کردستان را یکی از مرزبانان هویتی ایران دانست و گفت: دانشگاه کردستان باید ظرفیت‌های عظیم را شناسایی و جهت‌دهی کند و این مستلزم هم‌افزایی تمام عناصر و اجزای زیست‌بوم اعم از اساتید، دانشجویان و یاوران علمی است.

کلانتری بیان کرد: شأن اساتید فراتر از انتقال‌دهنده صرف معلومات است و باید دانشجویان را به تلاش، پویایی، همزیستی و مدارا تشویق کنند و مسیر زندگی را به آن‌ها نشان دهند.

وی بر لزوم احیای شأن استادی در همه ابعاد آن تأکید کرد و افزود: اساتید با توجه به مسئولیتی که دارند، آگاهانه به مسئولیت خود عمل کنند و مهم‌ترین نقش آن‌ها امیدآفرینی و صورت‌بندی افق‌های روشن است، افق‌هایی که توسط جوانان همین مرز و بوم محقق خواهد شد.

یادآور می‌شود؛ در ادامە این نشست، تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه کردستان و معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم بە مدت دو سال امضا شد. هدف از امضای این تفاهم‌نامه، توسعه همکاری‌های مشترک در زمینه فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی، بهره‌مند شدن دو طرف از امکانات، از جمله فضای فیزیکی و تحقیقاتی و برگزاری مشترک سمینار، جشنواره، همایش و میزگرد است.

انتهای پیام
captcha