لازمه تحقق شعار سال نظارت بر سامانه‌های بانکی و مالی است
کد خبر: 4206719
تاریخ انتشار : ۰۳ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۶
امام جمعه مهاباد:

لازمه تحقق شعار سال نظارت بر سامانه‌های بانکی و مالی است

ماموستا عبدالسلام امامی گفت: لازمه تحقق شعار سال و مشارکت مردمی در امر رونق تولید نظارت بر سامانه‌های بانکی، مالی و اعتباری است و مسئولان باید آگاه باشند که میزان مشارکت مردمی در امر تولید در سایه نظارت بر نحوه فعالیت سیستم بانکی کشور و کمک به افراد واجد شرایط و مستحق است.

عبدالسلام امامی امام جمعه مهابادبه گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، ماموستا عبدالسلام امامی، امام جمعه مهاباد، 3 فروردین در خطبه نماز جمعه این هفته مهاباد با اشاره به نام‌گذاری سال جدید به نام «رونق تولید و مشارکت مردمی» از سوی رهبر معظم انقلاب گفت: لازمه تحقق شعار سال و مشارکت مردمی در امر رونق تولید نظارت بر سامانه‌های بانکی، مالی و اعتباری است و مسئولان باید آگاه باشند که میزان مشارکت مردمی در امر تولید در سایه نظارت بر نحوه فعالیت سیستم بانکی کشور و کمک به افراد واجد شرایط و مستحق است.

وی بیان کرد: بسیاری از افراد که با سرمایه کم زمینه اشتغال و تولید را فراهم می کنند در پیج و خم ادارات و بانک گرفتار شده و برخی از افراد هم بدون کوچکترین مانعی سرمایه ملی را در اختیار گرفته و برای خود ثروت‌اندوزی می‌کنند.

امام جمعه مهاباد با تاکید بر عدالت و شفاف‌سازی نحوه عملکرد بانک‌ها گفت: اعتبارات قطره‌چکانی و ناعدالتی در پرداخت وام های تکلیفی از جمله ازدواج نیاز به نظارت بیشتری دارد.

ماموستا امامی با اشاره به سالروز وفات حضرت خدیجه و میلاد حضرت حسن مجتبی(ع) بیان کرد: حضرت خدیجه یار و همراه همیشگی پیامبر بود و ثروت خود در راه اسلام فدا کرده و میلاد حسن مجتبی(ع) و نوه پیامبر نیز به سبب سخاوت ایشان به روز تکریم از ایتام نام‌گذاری شده است.

وی با اشاره به اهمیت کمک به همنوع و بخشش مال و دارایی در راه کسب رضایت الهی افزود: سخاوتمندی و پرداخت مال علاوه بر اجابت دستورات الهی، کوتاهی در عبادت و واجبات این ماه را نیز جبران می‌کند، مجمع شورای روحانیون این شهرستان میزان زکات فطریه روزه‌داران را در سال جاری برای هر نفر ۵۰ هزار تومان و همچنین میزان کفاره «فدیه» برای هر روز را ۴۰ هزار تومان تعیین کرده‌اند.

ماموستا امامی یادآور شد: با توجه به وضعیت معیشت مردم و اینکه زکات فطریه و کفاره فدیه به خانواده‌های نیازمند پرداخت می‌شود مومنان توانمند و خانواده‌هایی که استطاعت مالی بیشتری دارند، می‌توانند بیشتر از این مبلغ را به نیازمندان پرداخت کنند.

انتهای پیام
captcha