دوره توانمندسازی امام جماعت روحانی مدارس خراسان‌جنوبی برگزار شد
کد خبر: 4204366
تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۳

دوره توانمندسازی امام جماعت روحانی مدارس خراسان‌جنوبی برگزار شد

معاون فرهنگی اداره‌کل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی گفت: دوره توانمندسازی ائمه جماعت مدارس در ۶۰ ساعت با همکاری سه دستگاه متولی در این استان برگزار شد.

دوره توانمندسازی امام جماعات روحانی مدارس خراسان جنوبی در قالب طرح معراج برگزار شد.حجت‌الاسلام محمد قناعت، معاون فرهنگی اداره‌کل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی در گفت‌و‌گو با ایکنا از خراسان‌جنوبی گفت: دوره آموزشی توانمندسازی ائمه جماعت مدارس استان در قالب معراج با همکاری سه دستگاه اداره‌کل تبلیغات اسلامی، ستاد اقامه نماز و اداره‌کل آموزش و پرورش برگزار می‌شود و طبق تفاهم‌نامه‌ای که با سراسر کشور بسته شده است خراسان‌جنوبی ششمین استانی است که این دوره را برگزار می‌کند. 

وی با بیان اینکه این دوره در ۶۰ ساعت برگزار می‌شود، افزود: ۴۴ ساعت در این دوره از طریق سامانه قنوت به‌صورت غیرحضوری خواهد بود که هشت ساعت آن حضوری برگزار خواهد شد.

حجت‌الاسلام قناعت در خصوص امتیاز این دوره گفت: گواهی‌ این دوره با عنوان مربی نماز و تبلیغات اسلامی به شرکت‌کنندگان اعطا خواهد شد.

معاون فرهنگی اداره‌کل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی اظهار کرد: هدف از برگزاری این دوره، توانمندسازی ائمه جماعت است و ارتباط، تعامل و شیوه‌هایی که نیاز است در مدارس داشته باشند به آن‌ها آموزش‌ داده می‌شود. در این دوره ۱۰۰ نفر از امامان جماعت روحانی مدارس در قالب طرح معراج آموزش دیدند.

فاطمه رهبردار، رئیس اداره امور قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش خراسان جنوبی نیز گفت: این دوره بر مبنای بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی مبنی بر برجسته کردن ارزش‌های معنوی در جامعه براساس راهکار ۱/۳ سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و در راستای عملیاتی کردن تفاهم‌نامه ستاد اقامه نماز کشور، سازمان تبلیغات اسلامی و وزارت آموزش و پرورش برگزار شده است.

وی بیان کرد: بصیرت‌افزایی و توانمندسازی امامان جماعت روحانی در شیوه‌های دعوت به نماز، توسعه مشارکت و نقش‌آفرینی امامان جماعت روحانی به‌منظور توسعه و ترویج فرهنگ اقامه نماز و پاسخ‌گویی به پرسش‌ها شبهات نوجوانان درباره نماز و نیز برگزاری نماز جماعت باشکوه به مدارس از اهداف اجرای این دوره است.

رهبردار اظهار کرد: این دوره آموزشی ۶۰ ساعت پیش‌بینی شده است که در گام اول هشت ساعت به‌صورت حضوری با همکاری سه نهاد آموزش و پرورش، تبلیغات اسلامی و ستاد اقامه نماز استان برگزار شد بعد از این دوره، ۴۴ ساعت به شکل غیر حضوری در «سامانه‌ قنوت» مرکز تخصصی قم انجام خواهد شد و در پایان این افراد در دوره‌ هشت ساعته  حضوری آموزش می‌بینند، لذا افراد شرکت‌کننده در طرح که در آزمون پذیرفته شوند، گواهینامه دریافت خواهند کرد.

انتهای پیام
captcha