کشف پرونده‌های جرائم اقتصادی به ارزش ۵ هزار میلیارد تومان در آذربایجان غربی
کد خبر: 4205044
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۳
جانشین فرمانده انتظامی آذربایجان غربی خبر داد؛

کشف پرونده‌های جرائم اقتصادی به ارزش ۵ هزار میلیارد تومان در آذربایجان غربی

سرهنگ سامان غنی‌زاده گفت: ارزش ریالی پرونده‌های جرائم اقتصادی پنج هزار میلیارد تومان بوده که از این تعداد ارزش ریالی پرونده‌های قاچاق کالا و ارز یک هزار میلیارد تومان، پرونده‌های زمین‌خواری بیش از ۳ هزار میلیارد تومان و مابقی مربوط به گمرکات بوده است‌.

سامان غنی زاده جانشین فرمانده انتظامی آذربایجان غربیبه گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، سرهنگ سامان غنی‌زاده، جانشین فرمانده انتظامی آذربایجان غربی، ۲۲ اسفند در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: در ۱۱ ماه گذشته بیش از دو میلیون تماس با نیروی انتظامی صورت گرفته که از این تعداد بیش از ۴۹۳ هزار مورد عملیاتی شده است.

وی با اشاره به آمار ۱۱ ماهه کشف مواد مخدر در استان  افزود: بیش از ۴.۵ تن انواع مواد مخدر در سطح استان کشف شده که در این راستا ۱۱ هزار و ۹۰۸ متهم دستگیر و ۳۰۰ دستگاه خودروی قاچاقیان توقیف شده و هزار و ۸۱۴ طرح عملیاتی در حوزه مبارزه با مواد مخدر اجرا شده است.

فرمانده انتظامی آذربایجان غربی ادامه داد: به‌مناسبت ایام نوروز طرح جمع‌آوری معتادان متجاهر در در دستور کار قرار گرفته و تا پایان تعطیلات این طرح ادامه خواهد داشت.

وی گفت: کشف ۱۲۰ درصدی پرونده‌های قتل، کشف ۹۹ درصد پرونده‌های جعل، کشف ۹۹ درصد پرونده‌های حوزه کلاهبرداری و دستگیری ۲۹۰ کلاهبردار از جمله اقدامات ناجا در سال جاری هستند.

غنی‌زاده تصریح کرد: امسال ۱۸۲ باند سرقت متلاشی شده که طی آن ۲۲۷ مالخر دستگیر شده که ۱۹۳ میلیارد تومان ارزش ریالی اموال مسروقه بوده است.

وی خاطرنشان کرد: ارزش ریالی پرونده‌های جرائم اقتصادی پنج هزار میلیارد تومان بوده که از این تعداد ارزش ریالی پرونده‌های قاچاق کالا و ارز یک هزار میلیارد تومان، پرونده‌های زمین‌خواری بیش از ۳ هزار میلیارد تومان و مابقی مربوط به گمرکات بوده است‌.

غنی‌زاده کشف ۱۲۵۹ فقره پرونده جرائم اقتصادی، کشف ۸۷ درصد پرونده‌های حوزه سایبر با ارزش ریالی بیش از ۱۱۹ میلیارد تومان و کشف ۵۱۰ هزار قلم انواع مواد محترقه و ۳۹ کیلوگرم باروت را از دیگر اقدامات ناجا برشمرد.

خبرنگار: سمیرا محمدی

انتهای پیام
captcha