کشور ایران طلایه‌دار عمل به قرآن است
کد خبر: 4203584
تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۸

کشور ایران طلایه‌دار عمل به قرآن است

استاندار کردستان گفت: کشور ما طلایه‌دار قرآن و تحقق وعده‌های قرآنی است که امیدورایم روز به روز قرآنی‌تر و آماده‌تر برای ظهور امام زمان (عج) باشد.

اسماعیل زارعی‌کوشا، استاندار کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، اسماعیل زارعی‌کوشا، استاندار کردستان امروز، 14 اسفند در مراسم اختتامیه شانزدهمین دوره مسابقات قرآنی مدهامتان  گفت شهر سنندج شهر هزار مسجد و وجب به وجب آن رنگین به خون شهدای بسیاری از سراسر کشور است.

وی با اشاره به اینکه کردستان استانی است که مظهر وحدت، برادری و انسجام بوده همواره مایه دلگرمی دوستان قرآن و انقلاب و مایه یأس و ناامیدی دشمنان و بدخواهان بوده است، افزود: امیدواریم چهره‌های قرآنی از این مسابقات قرآنی خاطرات ماندگار و خوبی را به یادگار با خود ببرند.

استاندار کردستان با اعلام اینکه نظام انقلاب اسلامی بر پایه قرآن شکل گرفته است، بیان کرد: فرموده مقام معظم رهبری مبنی بر پرورش حفاظ قرآنی باید محقق شود و برگزاری مسابقات قرآنی مدهامتان حرکتی در این مسیر است.

وی ادامه داد: فعالیت‌های قرانی تأثیرات فرهنگی زیادی بر استان دارد و فرصتی است تا فرزندان ما با قرآن انس بگیرند و جذابیت قرآن را برای آنان بیشتر خواهد کرد.

زارعی‌کوشا در پایان گفت: امیدواریم کشور ما که طلایه‌دار قرآن و تحقق وعده‌های قرآنی است، روز به روز قرآنی‌تر و آماده‌تر برای ظهور امام زمان(عج) باشد.

حضرت علی(ع) بهترین الگوی قرآنی برای همگان است

حجت‌الاسلام عبدالرضا پورذهبی، نماینده ولی فقیه در استان کردستان در ادامه این مراسم گفت: ان‌شاء الله شرکت‌کنندگان در این مسابقه قرآنی خاطره خوبی را از استان کردستان با خود ببرند.

وی با اشاره به نقش اخلاقی و معنوی قرآن در زندگی انسان‌ها افزود: خداوند متعال در آیه 30 سوره فرقان می‌فرماید: «وَقَالَ الرَّسُولُ يَا رَبِّ إِنَّ قَوْمِي اتَّخَذُوا هَذَا الْقُرْآنَ مَهْجُورًا؛ و پيامبر [خدا] گفت پروردگارا قوم من اين قرآن را رها كردند» قرآن صوت، لفظ، لحن، تفسیر، معنا، معارف و عمل به قرآن کریم را در خود نهان دارد لذا هرکس می‌تواند از این کتاب الهی بهره بجوید.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان در پاسخ به این سؤال که برای ایجاد معنویت توسط قرآن چه باید کرد؟ گفت: حضرت علی‌(ع) بهترین الگو برای انس با معنویات است و ایشان در این زمینه می‌فرماید: «خداوند هیچ فردی را مثل قرآن موعظه نکرده است و ریسمان متین الهی و این قرآن واسطه و امین بین انسان و خداوند است و قرآن بهار قلب است و سرچشمه‌های علم و برای قلب هیچ‌چیزی روشنی بخش‌تر از قرآن نیست»

وی گفت: حضرت علی(ع) در نامه‌ای به حارث‌بن عبداللّه همْدانی فرموده‌اند، به ریسمان قرآن تمسک کن و از قرآن خیرخواهی و پذیرش بگیر و این به معنای اهمیت تمسک به قرآن است.

انتهای پیام
captcha