بازدید بیش از 350 نفر هزار نفر از اماکن گردشگری فارس
کد خبر: 4206696
تاریخ انتشار : ۰۳ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۹

بازدید بیش از 350 نفر هزار نفر از اماکن گردشگری فارس

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس از بازدید بیش از 350 هزار نفر از اماکن گردشگری این استان در بازه زمانی 25 اسفند تا 2 فروردین‌ماه خبر داد و گفت: همچنین در ایام نوروز 40 بازارچه صنایع دستی در استان برپا شده است.

محمد ثابت اقلیدی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارسبه گزارش ایکنا از فارس، محمد ثابت اقلیدی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس، امروز، سوم فروردین‌ماه در جریان بازدید از اماکن گردشگری شیراز با اعلام این خبر گفت: طبق آمارهای ارائه شده تاکنون 350 هزار و 882 نفر از اماکن گردشگری و تاریخی استان در بازه زمانی 25 اسفند 1402 تا 2 فروردین 1403 بازدید کردند.

وی بیشترین میزان بازدید را مربوط به حافظیه با 127 هزار و 630 نفر، تخت جمشید با 66 هزار و 811 نفر و سعدیه با 53 هزار و 933 نفر اعلام کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی فارس همچنین از راه‌اندازی 40 بازارچه دائم و موقت صنایع‌دستی نوروزی در این استان خبر داد و گفت: این بازارچه‌ها با هدف معرفی و فروش محصولات و تولیدات هنرمندان و صنعتگران استان فارس برپاشده و در برخی از غرفه‌ها نیز تولید محصولات به‌صورت زنده (ورک شاپ) است.

ثابت اقلیدی با اشاره به اماکنی که این بازارچه‌ها مستقر شده‌اند، بیان کرد: هم‌اکنون در اماکن شاخص و پرتردد گردشگری چون مجموعه فرهنگی تاریخی حافظ و سعدی، ارگ کریم‌خانی در شیراز و شهر تاریخی بیشاپور در کازرون، محوطه‌های جهانی پاسارگاد و تخت جمشید همچنین شهرستان‌های داراب، فیروزآباد و تیمچه صرافیان آباده این نمایشگاه‌ها و بازارچه‌های عرضه محصولات دست‌ساز هنرمندان فارس برپا شده است.

وی با بیان اینکه در محور حافظیه شیراز 62 غرفه صنایع‌دستی نوروزی موقت دایر شده است، افزود: در مجموعه‌های تاریخی چون حمام وکیل، سرای مشیر، ارگ کریم‌خانی و خانه تاریخی سعادت در شیراز بازارچه دائم صنایع‌ دستی راه‌اندازی شده که مورد استقبال مسافران نوروزی قرار گرفته است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی فارس با یادآوری اینکه از روز اول نوروز بیش از 300 غرفه صنایع‌ دستی نوروزی در سراسر استان دایر شده است، گفت: بازارچه‌های نوروزی فارس تا پایان تعطیلات نوروزی در اماکن مذکور پذیرایی مسافران نوروزی است.

انتهای پیام
captcha