ساده زیستی یکی از برکات ماه رمضان محسوب می‌شود
کد خبر: 4206771
تاریخ انتشار : ۰۴ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۴

ساده زیستی یکی از برکات ماه رمضان محسوب می‌شود

معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی گفت: در دین مبین اسلامی به ساده زیستی و کمک به هم نوع و محرومان تأکید فراوانی شده است که یکی از برکات ماه رمضان محسوب شده است.

حسین رحیمی، معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبیحسین رحیمی، معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی، در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی گفت: رابطه ماه رمضان با سبک زندگی از جایگاه بسیار والایی برخوردار بوده که اگر روحیه نیکوکاری، کمک به هم نوع و اطعام مومنین که نوعی دوستی در ماه مبارک رمضان است شکل گیرد و مردم سبک و سیاق زندگی خود را ساده‌تر بگیرند یک نوع تغییری در سبک زندگی انسان به وجود می‌آید.

وی بیان کرد: در دین اسلام به ساده زیستی و کمک به هم نوع و محرومان تأکید فراوانی شده است که یکی از برکات ماه رمضان محسوب شده لذا تا جایی که در توان است باید به هم نوع خود که از لحاظ مالی در مضیقه بوده کمک کرد به نوعی که روزه داری و روزه گرفتن می‌تواند یک نوع درکی از انسان‌های فقیر و مستمند جامعه را در ماه رمضان احساس کرد.

حجت‌الاسلام رحیمی افزود: اگر رفع نیاز نیازمندان در جامعه اسلامی زیاد شود خود این موضوع باعث همدلی و روابط حسنه بین افراد شده که این موضوع افراد را به هدف سبک زندگی اسلامی نزدیک کرده و وقتی مومنین به یاد و به فکر هم باشند و زندگی‌های خود را با یکدیگر مرتبط کنند تاثیر فراوانی در سبک زندگی افراد دارد.

معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی بیان کرد: ماه رمضان فرصتی است که باید نهایت استفاده را از آن برد تا زندگی اسلامی که مورد تأکید دین مبین اسلام و پیامبران و ائمه بوده است به این سبک و سیاق حرکت کرد لذا زمانی که انسان در ماه مبارک رمضان به یک سری از مسائل توجه بیشتری می‌کند ابعاد معنوی در زندگی و خانواده او رنگ بیشتری گرفته و تاثیر گذار است.

وی اظهار کرد: سبک زندگی انسان در ماه رمضان تغییر می‌کند فردی که تازه به سن تکلیف رسیده و روزه را شروع کرده است تغییری در احوالات فکری، جسمی او به وجود می‌آید که نقش بسزایی داشته و والدین نیز در این زمینه نقش والایی دارند.

انتهای پیام
captcha