تقویت شرکت‌های دانش‌بنیان هدف‌گذاری کردستان در سال آینده خواهد بود
کد خبر: 4203755
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۹

تقویت شرکت‌های دانش‌بنیان هدف‌گذاری کردستان در سال آینده خواهد بود

استاندار کردستان گفت: تقویت شرکت‌های دانش بنیان و ایجاد اشتغال برای فارغ‌التحصیلان دانشگاه نیز از دیگر اقدامات آتی استان خواهد بود.

جشنواره تجلیل از جوان برتر

به گزارش ایکنا از کردستان، اسماعیل زارعی‌کوشا، استاندار کردستان امروز، ۱۵ اسفند در جشنواره تجلیل از جوانان برتر استان کردستان با بیان اینکه تقویت شرکت‌های دانش‌بنیان هدف‌گذاری حوزه اقتصاد در سال آینده خواهد بود، گفت: تمرکز اصلی در حوزه اشتغال نیز ایجاد شغل برای فارغ‌التحصیلان دانشگاهی است.

وی بیان کرد: ظرفیت نیروی انسانی توانمند بالاترین گنجینه این استان در کنار برخورداری از دیگر پتانسیل‌های ویژه استان از جمله، مرز، کشاورزی، صنایع، معادن از اهمیت فوق‌العاده‌ای برخوردار است.

استاندار کردستان با بیان اینکه باید ظرفیت‌های کردستان در همه زمینه‌ها را در سطح  ملی، منطقه‌ای و کشوری معرفی کنیم، بیان کرد: کردستان استانی سرشار از مواهب الهی، مردمانی سربلند است با تاریخی که از گذشته تاکنون به آن افتخار می‌کنیم و مرزبانانی حافظ مرز که دشمن هرگز نتوانسته به وجبی از خاک این استان دست پیدا کند.

وی با بیان اینکه محرومیت و عقب‌ماندگی‌ها قابل انکار و چشم‌پوشی نیست و ناشی از فرصت‌های از دست رفته است، افزود: معرفی و عرصه گشایی در ذهنیت مردم و همسایگان نسبت به ظرفیت‌های کردستان نیاز ضروری و مستلزم کار جدی برای معرفی استان است.

زارعی‌کوشا ادامه داد: ظرفیت‌های بسیاری در عرصه‌های علمی، اقتصادی، ورزشی، صنعت و تکنولوژی در استان وجود دارد که می‌تواند این استان را در سطوح بالای ملی و بین‌المللی قرار دهد.

وی تأکید کرد: از روزی که این مسئولیت را در استان پذیرفته‌ام تا روزی که در این استان خدمت کنم از هر فرصتی برای معرفی آیین، آداب، بزرگی، قدمت و اصالت مردم کردستان به هر طریقی که ممکن باشد استفاده می‌کنم و به عنوان یک رسالت این مهم را در رأس امور قرار می‌دهم.

استاندار کردستان اظهار کرد: اینکه در سفر رئیس جمهور به استان من با افتخار در قامت یک کُرد با لباس فاخر کُردی به استقبال ایشان می‌روم، برای این است که تمام رسانه‌های کشور و دنیا که روی استان کردستان تمرکز کرده‌اند. اصالت کُردها را ببینند، چراکه پیشرفت، خلاقیت، نوآوری و هر رتبه و مقامی که در بستر اصالت محقق شود، ارزش تصاعدی پیدا می‌کند.

وی افزود: رسانه‌های استان هنوز ظرفیت کامل تبیین پیشرفت‌ها و بیان ضعف‌ها و نارسایی‌ها را پیدا نکرده‌اند امید است هر کدام از ما یک رسانه برای رفع این خلأ باشیم.

زارعی‌کوشا با تأکید بر اینکه تقویت شرکت‌های دانش‌بنیان هدف‌گذاری حوزه اقتصاد در سال آینده خواهد بود، ایادآور شد: تمرکز اصلی در حوزه اشتغال نیز ایجاد شغل برای فارغ‌التحصیلان دانشگاهی است.

انتهای پیام
captcha