اقتصاد کشور بدون مشارکت مردم سامان پیدا نمی‌کند
کد خبر: 4206695
تاریخ انتشار : ۰۳ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۹
امام جمعه تکاب:

اقتصاد کشور بدون مشارکت مردم سامان پیدا نمی‌کند

حجت‌الاسلام مصطفی کوهی گفت: اقتصاد مسئله اول کشور بوده و نقطه ضعف کشور هم همین مسئله است و دلیل اینکه رهبر معظم انقلاب برای سال جدید شعار «جهش تولید با مشارکت مردم» انتخاب کردند این است که هیچ دولتی بدون مشارکت مردم نمی‌تواند اقتصاد کشور را سامان بدهد.

مصطفی کوهی امام جمعه تکاببه گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، حجت‌الاسلام مصطفی کوهی، امام جمعه تکاب، سوم فروردین‌ماه در خطبه‌های نماز جمعه این شهر با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب سال 1403 را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نامگذاری کردند، اظهار کرد: اقتصاد مسئله اول کشور بوده و نقطه ضعف کشور هم همین مسئله است و دلیل این که این شعار را رهبر معظم انقلاب برای سال جدید انتخاب کردند این است که هیچ دولتی بدون مشارکت مردم نمی‌تواند اقتصاد کشور را سامان بدهد، یکی از مسائل مهم ما باید این باشد که استعدادها، ابتکارها و ظرفیت‌های گوناگون مردم را وارد میدان اقتصاد کشور کنیم.

وی افزود: ریشه مشکلاتی که منجر به سوء‌استفاده، توطئه و تحریم‌های ظالمانه دشمن در جنگ اقتصادی علیه ملت ایران شده است، ناشی از وابستگی ما به نفت و عدم حضور مردم در متن میدان اقتصادی و دولتی کردن اقتصاد بوده و مهم‌ترین مشکل اقتصاد ما تصدی‌گری دولتی است.

امام جمعه تکاب ادامه داد: حضور مردم در همه‌ مسائل، حل‌کننده‌ مشکلات است و هیچ جایگزین دیگری ندارد، اگر از توانایی ملت در قضیه‌ اقتصاد استفاده شود، وضع معیشت مردم و تورم حتماً بهتر خواهد شد و هر کجا مردم وارد صحنه شدند ما پیروز شدیم و در مسائل اقتصادی هم همین جور است، اگر مردم وارد بشوند، ما پیروز خواهیم شد و در بحث مشارکت مردم در تولید ظرفیت‌های مناطق و شهرها فرق می‌کند.

وی گفت: یکی از مهم‌ترین ظرفیت‌های تکاب در مسئله تولید، تولید عسل بوده که این شهرستان را به یکی از قطب‌های تولید عسل تبدیل کرده است، اما زنبورداران عزیز ما مشکلاتی دارند، باید محیط زیست مناسب را برای حفاظت زنبور عسل فراهم کرد و  برای کاهش تلفات ناشی از سم‌پاشی باغات و مزارع تدبیری مؤثر و اساسی با کمک تمام متولیان امر اتخاذ کرد.

کوهی ادامه داد: رمز موفقیت در بسیاری از کالاها در بسته‌‌بندی آنهاست یکی از مسائل مهم بازار عسل این است که زنبورداران بتوانند عسل را به‌صورت بسته‌بندی شده نه فله‌ای بفروشند.

امام جمعه تکاب فرش‌بافی و معادن طلا را از دیگر ظرفیت‌های تولید تکاب برشمرد و گفت: فرش یکی از ظرفیت‌های تولیدی در شهرستان تکاب است که متأسفانه نه تبلیغاتی برای آن داریم نه بازاریابی خوبی از سوی شهرستان صورت گرفته است و در طلاسازی و جواهرسازی هم همین مشکل را داریم و بنیاد برکت و علوی، کمیته امداد و اداره کار و اداره صنعت و معدن و تجارت در این چند سال اخیر ده‌ها میلیارد تومان در بحث اشتغال و تولید تسهیلات پرداخت کرده‌اند اما در بحث اشتغال همچنان مشکل داریم.

وی افزود: یکی از دلایلی که با وجود وام‌های ده‌ها میلیاردی مشکل را حل نکرده این است که در تولید و کارآفرینی آموزش‌های لازم صورت نگرفته است، اگر می‌خواهیم در جهش تولید مردم مشارکت داشته باشند باید کارآفرینی و تخصص‌ها را به مردم آموزش بدهیم قبل از حمایت مالی اگر فرد آموزش نبیند پول به هدر می‌رود.

کوهی اضافه کرد: ای کاش به جای این وام‌های خرد، وام‌های کلان در اختیار بخش خصوصی قرار می‌گرفت و با نظارت جدی و دقیق یک تولیدی و کارخانه بزرگ احداث می‌شد تا برای بیش از هزار نفر اشتغال ایجاد شود.

انتهای پیام
captcha