دارالقرآن در تمام زندان‌ها راه‌اندازی می‌شود
کد خبر: 4203906
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۴

دارالقرآن در تمام زندان‌ها راه‌اندازی می‌شود

رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور از راه‌اندازی دارالقرآن در تمام زندان‌های کشور خبر داد و گفت: این مراکز باید در ماه رمضان فعالیت مضاعف داشته باشند چراکه قرآن شفا و رحمت است.

غلامعلی محمدی، رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشوربه گزارش ایکنا از همدان، به نقل از روابط عمومی اداره کل زندان‌های همدان، غلامعلی محمدی، رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور امروز ۱۶ اسفند در محفل انس با قرآن با شرکت مددجویانی از استان‌های زنجان، کردستان، قزوین، لرستان و کرمانشاه در زندان همدان، اظهار کرد: کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها و تلاش برای اصلاح و تربیت زندانیان رویکرد اصلی سازمان‌ زندان‌هاست، در این مسیر حرفه‌آموزی، اشتغال و فعالیت‌های متنوع فرهنگی در صدر فعالیت‌ها به شمار می‌آید.

وی افزود: سوادآموزی در بین زندانیان و ارتقاء سطح دانش آنها نیز در زندان‌های کشور با جدیت دنبال می‌شود به طوری که مواردی از دفاع از پایان‌نامه ارشد و دکترا توسط مددجویان را داشتیم.

محمدی از برگزاری فعالیت‌های ورزشی و هنری، تئاتر و کتابخوانی در قالب جشنواره‌های مختلف در زندان‌ها خبر داد و گفت: آشنایی با معارف اسلامی و برقراری کلاس‌ احکام و نهج‌البلاغه برای زندانیان نیز جزو موارد اولویت‌دار است.

وی از راه‌اندازی دارالقرآن در تمام زندان‌های کشور خبر داد و گفت: این مراکز باید در ماه رمضان فعالیت مضاعف داشته باشند چراکه قرآن شفا و رحمتاست بنابراین باید به این مهم شود.

رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور با اشاره به تلاش مجموعه زندان‌ها برای عفو زندانیان و نجات آنها تصریح کرد: با همراهی قوه قضائیه بزرگترین عفو تاریخ بعد از انقلاب در سال ۱۴۰۱ رقم خورد.

انتهای پیام
captcha